Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در حماسه ۹ دی ثابت کردند که وجه مشترکی میان آن‌ها و فتنه‌گران نیست، گفت: مردم در ۹ دی۸۸،مسیر انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا را در پیش گرفتند و به فتنه، «نه» گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل کوثری ، جانشین قرارگاه ثارالله علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به این‌که مردم در حماسه ۹ دی، خود را از قافله فتنه‌گران جدا کردند و مسیر انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا را در پیش گرفتند، اظهار داشت: اگر سال‌های سال هم بگذرد، اما ۹ دی سال ۸۸ هرگز از تاریخ انقلاب اسلامی فراموش و پاک نخواهد شد، چراکه مردم در آن شرایط حساس که جهانیان در حال نظاره بر رفتار مردم در ایران بودند، ملت شهید پرور ایران اسلامی با شعار برائت از فتنه‌گران، به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند که وجه مشترکی میان آن‌ها و فتنه‌گران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: شاید یکی از دلایلی که باعث شد تا فتنه ۸۸ با شکست مواجه شود، سخنرانی به‌موقع امام خامنه‌ای و بصیرت مردم ایران اسلامی بود که با حضور به‌موقع خود در صحنه و خلق حماسه ۹ دی، بساط فتنه را برچیندند و نگذاشتند که فتنه‌گران که دست دوستی با آمریکا و حامیانش داده بودند، بتوانند نقشه‌های شوم استکبار را در ایران پیاده‌سازی کنند.   جانشین قرارگاه ثارالله علیه‌السلام با بیان این‌که هتک حرکت به قرآن کریم و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه‌السلام توسط هتاکان در سال ۸۸، هرگز فراموش نخواهد شدو مردم چنین رفتار و عملی را هرگزنخواهند بخشید، تاکید کرد: در روند تحولات فتنه سال ۸۸ می‌توان دید که خدا به فتنه‌گران مهلت باز گشت داد اما آنجا که حد دشمنی را با لجاجت از حد گذراندند، قرآن به آتش کشیدند و در روز عاشورا حرمت نگه نداشتند نیت پلید و ضدیت آنان با دین آشکار شد و همین شد که به اذن الهی خشم مردم بر سر آنان آوار شد و درس عبرتی گرفتند که تا ابد آویزه گوششان بماند.   نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به یکی از دلایلی که باعث خلق حماسه ۹ دی شد، تصریح کرد: آنجا که هتاکان پا را از گلیم خود فراتر گذاشتند و به مقدسات، ساحت امام خمینی(ره) و مساجد هتاکی کردند و در روز عاشورا لباس شمریان بر تن کردند و همچون شامیان هل هله کشیدند کاسه صبر مردم لبریز شد و به حرمت شکنان نشان دادند صبر و تأمل تا جایی معنا دارد از حد که بگذرد بر سر اعتقاداتشان و مودتشان به خاندان ائمه اطهار علیهم‌السلام اهل معامله و کوتاه آمدن نیستند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود

حجت الاسلام و المسلمین لطف الله اشراقی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ارتباط مسالمت آمیز حضرت صادق(ع) با اهل سنت را از سیره ایشان دانست و اظهار داشت: امام صادق علیه السلام دستوراتی به رهبران مذاهب اسلامی داشتند، از جمله این دستورات به احترام متقابل به یکدیگر ، شرکت در تشییع جنازه یکدیگر و عیادت مرضای همدیگر بروید و تقابل نداشته باشید، ایشان به عنوان منادی وحدت مذاهب اسلامی مطرح هستند و در آن برهه زمان در بین حکومت بنی امیه و بنی عباس ، علوم فقه ،تاریخ و علوم اسلامی در رشته های متفاوت بیان نمودند و باعث شد مسلمانان مرکزیتی برای وحدت داشته باشند و امام صادق علیه السلام را به عنوان یک شخصیت علمی و با تقوا و فرزند پیامبر اسلام صلوات الله علیه قبول داشته باشند و منشاء وحدت و تقریب لحاظ کنند.

وی افزود: امام صادق علیه اسلام می فرمایند: " لولانا ما عرف الله"اگر ما اهل بیت نبودیم ، خداوند شناخته نمی شد، "لولانا ما عبد الله" اگر ما نبودیم ، عبادت خداوند انجام نمی گرفت و این ویژگی در مقام اهل بیت و به خصوص امام صادق علیه السلام وجود داشت که مذهب جعفری و حقائق علوم آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین را رواج داند.

حجت الاسلام اشراقی بیان کرد: سیره ایشان در ارتباط با تعامل با اهل سنت ، ایجاد ارتباط مسالمت آمیز به عنوان برادران دینی بوده است و  از صفات بارز امام صادق علیه السلام بصیرت شناسی و جبهه شناسی با نگاه فراجناحی بوده است.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در مدینه منوره 4هزار شاگرد در حوزه علمیه خود داشتند که از بین این 4هزار نفر ، 17 نفر با بصیرت و ولایت مدار وجود نداشت، شخصی نزد امام آمد و عرض کرد ، شما با این تعداد شاگرد چرا قیام نمی کنید ، امام فرمود: اگر به تعداد انگشتانم یار داشتم ، قیام می کردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عبدالله بن ابی یعفور یکی از محدثین و راویان می باشند که بدلیل مریضی مبتلا به شرب خمر بوده است، نزد امام آمد و عرض کرد من مریض هستم و اجازه بفرمائید من شروع کنم به استفاده از مشروب که ایشان فرمودند: خیر ، این شیطانی است که موکل تو شده است و اگر تو اراده کنی او مایوس می شود، او قسم خورد وگفت: "والله لا اشرب من..." و به امام عرضه داشت اگر شما اناری را به نیم کنید و نیمی را حرام و نیمی را حلال بگویید من نیز به همان عمل می کنم زیرا فرمایشات شما از روی هوای نفس نیست و بر مبنای دستورات الهی است؛ ما حوزویان باید با پیروی از امام صادق علیه اسلام ولایت مدار بوده و با نصرت از اهل بیت علیهم السلام در راستای اسلام گام موثر برداریم.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند