Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم ما تلاش برای تاسیس سامانه آموزش مجازی جامع معارف قرآن و عترت است، گفت: مکان و زمان نمایشگاه بیست و ششم قرآن قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، برنامه رادیویی «افق» که روزهای شنبه هر هفته از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود، امروز شنبه نهم دی ماه به تشریح فعالیت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌پردازد و عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان حضوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدای این برنامه با اشاره به سیاست های کلان و برنامه های بلند مدت معاونت قرآن و عترت، گفت: باید دید که در این معاونت با تغییر مسئولیت آیا رویکرد و اولویت جدید وجود دارد و من حقیقت را در این دیده ام که معاونان پیش از خودم حجت الاسلام محمدی و حشمتی زحمات زیادی در گسترش فعالیت های قرآنی و محتوای قرآن انجام داده اند.

فقهی زاده گفت: اما واقعیت این است که نگاه من به معاونت قرآن به عنوان معاونت فرهنگ اسلامی وزارت ارشاد است، بدون شک از این منظر که قرآن و عترت بخش مهمی از عناصر فرهنگ اسلامی را شکل می دهد و مسلمانی ما در تمسک به قرآن کریم و آموزه ها و عشق اهل بیت متجلی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توقع ما باید همیشه نو به نو باشد، خاطرنشان کرد: اینکه ما تصور کنیم کارهای محدودی را رقم بزنیم به نظر می رسد که وافی به مقصود نباشد زیرا همه مسلمانان عاشقان قرآن کریم و دلدادگان قرآن در جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: در عین حال جهان امروز ما به مثابه یک رود جاریست که از پیچ و خم های زیادی باید بگذرد و در تحولات گوناگون نیاز جدید متولد می شود و در این راستا تبلیغ و ترویج قرآن را باید در جلوه های گوناگون و نو عرضه کنیم.

فقهی زاده افزود: کارکرد ما تشویق عملی و علمی مردم در سطوح مختلف است که چه استفاده از قرآن ببرند که زندگی آنها و نگرش و بینش آنها را قرآنی تر کند ولی باید از ابزارهای جدید غفلت نکنیم.

تاسیس سامانه آموزش مجازی جامع معارف قرآن و عترت

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم ما تلاش برای تاسیس سامانه آموزش مجازی جامع معارف قرآن و عترت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش ها در گذشته متعارف و سنتی و کلاسیک بوده امروزه از این مراحل گذشتیم و الان با استفاده از شبکه های مجازی می توانیم صدها برابر در تعداد مخاطبان بیفزاییم و با این امکانات معارف قرآنی را عمق ببخشیم و معلمان و استادان طراز اول را به دل منازل ببریم تا دروس را از اساتید بشنوند و ببینند و محدود به روش های سنتی نباشد.

گسترش پژوهش در حوزه های مرتبط با تبلیغ و ترویج قرآن

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارها گسترش پژوهش در حوزه های مرتبط با تبلیغ و ترویج قرآن در جنبه کاربردی و فرهنگی سازی از طریق نشست های تخصصی مانند کارگاه ارائه راهکارهای هنری قصص قرآنی یا راه های توسعه فیلم نامه نویسی قرآنی است.

فقهی زاده با بیان اینکه بدون شک ساماندهی فعالیت های قرآنی در سطوح گوناگون مردمی و دولتی بر عهده معاونت است، اظهار کرد: اما نکته مهم این است که قرآن متعلق به همه است و با دل و جان همه ما مسلمانان سرشته شده است، قران هم کانون عشق ما مسلمانان است و هم کانون عقیده ماست.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به همین خاطر که ما قران را از آن مردم می دانیم انتظار داریم دو کار را به صورت ویژه انجام دهیم یکی حمایت کردن نه تنها حمایت مالی بلکه هدایت های برنامه های و مشاوره ای است که الان یک گروهی کارشناس متخصص در زمینه های مختلف فراهم آمده از مدیران قرآنی و برنامه نویسان و هنرمندان قرآن و مدیران هنری قرآن است.  

لزوم ریل گذاری های صحیح برای فعالیت های قرآنی در آینده

وی با بیان اینکه نکته دوم ریل گذاری های صحیح برای فعالیت های قرآنی در آینده است، تصریح کرد: با همین نگاه چهار پنج استودیوی بسیار بزرگ در قم، تبریز، مشهد و یزد افتتاح کردیم، مراکز بزرگ و مهم در این شهرها شناسایی شدند و توان سنجی کردیم و این امکان مهم را با هزینه های کامل معاونت تاسیس کردیم تا زمینه ای باشد برای درخشش فعالیت های مردمی.

فقهی زاده با بیان اینکه ما کارگاه حرفه ای مدیریت قرآنی تا پایان سال در معاونت برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: زمینه گسترش این حرکت را فراهم می کنیم تا عموم مخاطبان قرانی بتوانند استفاده کنند، ما هم حمایت مالی در نظرمان است و هم حمایت های معنوی و برنامه ای و مدیریتی که در این زمینه با مخاطبان ملی خود داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به جلسه امروز با مدیریت صدای قرآن، گفت: امروز در فضای صمیمانه و همدلانه با تکیه بر دغدغه های دینی و نیم نگاهی بر اقتضائات جهان امروز کلیاتی را بحث کردیم و کارگروه ویژه ای تشکیل دادیم که در چند زمینه مشخص کارهای عمده که مشارکت دو طرف را می طلبد رقم بزند.

وی با بیان اینکه نگاه من به نمایشگاه قرآن نگاه به کلان پروژه است که بر دوش معاونت است، خاطرنشان کرد: جلسات مقدماتی قبل از برگزاری نمایشگاه قرآن امسال زودتر برگزار شده است، چراکه نگاه من نگاه نمایشگاهی صرف نیست و آن را برایند یک جشنواره ملی و بین المللی فعالیت های قرآن در نظر می گیرم که در طول سال در استان ها برگزار شده و فعالیت هایی که در کشور شکل گرفته حالا در نمایشگاه عرضه می شود و به محل ارزیابی گذاشته شود و بتواند انگیزه جدی و عزم جدی تری به وجود بیاورد تا راه خود را محکم تر ادامه دهیم و اشکالاتی که در نمایشگاه قبلی بوده مرتفع کنیم با به بلوغ مناسبی برسد.

فقهی زاده گفت: دو جلسه مفصل رسمی به عنوان مجمع مشورتی نمایشگاه قرآن که بیست و ششمین نمایشگاه است با حضور فرهیختگان علمی و پژوهشی از جهاددانشگاهی و حوزه علمیه و معاونت های سینمایی و هنری و آموزش عالی و مراکز مختلف تشکیل دادیم و خدا را شکر به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در جلسه گذشته مشخصا رسیدیم به اینکه دو شورای مهم داشته باشیم شورای سیاستگذاری و شورای برنامه ریزی و برای اینکه اهداف معاونت با قوت پیگیری شود کمیته منتخبی را از شورای برنامه ریزی ایجاد کردیم و اخبار این جلسات را می دهیم.

وی با بیان اینکه من در اولین نشست خبری معاونت نکته ای اشاره کردم که نمایشگاه را از حالت فروشگاه صرف خارج کنیم، تصریح کرد: نمایشگاه قرآن نمایشگاه فعالیت های قرآنی است که می تواند درصدی از آن به فروشگاه تعلق پیدا کند، تاکید می کنم که چنین بخشی وجود خواهد داشت.

مکان و زمان نمایشگاه قرآن قطعی نشده است

فقهی زاده با بیان اینکه مکان و زمان نمایشگاه قطعی نشده است، اظهار کرد: ولی مقدمات اولیه فراهم شده و گفتگوهای زیادی با مسئولان مصلی صورت گرفته و خوشبختانه همدلی وجود دارد، ما معتقدیم بهترین جای برگزاری نمایشگاه مصلی است ولی هنوز تفاهم نامه منعقد نشده امیدواریم موانع نباشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زمان نمایشگاه تماما در ماه مبارک است، اظهار کرد: بدون شک مراسم تکریم خادمان قرآن برگزار می شود، این را به عنوان نماد برجسته تلقی می کنیم برای تجلیل از کسانی که عمر خود را در خدمت گذاری قرآن صرف کردند و جنبه الگودهی آن را مغتنم می شماریم.

وی با بیان اینکه موضوع معاونت قرآن دو بخش دارد معاونت قرآن و عترت، تصریح کرد: ما این دو را در طول هم می بینیم، قبلا هم به این بخش توجه شده فعالیت های زیادی انجام شده در این بخش اما من گمان می کنم که باید توجه بیشتری شود عترتی که در کنار قرآن ثقلین را شکل می دهد و جدایی از هر کدام مشکلات معرفتی به وجود می آورد.

فقهی زاده با بیان اینکه در جهان اسلام عده ای هستند در بنگلاش و پاکستان و مصر به نام قرآنیون که خط بطلان  بر سنت و عترت می کشند، گفت: بر اساس نظام واره اندیشه دینی آنچه را که بزرگان علمای اسلامی صحیح می دانند چارچوبی است که آموزه های قرآن کریم با عطری از عترت و قرائت همراه است در این میان عشق به اهل بیت مشترک بین جهان اسلام است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عامل وحدت اسلامی دو چیز است قرآن و عترت با این نگاه وحدتی می خواهیم در نمایشگاه عملا عترت را رنگ و بوی بیشتری دهیم، ما بعثت داریم غدیر و عاشورا و امام رضا داریم و مهدی داریم ما این عناصر مهم را برجسته تر خواهیم کرد. 

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت