Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: جذب نیروی انسانی ناجا از طریق ستاد مرکزی راهیان‌ نور کشور در دستورکار قرار خواهد گرفت.سردار قاسم رضایی در نشست تخصصی فرماندهان مرزبانی و دریابانی سراسر کشور که با حضور مسئولان راهیان‌نور استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، یک هنر است، اگر امروز پابرجاهستیم به واسطه گرامیداشت عاشورا و کربلا است و فرمایشات گهربار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "هر چه داریم از محرم و صفر است" به خاطر اهمیت این گرامیداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از اقدامات ستاد راهیان نور در زنده نگاه داشتن یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: به عنوان یک شهروند و یکی از افرادی که  از فعالیت‌های راهیان نور، حس خوبی دریافت می‌کنیم، از مسئولان این ستاد تشکر می‌کنم؛ مقوله راهیان نور هیچ گاه کُهنه نمی‌شود بلکه همانند کربلا و اربعین، هر روز شکوفاتر می‌شوند،  زیرا در راستای رسالت و فلسفه عاشورا و همچنین فلسفه وجودی انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا به نقش تاثیرگذار مدافعان حرم، حریم و امنیت در زنده نگه داشتن دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: هنگامی که به دهلاویه، سوسنگرد، زید، کوشک، اروند، موسیان و مهران قدم می گذاریم، خاک و هوای این مناطق با انسان ارتباط برقرار می‌کند.

رضایی ادامه داد: موضوع راهیان نور برای اولین بار از سوی مقام معظم رهبری مطرح و سپس سپاه پاسداران به عنوان متولی کار، پیش قدم شد و پس از آن نیرو‌های مقاومت بسیج پای کار آمدند، امروز یک سیستم سازماندهی شده در این مسیر تشکیل شده و اعزام شش میلیون زائر به مناطق راهیان نور که عدد آن نیز کم نیست، موید هماهنگی و تعامل حاکم میان اعضای این سیستم است.

وی افزود: راهیان نور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، این فرهنگ عاشورایی، یک فرهنگ اصیل اسلامی است؛ خانواده ها برای آشنایی فرزندان شان با این فرهنگ، آنها را به این سفرها اعزام می کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه راه دفاع مقدس در نیروی انتظامی و مرزبانی ادامه دارد، ابراز داشت: دفاع مقدس در مرز‌ها ادامه دارد با این تفاوت که امروز بمبارانی در این مناطق وجود ندارد اما همچنان شرایط عملیاتی دوران دفاع مقدس و نیز نهضت شهادت در مرزبانی ادامه دارد.

رضایی اضافه کرد: نیرو‌های مرزبانی با خصائص ویژه ای نظیر بصیرت، ایمان، اقتدار، شجاعت، وظیفه شناسی، حفظ ارزش‌ها و... در حال خدمت بوده، بنابراین عملکرد مدافعان حرم و حریم مکمل هم هستند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانان کشور حافظان قرآن هستند، بیان کرد: خوشبختانه امروز نزدیک به ۲۰ هزار نفر از مرزبانان ناجا با قرآن مانوس هستند و بر مبنای فرهنگ دفاع مقدس وظیفه خود را انجام می‌دهند.

این مقام ارشد مرزبانی کشور به اعزام اولین گروه فرماندهان مرزبانی به مناطق شلمچه، هویزه و طلائیه به مناطق راهیان نور در سال ۱۳۷۷ اشاره کرد و یادآور شد: ایستگاه‌های صلواتی زیادی به طور خودجوش توسط ناجا هر ساله در مسیر‌های کاروان‌های راهیان نور راه‌اندازی می‌شود.

رضایی ادامه داد: در بحث تامین امنیت کاروان های راهیان نور، نیروی انتظامی مراقبت، گشت و سیستم‌های اشراف اطلاعاتی را در دستور کار قرار داده است.

وی در خاتمه گفت: موضوع جذب نیرو برای مرزبانی را از طریق ستاد مرکزی راهیان نور در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم از ظرفیت نیرو‌های مومن و متعهد در حفاظت از مرز‌های کشور استفاده کنیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز کرمان، پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند