Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

جواد امام در گفت‌وگویی درباره تجمعات انجام شده در شهرهای مختلف، اظهار کرد: اگر به تشکل‌های صنفی، کارگری و سیاسی اجازه فعالیت داده می‌شد، این اعتراضات سازمان یافته برگزار می‌شد و از طریق رایزنی با لیدرهای تجمعات، رفتار متعرضان قابل کنترل بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هم باید به سندیکاها و تشکل‌های صنفی بها داد اما پس از اظهارات معاون اول رییس جمهور درباره تجمعات اخیر، باید به موضوع مشکوک شویم زیرا این تجمعات همه به سمت دولت هدایت می‌شود در حالیکه تمام قوا باید وارد موضوع شوند و همه به مردم پاسخگو باشند نه اینکه فقط این تجمعات بهانه‌ای برای زدن دولت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی با انتقاد از اظهارنظر امام جمعه مشهد، تصریح کرد: امام جمعه مشهد می‌گوید شروع این حرکات خوب بود اما ادامه آن خوب نبود. این خیلی بد است که بخشی از این اقدامات تایید و بخشی از آن را رد کنیم. به هر حال این اعتراضات از مشهد به دلیل مشکلاتی مثل بحث پدیده یا ثامن یا دلایل دیگری مثل حاشیه‌نشینی اتفاق افتاد و به شهرهای دیگر هم سرایت کرد. اخیرا هم شنیده‌ام یک عضو شورای شهر قبلی مشهد هم سخنرانی تحریک‌آمیزی در این شهر داشته است.

امام در پایان گفت:‌ متاسفانه مشکلات زیرپوستی در جامعه سر هر موضوعی سر باز کرده و به یک مساله امنیتی تبدیل می‌شود ولی با بها دادن به تشکل‌های صنفی،‌ کارگری یا سیاسی می‌توان اعتراض‌های مردم را کنترل کرد تا هم مردم اعتراض خود را بیان کنند و هم تجمعات آنها موجب سوء استفاده نشود.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵۰ رستوران در مشهد در طول روز طی ماه مبارک رمضان

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی از فعالیت ۵۰ رستوران در منطقه ثامن، پایانه مسافربری و راه‌آهن مشهد در طول روز طی ماه مبارک رمضان با رعایت دستورالعمل‌های نیروی انتظامی خبر داد.

محسن صیادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت واحدهای صنفی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: کلیه واحدهای صنفی فست‌فودها از ۲ ساعت قبل از اذان مغرب مجاز به فعالیت و صرفاً عرضه به صورت بیرون‌بر بوده و تحت هیچ شرایطی مجاز به پذیرایی در محل صنفی خود نیستند؛ عرضه غذا در محل صنفی بعد از اذان مغرب تا اذان صبح مجاز است‌.

وی ادامه داد: صنف فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی نیز تنها از اذان مغرب تا اذان صبح مجاز به فروش و عرضه در محل واحد صنفی هستند. همچنین در تالارها نیز فروش و سرو مواد غذایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است. فروش و عرضه کالا در قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، کافه‌ها و کافه‌های سنتی نیز از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی در رابطه با فعالیت نانوایی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ۱۲۷ نانوایی در رینگ حرم مطهر رضوی به صورت سه شیفت خدمت‌رسانی می‌کنند و هیچ روز تعطیلی در این ایام ندارند. اما سایر نانوایی‌های سطح شهر از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۴ تا ۲۰ شب پخت دارند.

صیادی با بیان اینکه تمامی رستوران‌ها و واحدهای عرضه‌کننده غذا صرفا از دو ساعت قبل از اذان مغرب مجاز به عرضه غذا به صورت بیرون‌بر هستند، اضافه کرد: تمامی واحدهای صنفی عرضه‌کننده غذا تنها از اذان مغرب تا اذان صبح مجاز به پذیرایی در واحد صنفی خود هستند؛ اما ۵۰ واحد صنفی در منطقه ثامن، پایانه مسافربری و راه‌آهن ضمن اعلام آمادگی، توسط اتحادیه و براساس معیارهایی مانند عدم سابقه تخلف انتخاب شده و با رعایت دستورالعمل‌های نیروی انتظامی به اتاق اصناف معرفی شده‌اند و پس از اخذ مجوزهای لازم می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان در ساعات محدودیت فعالیت نیز به زائران سرویس‌دهی کنند.

وی در رابطه با نظارت بر ۵۰ واحد صنفی مشخص شده در مشهد که می‌توانند در ساعات محدودیت نیز به زائران سرویس‌دهی کنند، عنوان کرد: بر این واحدها نظارت انجام شده و تعداد بسیار معدودی از آن‌ها که دستورالعمل‌های مشخص شده را رعایت نکرده‌اند، تذکراتی در این خصوص دریافت کرده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا سایر واحدهای صنفی در مناطق دیگر مشهد می‌توانند برای فعالیت مانند این ۵۰ واحد اقدام کنند، تصریح کرد: صحبت‌هایی صورت گرفته تا این اتفاق در چند واحد صنفی خارج از محدوده منطقه ثامن مشهد انجام شود و قرار بوده چند واحد نیز این اتفاق را رقم بزنند، اما هنوز دستوری به ما ابلاغ نشده است.

صیادی افزود: واحدهای عرضه‌کننده حلیم، سوپ، آش و... نیز می‌توانند از ۲ ساعت قبل از اذان مغرب به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند و از اذان مغرب تا اذان صبح می‌توانند در محل واحد صنفی خدمت‌دهی داشته باشند.

وی در خصوص نظارت‌ بر واحدهای صنفی از ابتدای ماه رمضان تاکنون عنوان کرد: به صورت کلی از ابتدای ماه رمضان تاکنون از بیش از ۲۳۰۰ واحد صنفی بازرسی و ۲۸۶ فقره فرم تخلف تنظیم شده است. همچنین در این بازه زمانی ۱۰ واحد صنفی به علت تخلفات پلمب شده‌اند. عمده تخلفات صورت گرفته گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی درمورد تمهیدات صورت گرفته برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ما حداقل ۱۶ جایگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد داریم که در این جایگاه‌ها هر کیلو سیب درختی، پرتقال تامسون و خرما به ترتیب با حداکثر قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۹۵ هزار تومان عرضه می‌شوند. همچنین حدود ۸۰۰ تن شکر تنظیم بازار به قیمت مصوب ۲۸ هزار تومان در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

صیادی ادامه داد: ضمن اینکه بیش از ۱۱۰۰ تن برنج پاکستانی و هندی عرضه کردیم که قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی ۳۸۰ هزار تومان و برنج هندی ۳۵۰ هزار تومان بوده است. ۷۵۰ واحد صنفی در منطقه ثامن جهت سرویس‌دهی به زوار مشخص شده و این واحدها متعهد شده‌اند ۲۳ قلم کالای اساسی را با قیمت مصوب یا مندرج روی کالا به فروش برسانند.

وی با تاکید بر اینکه ما در کالاهای اساسی هیچ کمبودی نداریم، اظهار کرد: قیمت مصوب زولبیا و بامیه ممتاز کیلویی ۱۶۰ هزار تومان، درجه یک ۱۲۰ هزار تومان و درجه دو ۹۰ هزارتومان است که واحدهای صنفی باید این قیمت‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ واحد صنفی در مشهد به علت گرانفروشی پلمب شد
  • بازدید اصحاب رسانه مشهد از مرکز مدیریت و کنترل راه‌ها
  • بیش از ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در مشهد به خودکفایی رسیدند
  • فعالیت ۵۰ رستوران در مشهد در طول روز طی ماه مبارک رمضان
  • خودکفایی ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در مشهد
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱، ۲۰۲ نفر از مردم کشته شدند
  • در جریان اعتراضات سال گذشته، ۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند
  • شکوفایی شهر، مستلزم عزم مدیران ارشد شهری است
  • صدور ۲۵ هزار پروانه صنفی در مشهد