Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

طرح اتصال مجوزهای حمل کالای دامپزشکی و حمل فرآورده‌های نفتی به سامانه بارنامه برخط با موفقیت در کشور به اجرا درآمده است.

به گزارش تین نیوز از روابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا با بیان این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین نظر به اهمیت یکپارچه‌سازی فرآیند نظارت سیستمی بر حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص اتصال سیستمی سامانه بارنامه برخط با سیستم‌های نظارتی و عملیاتی دستگاهها و متولیان مربوطه مبادله کرد، از جمله این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان دامپزشکی کشور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح اتصال مجوزهای حمل کالاهای دامپزشکی به سامانه بارنامه برخط پس از اجرای طرح پایلوت در دو استان گیلان و مازندران و همچنین اجرای موفقیت‌آمیز طرح پایلوت در خصوص کالاهای دام زنده در استان خراسان‌شمالی، اجرای کل طرح با پوشش قراردادن کالاهای تحت پوشش در 4 فاز دام زنده، خوراک دام، فرآورده‌های دامی، طیور در سراسر کشور به اجرا درآمد.

دغاغله درخصوص مزایای اجرای این طرح افزود:افزایش حمل تحت صحابت بارنامه، کاهش قاچاق محمولات شامل طرح، جلوگیری و کاهش انتشار بیماریهای دامی و ...، فراهم آوردن امکان ردیابی کالاها از مبادی بارگیری تا مقاصد، از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا بیان کرد: در حال حاضر اتصال سیستمی به طور کامل برقرار و کلیه محمولات دامپزشکی پس از صدور حواله الکترونیکی توسط شرکتهای حمل ونقل و تأیید حواله (صدور مجوز حمل محموله توسط ادارات دامپزشکی) و در نهایت صدور بارنامه صورت می‌پذیرد.

دغاغله همچنین با اشاره به طرح اتصال سیستمی مجوزهای حمل فرآورده‌های نفتی (انبارهای نفت) به سامانه بارنامه برخط افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت نفت مبنی بر اتصال سیستمی مجوزهای حمل فرآوردهای نفتی به سامانه بارنامه برخط و به ویژه نظارت برحمل ونقل فرآورده‌های نفتی که از ظرفیت قاچاق پذیری بالایی برخوردار هستند (عدم استفاده از بازنامه) اتصال سیستمی سامانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برهمین اساس طرح پایلوت در انبار نفت ری در تهران به اجرا گذارده شد و به صورت کامل و با موفقیت از تاریخ 19 شهریورماه سال‌جاری در حال انجام است. باتوجه به نتایج حاصله از اجرای طرح در انبار فوق‌الذکر و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به عمل آمده مبنی بر محدود نمودن مبدأ بارگیری فقط در انبارهای نفت مقرر شد طرح مذکور به سایر انبارهای توزیع فرآورده‌های نفتی در سطح کشور تسری یابد.

دغاغله اظهار داشت: در این راستا طبق مصوبات جلسه کمیته طرح اتصال مجوزهای حمل فرآورده‌های نفتی به سامانه بارنامه برخط در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد متصدیان صدور بارنامه کلیه شرکتهای حمل ونقل فرآورده‌های نفتی در انبارهای موصوف با فرآیند مذکور و الزامات طرح آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های شرکت پخش فرآوردهای نفتی در یک جلسه با تمامی مدیران انبارهای نفت سراسر کشور مجدداً جزییات طرح به شرکت‌کنندگان اعلام و هماهنگی‌های نهایی برای اجرای طرح صورت گیرد همچنین باتوجه به مصوبات کمیته طرح اتصال در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر است در آینده نزدیک و طی هفته‌های آتی در دو مرحله سیستم مجوز حمل بیش از 80 انبار نفت در سراسر کشور به سامانه بارنامه برخط متصل گردد و بعد ازآن در صورت عدم دریافت بارنامه توسط رانندگان حامل محمولات نفتی، سیستم اجازه ورود وسایل‌نقلیه مذکور به انبارها را جهت حمل نمی‌دهد.

جهت به حداقل رسیدن مشکلات مربوطه و رفع مشکلات رانندگان و شرکتهای درگیر در طرح سیستم پشتیبان 24 ساعته با بیش از 30 خط در این طرح پیش‌بینی و در اختیار کلیه شرکتهای حمل و نقل و محل‌های تجمع رانندگان اطلاع‌رسانی شده است.

طرح اتصال مجوزهای حمل کالاهای دامپزشکی و حمل فرآورده‌های نفتی به سامانه بارنامه برخط با موفقیت در کشور به اجرا درآمده است.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما منتشر شد. این کالاها در سامانه نمای پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی البرز برای شناسایی اموال مسروقه ارجاع شده است. مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال مکشوفه با عکس کالای کشف شده بارگذاری شده و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: مالباختگان شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا به محض کشف آنها، اطلاع رسانی سریع انجام شود.

کد خبر 6089960

دیگر خبرها

  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی