Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس-ایرنا-فرماندار پارسیان گفت:زلزله سه و9دهم ریشتری عصرامروزدر دهستان مهرگان از توابع این شهرستان خسارت جانی ومالی دربرنداشت

محمد رادمهر روز شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: این زلزله درساعت17 امروز و درعمق 5کیلومتری زمین رخ داد.
وی ادامه داد: کانون زلزله بین دهستان مهرگان ازتوابع بخش مرکزی پارسیان و روستای خشت شهرستان لامرد فارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یاد آور شد: ستاد بحران شهرستان برای کمک به هرگونه حوادث احتمالی بصورت آماده باش درآمده است.

** 15 زمین لرزه بالای چهار ریشتردرهرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به وقوع 206 زمین لرزه در استان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از این تعداد 15 زمین لرزه بالای چهار ریشتر و دو زلزله بالای پنج ریشتر بوده است.
علیرضا صفا امسال در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران هرمزگان اعلام کرده بود: هرمزگان استانی حادثه ‌خیز است و حوادثی همچون سیل و زلزله و توفان‌ در این استان به وقوع می ‌پیوندد و آمارها موید این مطلب می باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به زلزله‌ خیز بودن هرمزگان لازم است تا در ساخت‌ وسازهای شهری و روستایی اصول ایمنی رعایت شود.
وی تصریح کرد: با ایجاد سیستم‌های بی ‌سیم میان دستگاه‌های متولی امداد و نجات استان و مدیریت بحران استانداری وهمچنین فرمانداری‌ها ارتباط لحظه‌ای برقرار است تا در مواقع بحرانی اقدام لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما تمهیدات لازم برای بارندگی و آمادگی در برابر سیل و توفان در هرمزگان اتخاذ شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس تهیه شده و مورد تصویب شورای شهر بندرعباس قرار گرفته است.
صفا بیان داشت: هماهنگی و تعامل خوبی میان نهادها و دستگاه‌های امدادی و عضو شورای مدیریت بحران استان وجود دارد و تلاش کرده‌ایم در زمان بروز حوادث در اسرع وقت به مصدومان کمک کنیم.استان هرمزگان با وجود داشتن گسل های خطرناک جزء سه استان نخست کشور در زمینه زلزله است.
غرب تا شرق هرمزگان را 33 گسل در برگرفته که گسل زاگرس فعال ترین آنهاست.
به علت دارا بودن خاک نرم و گنبدهای نمکی تعداد زلزله ها در غرب هرمزگان زیاد ولی شدت آن کم است اما در شرق استان تعداد زلزله ها بسیار کمتر و پرخطر است.
7191 /6048
خبرنگار : ابراهیم بدیعی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند

به گزارش قدس آنلاین، این زلزله‌ها عمدتا در منطقه روستایی «هوالین» رخ داد. حدود ۲۰ روز پیش زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری در این منطقه ثبت شد که جان دستکم ۱۴ نفر را گرفت و بیش از ۷۰۰ تن دیگر را زخمی کرد.

پس از آن پس‌لرزه‌های مختلفی در تایوان رخ داد که در ساعات اخیر تعداد آنها افزایش یافته و در مناطق مختلفی از جمله تایپه پایتخت تایوان احساس شده‌اند. تاکنون آماری از تلفات احتمالی زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های اخیر منتشر نشده است.

زلزله ۶.۴ ریشتری سال ۲۰۱۶ در تایوان جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲ هزار نفر در تایوان بر اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله خوی خسارتی در پی نداشت
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است