Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی توسعه سرمایه گذاری را به عنوان یکی از راههای ایجاد اشتغال مورد تاکید قرار داد و گفت: بالابودن میزان آمار بیکاری در استان به عنوان یک معضل در حوزه اشتغال مطرح است. ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، محمدمهدی مروج‌الشریعه عصر امروز در دیدار صمیمی با متولیان بخش کشاورزی استان اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی از جمله دستگاه های بسیار مهم و بزرگ در حوزه خدمت‌رسانی به مردم خصوصاً در حوزه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و نیز ارتقای سطح رضایتمندی مردم از دولت و نظام دارد، افزود: مسئولان و متولیان بخش کشاورزی در کنار سایر مسئولان باید در روش‌ها، نگرش‌ها و نیز راهها و مسیرهای ارائه خدمت خود به مردم در صورت لزوم و نیاز تجدید نظرکرده و تمام نقاط ضعف موجود را احصاء و در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی به برخی اعتراضات مردم خصوصاً در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: اینکه امروز بخشی از بدنه اجتماعی نسبت به برخی از مشکلات و کاستی ها خصوصاً در حوزه های اشتغال، معیشت و نیز اقتصاد اعتراضاتی را به دولت و نظام به انجام می رسانند باید با جدیت توسط مسئولین مورد توجه قرار گیرد.

مروج الشریعه توجه به اعتراضات مردمی را مصداق رعایت حقوق شهروندی برشمرد و گفت: ما به عنوان مسئول باید آن دسته از انتقادات منصفانه و به حقی را که در چارچوب قوانین و مقررات کشور و بدون توهین و عبور از خطوط قرمز نظام به درستی بیان می شود را شنیده و در جهت برطرف کردن آنها از تمام توان کاری و اداری خود استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی، برخورد هوشمندانه با اعتراضات را مورد تاکید قرار داد و افزود: حفاظت از کیان نظام و انقلاب اسلامی  وظیفه همه مسئولان در شرایط فعلی است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای استقرار و ادامه حیات پرخیر و برکت انقلاب اسلامی هزینه های فراوانی شده و افراد زیادی از تمام هستی خود که جان و مال شان گذشتند و امروز حفاظت از آن به عنوان یک امانت بزرگ بر عهده همه ما نهاده شده است.

وی استفاده از تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی در حوزه خدمات دولتی را مورد تاکید ویژه قرارداد و افزود: واقعیت این است که دولت تدبیر و امید اقدامات بنیادینی در تقویت بنیه اقتصادی خصوصاً در حوزه روستایی به انجام رسانده که باید به نحو مطلوب و مناسب این امر به اطلاع مردم رسانده شود.

استاندار خراسان جنوبی، فضای مجازی را فرصتی بزرگ در حوزه اطلاع رسانی برشمرد و افزود: مسئولان و متولیان امر باید از این فرصت نهایت استفاده را برای ارائه یک بسته نرم افزاری شامل خدمات و اقدامات خوب دولت در حوزه های مختلف ببرند چرا که این امر علاوه بر تنویر افکار عمومی موجب تزریق روحیه امید در جامعه نیز خواهد شد.

مروج الشریعه، تقویت ارتباط مسئولان با مردم را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: مسئولان باید از سازمان های مردم نهاد، تشکلها، انجمنها و سایر نهادهای مردمی به عنوان بزرگترین بازوان اجرایی استفاده کنند.

وی شناسایی مشکلات از سوی مسئولان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان باید مشکلات و نواقص را به موقع شناسایی کرده و نگذارند که این مشکلات به معضل و در نهایت به بحران تبدیل شده و بهانه دست معاندان و ضد انقلابی داده شود که جز به انهدام و نابودی کل نظام و ریشه کنی انقلاب اسلامی راضی نخواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی به بالابودن میزان آمار بیکاری در استان به عنوان یک معضل در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: رفع این مشکل با سخنرانی و افسوس خوردن قابل رفع نیست از این رو باید با بکارگیری تمامی قابلیت های اقتصادی در شهرها و روستاها در این زمینه اقدامات و برنامه ریزی های جدی تری صورت گیرد.

مروج الشریعه، توسعه سرمایه گذاری را به عنوان یکی از راه های ایجاد اشتغال مورد تاکید قرار داد و افزود: با تلاش و برنامه ریزی که صورت گرفت جمعی از سرمایه گذاران از استان خراسان رضوی در پروازی اختصاصی به خراسان جنوبی سفر کردند و در همایشی بزرگ با ظرفیت های اقتصادی استان آشنا شدند که ادامه مسیر و تلاش برای حضور مجدد و سرمایه گذاری آنها در این استان با تلاش و همکاری همه مسئولان خصوصاً مسئولان شهرستانی محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: مسئولان باید در مقام پاسخگو ، نیازهای مراجعان و مردم را مورد شناسایی قرار داده و نسبت به کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد به معنی واقعی کلمه پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور گفت: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده و ارائه تسهیلات بر روند اجرای سرمایه‌گذاری در این بخش لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عوض علیزاده مقدم صبح امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست کمیته فرعی کشاورزی و احیا و توسعه پایدار دشت قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد جدید صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در مرحله جدید از رویکرد اعتباری و مالی به سمت رویکرد اقتصادی و توسعه‌ای حرکت خواهد کرد.

وی افزود: بخش کشاورزی در جهت سرمایه‌گذاری بایستی با روش‌های جدید اقدام به مشارکت بهره‌برداران این بخش کند. البته توسعه پایدار مؤلفه‌های مختلف دارد که یک از آنها سرمایه‌گذاری است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی با هدف بهبود تقویت حجم سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده که ارائه تسهیلات در روند اجرای سرمایه گذاری در این بخش لحاظ شده است.

علیزاده مقدم با تاکید بر اینکه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک نهاد خصوصی می‌تواند در زمینه توسعه کشاورزی وارد شود، گفت زیرساخت‌های خوب، اما بلاتکلیف در بخش‌های مختلف به ویژه تعاونی‌ها وجود دارد که با ورود صندوق توسعه بخش کشاورزی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق تاکستان یک صندوق محصولی کشمش کشور است که نقش اساسی در روند صادرات این محصول و بازاریابی آن خواهد داشت. بخش خصوصی آماده افزایش سرمایه است، مشروط به اینکه بخش دولتی نیز مشارکت و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

کد خبر 745383

دیگر خبرها

  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند