Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار يزد در نشست مشترک با اعضاي شوراي شهر و شهردار يزد گفت: دولت و هيچ دستگاهي نبايد احساس کند که شوراي شهر قصد رقابت با آن‌ها را دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ «محمود زماني قمي» در اين با اشاره به ظرفيت بالاي شوراي شهر يزد اظهار داشت: اميد است بتوانيم در استان از شوراي شهري که به‌عنوان مزيت براي ما محسوب مي‌شود بيشترين بهره را ببريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بابيان اينکه دبيرخانه‌اي دائمي براي نشست‌هاي مشترک شوراي شهر و دولت تشکيل خواهد شد ادامه داد: انتظار داريم با همکاري و تعامل شوراي شهر با مجموعه دولت و استانداري ضمن نشست‌هاي مشترکي که برگزار مي‌شود بتوانيم موارد و مشکلاتي را حل کنيم.
استاندار يزد با اشاره به اينکه بايد فعاليت‌ها و نشست‌هاي مشترک را به سمت عملياتي شدن برنامه‌ها و رفع مشکلات ببريم؛ اضافه کرد: شوراي شهر و شهرداري دغدغه جدي براي سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌گذار دارند و دولت هم بودجه و اعتباري براي سرمايه‌گذاري ندارد لذا از مدل‌هايي که شهردار يزد براي سرمايه‌گذاري پيشنهاد دارند استقبال مي‌کنيم.
وي با تأکيد بر اينکه مرکز سرمايه‌گذاري هم بايد در اختيار شهرداري و شوراي شهر براي سرمايه‌گذاري باشد و تعامل حداکثري داشته باشد؛ افزود: اگر سرمايه‌گذاري از سوي شورا و شهرداري جذب شد مرکز خدمات سرمايه‌گذاري موظف است در رفع سريع موانع و مشکلات اقدام کند.
زماني قمي بابيان اينکه از اختيارات خود براي اجراي مديريت يکپارچه استفاده و يزد را پايلوت اين مديريت معرفي مي‌کنم؛ اظهار داشت: در مباحث مربوط به استان نيز به معاونين، فرمانداران و مديران اعلام کرده‌ام که هر مسئله‌اي را بتوانند در مرکز پيگيري کنند مانع نمي‌شوم و حساسيتي روي اين موضوع ندارم و معتقدم بايد با تقسيم‌کار به دنبال خدمت به مردم بود.
استاندار يزد با اشاره به اينکه شوراي شهر قوي در مرکز استان به داشتن استاني قوي‌تر و سربلندتر کمک مي‌کند؛ افزود: نبايد در انجام وظايف خساست به خرج داد بلکه بايد همه با تعامل و همکاري با يکديگر نسبت به پيشبرد امور اقدام کرد و اگر لازم است مواردي را به دستگاه‌ها بخشنامه و ابلاغ کنم در اين زمينه کوتاهي نخواهم کرد.
وي بابيان اينکه فلسفه وجودي شوراي شهر هم تصميم‌گيري براي پيشرفت شهر است عنوان کرد: دولت و هيچ دستگاهي نبايد احساس کند که شوراي شهر قصد رقابت با آن‌ها را دارد و بايد در همه موارد حتي مهاجرت اتباع ورود کند و نظرات خود را اعلام دارد.
زماني قمي افزود: بايد در خصوص مهاجرت‌ها بررسي‌هاي بيشتري شود و از سويي براي جلوگيري از خروج محصلين و متخصصان از استان نيز با مشورت و برنامه اقدام کرد.
وي يکي ديگر از موارد موردبررسي شورا را ورودي‌هاي شهر يزد دانست و گفت: در اين زمينه شورا بايد در حوزه گردشگري و در مواردي که مرتبط با جهاني‌شدن شهر يزد است برنامه داشته باشد.
استاندار يزد با تأکيد بر اينکه بين ميراث فرهنگي شهر يزد در بافت تاريخي و وضعيت امروز بايد هماهنگي وجود داشته باشد؛ اضافه کرد: لازم است در تصميم‌گيري‌ها و اجراي طرح‌ها به وضعيت گذشته و امروز توجه شود تا همخواني آن حفظ شود.
وي بابيان اينکه برخي موارد مطرح‌شده و موردنظر شوراي شهر بايد به‌عنوان دستور کار دبيرخانه براي جلسات مشترک دنبال شود؛ اظهار داشت: ميراث فرهنگي و مسکن و شهرسازي بايد با شوراي شهر هماهنگي داشته باشند و لازم است تا نظر شوراي شهر تأمين شود.
زماني قمي با تأکيد بر اينکه مرکز خدمات سرمايه‌گذاري استان جاي تماشاي سرمايه‌گذار نيست؛ افزود: هرکسي که نتواند در اين زمينه هماهنگ باشد و فعاليت داشته باشد بايد از قطار خدمت پياده شود و اين را نمي‌پسنديم که شهرداري و شورا سرمايه‌گذار جذب کنند و اين مرکز تماشاچي باشد.
وي با تأکيد بر اينکه اعضاي شورا بازوان توانمند دولت و يار دولت در استان هستند؛ اضافه کرد: در هرکجا که لازم باشد از شوراي شهر حمايت مي‌کنيم و نظرات را دنبال خواهيم کرد تا پيشرفت و آباداني براي مردم حاصل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان

حمید بنی تمیم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت تدوین و اجرای صحیح طرح ملی آمایش سرزمینی ورزش بیان کرد: دو مؤلفه نیازهای ورزش کشور و توزیع عادلانه از شاخصه‌های بارز طرح آمایش سرزمینی محسوب می‌شود که تحقق این طرح و اجرای دقیق و سالم آن ورزش کشور را به سمت‌وسوی یکپارچه‌ای می‌برد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اضافه کرد: طرح آمایش ورزش از نگاه جزیره‌ای به ورزش می‌کاهد و ساختار ورزش را منسجم‌تر و رؤیای دیرینه ورزش یعنی یکپارچه سازی را محقق می‌کند.

بنی تمیم ادامه داد: به عبارتی با اجرای طرح آمایش، پراکندگی ساخت و ساز، پرداختن به غیر ضرورت‌ها و دخالت‌های غیر کارشناسی، تصمیمات اشتباه در جانمایی اماکن، ساز و ساخت و موارد فنی در حوزه ورزش کمتر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح یادشده در خوزستان گفت: با تلاش همکارانم در اداره کل و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و با مشارکت سایر ارگان‌ها نقطه زنی این طرح پیش رفته است و اطلاعات و داده‌ها جمع‌آوری شده است.

بنی تمیم با اعلام اینکه خوزستان با تکیه بر طرح ملی آمایش سرزمینی می‌تواند به نقطه مطلوب استفاده از ظرفیت‌های خود برسد، تصریح کرد: سالهاست ظرفیت‌های فوق‌العاده خوزستان به سبب تصمیمات پراکنده و مسیر نامطلوب هدر رفته که اجرای این طرح کمک شایانی به یکپارچه سازی ورزش خواهد کرد و علاوه بر استفاده بهینه از سخت افزار ورزش، دستگاه‌های اجرایی را در یک مسیر واحد قرار خواهد داد.

کد خبر 6099431

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران