Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خبر انتصاب مشاوران «بین‌الملل» و «آموزش‌ها و فعالیت‌های الکترونیکی» معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز شنبه، 9 دی‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 9 دی‌‌ماه و تا ساعت 14 تنها یک خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که البته این خبر در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« پای درس شهید قرآنی/ بین یک میلیون انسان، یک نفر شهید می‌شود و مابقی می‌میرند» عنوان تنها خبر امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهد که تا این ساعت منتشر شده است.
در بخش‌هایی از این خبر که مربوط به دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «حسین معز غلامی» می‌باشد، آمده است: «اولین نکته‌ای که در زندگی شهید مدافع حرم حسین معز غلامی جلب توجه می‌کند، این نکته است که او مداح اهل بیت بود. در بخش‌هایی از مداحی‌های این شهید که از طرف یکی از دوستانش به دستم رسید حرف‌هایی است از جنس ناله یکی از جاماندگان قافله شهدا: «نمی‌دونم تا به کی باید آقا بمونم/ رفیقام شهید بشند، ولی من جا بمونم....».
شهید حسین معز غلامی آنقدر درب خانه ارباب بی‌کفن را عاجزانه کوفت، تا اینکه قرعه شهادت به نامش افتاد و گوی سبقت را از پدر جانبازش ربود. حسین از 6 سالگی شروع به یادگیری قرآن کرد و تلاشش این بود که روزانه یک صفحه قرآن را با مفاهیم آیات حفظ کند. در کنار حفظ قرآن، که از همان نوجوانی با اشتیاق دنبال می‌کرد، تلاوت قرآن را تحت نظر استاد ابوالقاسمی، سبز‌علی و زکیلو آغاز کرد و نوای دلنشین خود را در این بخش پرورش داد و به نمایش گذاشت. در همان نوجوانی حدود 5 جزء قرآن را حفظ کرد. هنگامی که پای در مقطع راهنمایی گذاشت، در همان روز نخست، به جایگاه رفت و شروع به تلاوت قرآن کرد و از همان روز قاری مدرسه شد، به جز مدرسه در محافل و هیأت‌ها هم تلاوت می‌کرد. زمانی که حسین دوران پیش‌دانشگاهی را سپری می‌کرد بارها و بارها به ما گفت که می‌خواهد وارد سپاه شود و در این نهاد مقدس خدمت کند. از آنجایی که عمو‌ها و دایی ایشان پاسدار بودند مکرراً به حسین می‌گفتند که شما باید با تحصیلات بالا وارد سپاه شوید تا بتوانید خدمات بهتر و شایسته‌تری انجام دهید. بعد از اعلام نتایج کنکور، حسین در رشته تکنسینی اتاق عمل پذیرفته شد اما تمایلی به این رشته نداشت. می‌گفت اگر دکترای خودم را هم بگیرم باز هم به سپاه خواهم رفت. در نهایت در دانشگاه امام حسین(ع) پذیرفته شد».
فارس
یازده خبر امروز صفحه فعالیت‌‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 263 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه نیز اخباری با عناوین «شهیدی که در روز تولد، شهادتش را جشن گرفتند/ از حضور در جلسات قرآن تا شهادت در سوریه»، «ششمین جشنواره «آیات» در 20 رشته برگزار می‌شود»، «تلاوتی از حبیب صداقت در حرم سیدالکریم(ع)»، «بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت «حمید‌رضا عباسی» برگزار می‌شود»، «برگزاری کرسی تلاوت در ۳۰۰ مسجد استان تهران/ استفاده از قاریان محلی در کرسی‌های تلاوت»، « پایان تابلوی «عادیات» با موضوع جهاد تا یک ماه دیگر»، «پخش زنده «کنگره 1000 شهید روحانی» از شبکه قرآن و معارف سیما»، « مشاور «بین‌الملل» و «آموزش‌ها و فعالیت‌های الکترونیکی» معاونت قرآن و عترت ارشاد منصوب شدند»، «اهمیت و فلسفه نماز جمعه از منظر آیات و روایات/ نخستین نماز جمعه در اسلام» و «نظر رهبر معظم انقلاب درباره «مصطفی اسماعیل»» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
همچنین، صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز همانند خبرگزاری اقدام به انتشار خبری با عنوان مشاور «بین‌الملل» و «آموزش‌ها و فعالیت‌های الکترونیکی» معاونت قرآن و عترت ارشاد منصوب شدند» کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در حکمی «محمود واعظی» را به عنوان مشاور امور بین‌الملل و «حجت‌الاسلام سید حمیدرضا محمودزاده حسینی» را به عنوان مشاور آموزش‌ها و فعالیت‌های الکترونیکی معاونت قرآن و عترت منصوب کرد.
فقهی‌زاده در نخستین نشست خبری پس از حضور در معاونت قرآن و عترت ارشاد از اهمیت مشاوره در بخش بین‌الملل و فعالیت‌های الکترونیکی و توسعه امور در این عرصه‌ها خبر داده بود».
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد پنج خبر را با عناوین «وقت آن رسیده که به دوران پیش از برجام برگردیم»، «مشاعره با موضوع امام رضا (ع) در تلویزیون»، «حماسه ۹ دی پاسخ دندان‌شکن ملت به فتنه‌گران بود»، «حماسه ۹ دی، نماد بصیرت مردم است» و «دولت باید تابع ولایت فقیه باشد» بر روی خروجی خود منعکس کرده است که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار ندارند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «دولت باید تابع ولایت فقیه باشد» را شامل می‌شود، مربوط به سخنان آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید می‌باشد که پیش از ظهر شنبه (۹ دی) در دیدار با جمعی از فرماندهان ناجا ایراد شده است.
ایرنا
دو خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز که تاکنون منتشر شده‌اند، بیشتر رنگ و بوی مراسم 9 دی‌ماه را بخه خود دارند و از اخبار قرآنی در میان این اخبار خبری نیست.
«9 دی روز تجلی دست قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی ـ صهیونیستی علیه ایران است» و «مردم پشتیبان مسئولان هستند؛ اگر آمریکا ایستادگی کرد به شرایط قبل از برجام بازگردیم» عناوین دو خبر امروز این صفحه هستند که همانطور که اشاره شد در حال و هوای مراسم 9 دی‌ماه منتشر شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
از هشت خبری که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است، تنها یک خبر با عنوان «محمود واعظی مشاور امور بین‌الملل معاونت قرآن و عترت شد» در حوزه تخصصی قرآنی قرار دارد و مابقی اخبار نیز با توجه به مراسم روز 9 دی‌ماه بیشتر در این حوزه منعکس شده‌اند.
همچنین، این خبرگزاری طی امروز اقدام به انتشار خبری باعنوان ریشه زندگی جهادی بصیرت است» کرده که مربوط سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در همایش بصیرتی بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حماسه ۹ دی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه ما سه مدل زندگی داریم اظهار داشت: زندگی اول زندگی شیطانی است که کسی طرفدار آن نیست و کارگردان آن شیطان است و بنای زندگی شیطانی مقابله با خداست که باید این سبک زندگی را کنار بگذاریم.
این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: مدل دیگر زندگی عرفی است یعنی زندگی که اکثریت جوامع با آن در ارتباط هستند و سبک دیگر زندگی یک زندگی جهادی است که حساب و کتاب آن دنیایی نیست اما در زندگی عرفی حساب و کتاب انسان‌ها براساس دنیا و رفتارهایی که سایر انسان‌ها با ما دارند شکل می‌گیرد؛ برای نمونه در بحث هدیه آوردن به همان میزان هدیه می‌بریم که برای ما هدیه می‌آورند اما در زندگی جهادی اینگونه نیست، بلکه طرف یا در شان خود می‌برد یا بیش از آن چیزی که برای او می‌آورند».
مهر
پنج خبر با عناوین «محفل انس با قرآن در سرچشمه برگزار می شود»، «خانواده شهدای قرآنی تجلیل شدند»، «انتصاب مشاور آموزش ها و فعالیت های الکترونیکی معاونت قرآن و عترت»، «مشاور امور بین الملل معاونت قرآن و عترت منصوب شد» و ««کنگره ۱۰۰۰ شهید روحانی» از شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده‌اند که هر پنج خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
در بخش‌هایی از خبر «خانواده شهدای قرآنی تجلیل شدند» که از اخبار قرآنی مهم این صفحه از خبرگزاری مهر می‌باشد، آمده است: «پنجمین یادواره سوره های سرخ در راستای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قرآنی ۸ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگسرای بهمن برگزار شد. این همایش با شعار شهدای قرآنی پرچمداران بصیرت و با محوریت شهدای قرآنی در آوا و نوا بود.
در ابتدای این همایش با قرائت آیاتی از سوره آل عمران توسط قاری بین‌المللی محمد رضا پورزرگری تلاوت شد و بعد از آن مجری به وصف خانواده شهدا به زبان شعر پرداخت.
در ادامه سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت رسول(ص) به بیان سخنانی پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که توفیق برگزاری این مراسم را به سپاه حضرت رسول(ص) داد و در جمع بزرگوارانی هستیم که فرزندانشان از حافظان و قاریان و کسانی که با قرآن مأنوس بودند. کسانی که چشم و چراغ این ملت هستند و حضورشان برای کشور ما به منزله محوری برای اجتماع همه نگاه‌هاست. افتخار می‌کنیم خانواده شهدا در میان ما هستند و در فضایی تنفس می‌کشیم که این فضا را فرزندان آنها با ایثارگری‌شان فراهم کردند.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) عنوان کرد: امروز شرمنده شهدا هستیم که نتوانستیم راه آنها را به‌خوبی ادامه دهیم. ما مدیون فرزندان شهدا هستیم و این راه را به هر نحوی که شود خواهیم پیمود. شاید قدم‌هایمان آهسته باشد اما استواری را از فرزندان شهدا فراخواهیم آموخت».
ایبنا
صفحه دین و علوم قرآنی خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت اقدام به انتشار دو خبر با عناوین «الگوهای جدید در ارائه مباحث دینی دیده نمی‌شود» و «حظّ برنده جایزه پولیتزر از خواندن قرآن» کرده که خبر دوم در رابطه با تأثیر قرآن کریم بر احوالات گری ویلز، نویسنده برنده جایزه پولیتزر بهترین اثر غیرداستانی در سال 1922 است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) سه شنبه یازدهم_ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و هنردوستان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا (ع) شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره با گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنزپهلو خلاء‌های معرفی استاد صابری فومنی را تا حدود پر کرد و این روند باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: طنز گل آقا در سه دهه گذشته نقش جهت دهی را ایفا کرد و محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به طنز اقبال گسترده و عمیق نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه طنز با چالش‌ها و کم و کاستی‌های فراوانی مواجه‌ایم که این مهم باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با تاکید بر تقویت محتوای آموزشی طنز و طنزپردازی تصریح کرد: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به لحاظ کمیت شاهد افزایش دو برابری ارسال آثار هستیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه احیای رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از سیاست‌های‌های وزارت ارشاد در کشور است، افزود: باید در رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای به معرفی مفاخر کشور در حوزه‌های مختلف کمک کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد توجه به همین امر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحوم صابری گفت: شعر طنز دارای اهمیت بسیار زیاد در جامعه است و مقام معظم رهبری مرحوم صابری را سردمدار طنز فاخر معرفی کردند که باید به آن توجه شود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم توجه به شعر طنز در حل مشکلات کشور و بیان نقد منصفانه در جامعه افزود: شنیدن طنز گل آقایی برای افراد همراه با خاطرات بسیار خوب بوده است و حتی در دهه ۷۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز طنزهای مرحوم صابری تاثیر گذار بود.

لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی تصریح کرد: شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره)، دارای مفاخر علمی، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

استاندار گیلان، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف دانست و خاطرنشان کرد: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز تصریح کرد: نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقدمنصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد، افزود: طنزنویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد.

استاندار گیلان، تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و گفت: باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، نقد منصفانه و سواد رسانه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد: مسئولان باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره‌مند شوند.

کد خبر 749557

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی