Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني شهرستان آبيک نقطه قوت استان قزوين و استان‌هاي همجوار است .
به گزارش خبرگزاري آريا از آبيک، سرهنگ خلبان مهرداد بخشيان فرمانده پايگاه هوانيروز شهيد اميني آبيک در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه شهرستان آبيک  که در دفتر فرماندهي پايگاه هوانيروز اين شهرستان برگزار شد ، ضمن بيان اعلام آمادگي بيش از پيش اين پايگاه براي انجام وظيفه و خدمت رساني ، اظهار داشت: پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني در امر ياوري و پشتيباني به عنوان پايگاه معين  9 استان کشور شامل استان‌هاي قزوين، تهران، البرز، مازندران، گيلان، مرکزي، قم، گلستان و زنجان مطرح بوده و در اين راستا انجام وظيفه مي نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پايگاه هوانيروز شهيد اميني آبيک در ادامه  با اشاره به اينکه  تيم اورژانس پايگاه هوانيروز شهيد اميني شهرستان آبيک به استان البرز نيز در مواقع بروز حادثه خدمات ارائه مي‌داد که به جمعيت هلال‌احمر اين استان واگذار شده است، افزود:در حال حاضر تيم اورژانس هوايي اين پايگاه آماده خدمات به استان قزوين است که براي اين امر، يک فروند بالگرد در نظر گرفته شده و يک فروند بالگرد نيز به عنوان رسکيو  در نظر گرفته شده است.
بخشيان اضافه کرد: 100 منطقه عملياتي تعريف و مشخص شده که در مواقع بروز حادثه ناگوار و تصادف، پايگاه هوانيروز شهرستان آبيک با هماهنگي با ستاد هوانيروز کشور اعزام و فعاليت دارد.
فرمانده پايگاه هوانيروز شهيد اميني آبيک ، اين پايگاه را نقطه قوت استان قزوين و استان‌هاي همجوار عنوان کرد و اظهار کرد: نيروهاي اين پايگاه ولايتمدار و پا در رکاب بوده و کم نمي‌گذارند.
وي افزود: از نظر عملياتي، تدارکات و کارکنان اداري ، پايگاه هدف‌کش فرودگاه مهرآباد زير نظر پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني است.

تعمير بالگردها در پايگاه توسط نيروهاي بومي
فرمانده پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني شهرستان آبيک اضافه کرد: از زمان رفتن مستشاران آمريکايي از کشور، کار تعميرات، نگهداري و بازسازي بالگردها توسط نيروهاي بومي انجام مي‌شود.
بخشيان با بيان اينکه هوانيروز در دوران هشت سال دفاع و درگيري‌هاي کردستان نقش بسزايي ايفا کرده است، اظهار کرد: با وقوع زلزله کرمانشاه نخستين گروه از مسؤولان شامل فرماندهان ارتش از پايگاه هدف‌کش باند متکي به فرودگاه مهرآباد زير نظر پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني شهرستان آبيک اعزام شدند.
بخشيان مطرح کرد: هوانيروز دست بلند فرمانده بوده و قبض زمان و بسط مکان در دستور کارش قرار دارد يعني در کوتاهترين زمان در گسترده‌ترين مکان‌ها وارد عمل مي‌شود.
اين مسؤول اذعان کرد: بالگردهاي پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني شهرستان آبيک همه منظوره است اما بيشتر پشتيباني بوده و در وقت خود مسلح شده و انجام وظيفه مي‌کند.
فرمانده پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني شهرستان آبيک ضمن بيان اينکه اين پايگاه نخستين يگاني است که در بلاياي طبيعي وارد عمل شده و کمک مي‌کند.، به زلزله اخير ملارد استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اين امر، پايگاه هوانيروز شهيد جواد اميني شهرستان آبيک در اول وقت براي عمليات اعلام آمادگي کرد که خوشبختانه اين زلزله خسارت جاني و مالي در پي نداشت.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در دیمزارهای تفت با کشت گیاه آنغوزه

ایسنا/یزد مدیر جهادکشاورزی شهرستان تفت گفت: گیاه دارویی «آنغوزه»، برای نخستین بار در سطح سه هکتار از دیمزارهای روستای «علی آباد» این شهرستان کشت شده است.

«محمد جعفری» در این باره اظهار کرد: نیاز آبی کم، افزایش بهره وری، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت گیاه دارویی آنغوزه است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح جهش تولید دردیمزارها با کشت گیاهان بومی در شهرستان تفت، افزود: هدف از کشت گیاهان دارویی همچون آنغوزه، حفظ آب و خاک منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده بهینه از اراضی مستعد دیم و امکانات موجود، کمک به رشد اقتصادی منطقه و جایگزین کردن محصولات اقتصادی کم‌آب‌طلب است.

«مریم مجیدی» رئیس مرکز جهادکشاورزی علی آباد نیز در این زمینه بیان کرد: کار کشت بذر گیاه کم آبخواه آنغوزه در دهستان علی آباد انجام شده و توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می‌تواند در اشتغالزایی آینده موثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: آنغوزه نیاز آبی کمی داشته و قابلیت کشت دیم در زمین‌های شنی، آهکی و اراضی  شیبدار را دارد.

 به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان تفت در استان یزد، گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصاً افغانستان و ایران است که عمدتا به صورت خودرو در سطح مراتع رویش دارد و از خواص آن می‌توان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده‌های شورای حل اختلاف آبیک الکترونیکی رسیدگی می‌شود
  • حمله روسیه به کارگاه تعمیر ادوات نظامی در اوکراین
  • بازداشت دو نفر از کارمندان رسمی یکی از ادارات ورامین به اتهام اخذ رشوه
  • معرفی فرمانده انتظامی جدید شهرستان فیروزه
  • انجام هفت عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • جهش تولید در دیمزارهای تفت با کشت گیاه آنغوزه
  • انجام ۷ عملیات مردم یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • دعوت فرماندار آبیک از مردم برای پیوستن به پویش «زندگی با آیه ها»