Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ محمد مختاری رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه زلزله شناسی، گفت: یکی از موضوعات مهمی که ۱۰ سال پیش در خصوص زمین لرزه توسط پژوهشگاه مطرح شد شناسایی و تدقیق گسل هاست که به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه تکنولوژی لرزه نگاری بازتابی جهت شناسایی گسل و تدقیق آنها در تهران می تواند نقش بسزایی در شناخت بهینه ساختارهای زمین شناسی ایفا کند، اظهار داشت: این موضوع از ملزومات محسوب می شود و قادر است به تعدادی از سئوالات ما پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این روش در بسیاری از شهرها نظیر پاریس استفاده شده است.

مختاری خاطر نشان کرد: این روش قویا برای انجام در شهرهای مختلف ایران پیشنهاد می شود؛ البته اکنون هم از این روش در قسمت های مختلف ایران جهت اکتشافات نفتی بوسیله شرکت های ایرانی استفاده می شود.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، روش لرزه نگاری بازتابی می تواند در تهران انجام شود تا گسل های ناشناخته نیز شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در تهران خیلی از پارامترهای گسل ها (به عنوان مثال شیب، عمق) را نمی شناسیم، عنوان کرد: با جمع آوری و تفسیر این داده ها به اجرای طرح حریم گسل، کمک قابل توجهی خواهد شد.

مختاری افزود: اجرای لرزه نگاری بازتابی نیز می تواند بهترین روش در شناسایی پوسته بالایی زمین باشد تا اطلاعات گسل مشخص شود؛ همچنین به این واسطه گسل های ناشناخته شناسایی خواهند شد.

وی تاکید کرد: این تکنولوژی روشی برای شناخت بهینه گسل ها خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در راستای اجرایی شدن پروژه گام برداریم.

منبع: مهر

202

شناسایی گسل لرزه نگاری بازتابی پارامتر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با دانشجویان آمریکا در حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: در برابر فعالیت های رژیم صهیونیستی، این دانشجویان می ایستند و مقابله می کنند و اینکه این اقدام جهانی شده باید آن را بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه روز شوراها روزی برای تبریک نیست بلکه بهانه ای برای این که شان شوراهای شهرها و روستاها یادآوری شوند، خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی باید در طول سال جاری و ساری باشد. امروز شورای محلات آغاز به کار می کنند و اقدامات متراکم ستاد مشارکت محله ای قابل تقدیر است.

نادعلی افزود: اعتقاد ما این است که جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات باعث اجرای بهتر امور در این سطح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن