Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هنری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه پیشنهاد چگونگی ارسال عکس کارگردان ها برای چاپ در کاتالوگ درست نبوده است درباره ویژگی‌های عکس مورد نیاز توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی پیامکی از طرف یکی از مسئولان بخش کاتالوگ جشنواره تئاتر فجر به کارگردان هایی که در بخش های مختلف آثارشان حضور دارد، ارسال شده که در آن از هنرمندان خواسته شده است از خودشان عکسی برای چاپ در کاتالوگ جشنواره ارسال کنند اما شرایطی که این عکس باید داشته باشد کمی عجیب به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیامک شرایط عکس کارگردان اینطور ذکر شده است: حتما با دوربین دیجیتال و قطع ۱۰ در ۱۵ با رزولیشن ۳۰۰ dpi باشد با زمینه سفید و زاویه روبرو (شبیه عکس پاسپورتی) و یکی از حالت های گریان، چشم های عاشق، خشمگین، ترسیده، زبونک و چشمک، روده بر از خنده را داشته باشد.

برای اینکه کارگردان ها کاملا متوجه شوند که قرار است چه مدل عکسی برای چاپ در کاتالوگ جشنواره از آنها به چاپ برسد عکسی نیز برایشان فرستاده شده است که در آن تعدادی دختر و پسر ژست هایی که آنها قرار است جلو دوربین بگیرند، بازسازی کرده اند؛ ژست هایی که شبیه ایموجی هایی هستند که در پیام های مجازی مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید پیشنهاد این طرح در ارایه عکس برای جشنواره های جوان پسندانه ای مثل جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاتر تجربه، خلاقانه و بامزه به حساب بیاید اما در جشنواره بین المللی تئاتر فجر که طیف های مختلفی از کارگردان های شناخته شده و قدیمی در کنار هنرمندان خارجی و جوانان حضور دارند این طرح می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

در همین راستا نظر مهدی رضاخانی مدیر هنری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر را جویا شدیم که وی در این باره به خبرنگار مهر گفت: شیوه ای که دوستان بخش کاتالوگ با آن موضوع ارسال عکس کارگردان ها را مطرح کردند، نادرست بوده است. قبول دارم که این برخورد با هنرمندان غیرحرفه‌ای و برخورنده است اما من از چنین اطلاع رسانی بی خبر بودم.

وی افزود: ما از کارگردان ها خواهش کردیم که یک عکس کلوزآپ با پس زمینه‌ای سفید برای ما ارسال کنند که در صورت دلخواه یک ژست انسانی مثل خنده، اندوه یا خشم را در آن عکس گرفته باشند. تاکید ما بیشتر روی کلوزآپ و ساده بودن عکس ها است اما پیشنهاد دادیم در صورت تمایل یک حالت انسانی نیز بنا به سلیقه‌شان از خود به نمایش بگذارند که حتی این عکس ها می تواند بدون حالتی خاص گرفته شود اما نوع اطلاع رسانی این طرح درست نبوده است.

رضاخانی در پایان متذکر شد: من به عنوان مدیر هنری جشنواره از هنرمندان بابت این اشتباه عذرخواهی کرده و اعلام می کنم که در جریان این نوع اطلاع رسانی نبودم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو