Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «اِدگار لونگو» رئيس جمهوري زامبيا به ارتش دستور داد که به دولت در مقابله با شيوع وبا کمک کند.
شيوع وبا از آخر سپتامبر 2017 تاکنون جان 41 نفررا در لوزاکا پايتخت زامبيا گرفته است و بيش از هزار و 500 نفر هم به اين بيماري مسري دچار شده اند.
شيوع وبا از روز 28 سپتامبر آغاز شد و از روز 20 اکتبر کاهش يافت ولي از روز 5 نوامبر سير صعودي خود را دوباره آغاز کرده است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني ؛ از روز 26 نوامبر تاکنون هر هفته 136 نفر به اين بيماري همه گير دچار مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آموس چاندا سخنگوي دفتر رياست جمهوري زامبيا در بيانيه اعلام کرد : رئيس جمهوري معتقد است که بايد تدابيري فوري خصوصاً بستن برخي بازارها براي جلوگيري از گسترش وبا درپيش گرفته شود.
چاندا گفت : وبا ابتدا فقط در مناطق پُرجمعيت لوزاکا گسترش يافت که عدم رعايت اصول دفع فاضلاب باعث گسترش اين بيماري شده بود ولي هم اکنون به مناطق کم جمعيت هم سرايت کرده است .
چاندا افزود : رئيس جمهوري از شيوع وبا بسيار نگران است به همين دليل به نيروهاي مسلح دستور داده است که به دولت و نهادهاي ذيربط در پاکسازي کامل لوزاکا از عوامل بيماري زا کمک کنند.
سخنگوي دفتر رياست جمهوري اعلام کرد : عامل شيوع وبا ابتدا آب آلودۀ چاه ها بود ولي تحقيقات نشان مي دهد که غذاهاي آلوده هم در گسترش اين بيماري نقش دارد .
چاندا گفت : در دو هفته گذشته 3 تاجر در بازار " سووِتو " پايتخت به علت ابتلا به وبا جان خود را از دست دادند و 18 نفر از فعالان اين بازار نيز هم اکنون در بيمارستان بستري هستند.
چاندا اعلام کرد : همۀ بازارها ، مغازه ها ، رستوران ها و اماکن عمومي ديگر که باعث شيوع وبا شود ، تا زمان اِعمال و رعايت اصول بهداشتي بسته خواهد شد .




214

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

بنابر روایت مهر، در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902323

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور