Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع نظامی یمنی گزارش داد، این اقدام همزمان با آغاز ده‌ها حمله علیه یمن از سوی ائتلاف عربستان است که براساس گزارش وزارت بهداشت یمن طی دو هفته اخیر بیش از ۱۳۶ کشته غیرنظامی برجای گذاشته و بزرگترین مراکز بهداشتی استان مذکور را تخریب کرده است.

در حمله امروز (شنبه) ائتلاف عربی به یمن ۱۰ زن در جنوب استان الحدیده کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک روز پس از بازپس‌گیری و کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بر تعدادی از پایگاه‌ها در الحدیده، درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی از یک سو و نیروهای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و ائتلاف عربی از سوی دیگر در منطقه الموشج واقع در جنوب الحدیده ادامه دارد.

یک منبع نظامی نیز از کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۱۳ تن از نیروهای هادی در «نِهِم» به هنگام درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیات پیشروی به سمت «تلتی السلطاء» و «البارک» در منطقه «الحول» خبر داد.

این منبع افزود، نیروهای هادی و ائتلاف عربی تلاش کردند با حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای طی ۲۵ حمله از عملیات پیشروی حمایت کنند. اما این عملیات بدون هیچ‌گونه پیشروی در بخش نهم در شمال شرق صنعا پایان یافت.

همزمان با این مساله، ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات هجومی جدیدی علیه پایگاه‌های نیروهای هادی در استان الجوف آغاز کرده و آنها را در شمال غرب این استان هدف قرار دادند.

همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی ضمن ناکام گذاشتن عملیات پیشروی بزرگ با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف عربی در دو منطقه الخنجر و مهامشیه در بخش الخب و الشعف، عملیات نفوذی جدید نیروهای هادی در بخش الغیل را دفع کردند که در اثر این عملیات یک تن کشته و ۱۱ تن از نیروهای هادی در جنوب غرب الجوف زخمی شدند.

وزارت دفاع یمن نیز از کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان عربستان و نیروهای هادی به هنگام حمله ارتش و کمیته‌های مردمی به پایگاه‌های آنها در جیزان خبر داد.

همچنین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تجمع‌های سربازان عربستان و نیروهای هادی را در گذرگاه مرزی با نجران هدف قرار دادند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است