Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در واکنش به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس درخصوص دلایل رکود بازار برنج، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که انباشت برنج مرغوب و پرمحصول داخلی در شالیکوبی‌ها نشان دهنده اشباع بازار بوده و نیازی به واردات نیست.

متن این توضیحات به شرح زیر است :

سالانه تا ۲.۴ میلیون تن برنج با توسعه کشت دوم در کشور تولید می‌شود و با توجه به جمعیت و سرانه مصرف در مجموع بخش عمده نیاز کشور به برنج از محل تولید داخلی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش با اشاره به آن‌که براساس آمار گمرک از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک میلیون تن برنج به کشور وارد شده، می‌افزاید: به موجب قوانین و مقررات متعدد نظیر ملوانی و ته لنجی پیش‌بینی می‌شود مقادیری برنج نیز از این طریق وارد شده که این میزان بیش از نیاز مصرفی کشور خواهد بود و بنابراین نیاز جامعه به این محصول تامین می باشد.

این گزارش تصریح می کند: با عنایت به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اولویت تولید و اشتغال ملی و همچنین تاکید مسئولان ارشد نظام مبنی بر همراهی و پشتیبانی همگانی از اجرای این سیاست‌ها، متاسفانه عده‌ای همواره از واردات سخن به میان می‌آورند و از آن حمایت می‌کنند، این در حالی است که انباشت برنج مرغوب و پرمحصول داخلی در شالیکوبی‌ها نشان دهنده اشباع بازار است.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخلی و همزمان رعایت مصالح و منافع مصرف‌کنندگان است، خاطرنشان می‌کند: در اسفندماه سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات برنج و حذف اخذ ما به‌التفاوت ۵۰۰ تومانی از هر کیلو برنج وارداتی با هدف حمایت از مصرف کنندگان اعمال شد اما متاسفانه با این شرایط و معافیت‌های در نظر گرفته شده، قیمت برنج وارداتی برای مصرف مردم کاهش نیافت.

این گزارش اضافه می‌کند: انتظار می‌رفت انجمن و فعالان واردات برنج که حمایت از مصرف‌کننده را مستمسک واردات قرار می‌دهند، نسبت به کاهش قیمت برنج وارداتی اقدام می‌کردند، این در حالی است که در این مدت قیمت برنج وارداتی در بازار کاهش نیافته و علاوه بر محرومیت مصرف کنندگان از دسترسی به برنج ارزان، این امر نیز بر رکود بازار برنج دامن زده است.

این گزارش اذعان می کند: هم‌گرایی و هم افزایی دستگاه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی و صنفی مرتبط با برنج می تواند در خروج این بازار از رکود موثر باشد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است