Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
سازمان پزشکی قانونی از جان باختن ۱۱ هزار و ۵۳۶ تن از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال به دلیل حوادث رانندگی در کشور خبر داد.

به گزارش از سازمان پزشکی قانونی شمار جانباختگان به دلیل حوادث رانندگی در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(95) که آمار تلفات 11 هزار و 609 تن بود، چهار دهم درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هشت ماهه امسال از کل تلفات حوادث رانندگی، 9 هزار و 67 تن مرد و 2 هزار و 496 تن زن بودند.

در ادامه این گزارش آمده است، در این مدت استان های فارس با یکهزار و 69، تهران با 857 و خراسان رضوی با 832 بیشترین و استان ای ایلام با 91، اردبیل با 118 و کهگیلویه و بویراحمد با 139 فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

محور‌های برون شهری بیشترین آمار فوت شده‌ها

محور برون شهری بیشترین آمار تلفات تصادفات را داشته‌اند، در این مدت 7 هزار و 671 تن در محورهای برون شهری و 3 هزار و یکصد تن در مسیرهای دورن شهری، 769 تن در مسیرهای روستایی و 23 تن در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین مقایسه آمارهای ماهیانه در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد که بیشترین آمار تلفات تصادفات با یکهزار و 749 کشته در شهریور ماه و کمترین آن با یکهزار و 164 کشته در فروردین ماه به ثبت رسیده است.

بیش از 237 هزار مصدوم در حوادث رانندگی 8 ماهه

بر اساس این گزارش در هشت ماهه امسال 237 هزار و 263 تن در حوادث رانندگی مصدوم و برای تعیین خسارات به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 170 هزار و 185 تن مرد و 67 هزار و 78 تنزن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد کاهش یافته است.

افزایش 4.7 درصدی تلفات تصادفات در آبان ماه

این گزارش می افزاید ،در آبان امسال تلفات حوادث رانندگی با رشد 4.7 درصدی مواجه بود. در این ماه یکهزار و 409 تن در تصادفات جان خود را از دست دادند که یکهزار و 124 تن آنان مرد و 285 تن زدن بودند.

در این ماه 26 هزار و 606 تن نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد کاهش یافته است.

در همین زمینه: تصادف مرگبار در اتوبان ارتش در تهران هنوز جاده‌ها و بزرگ‌راه‌ها هزاران قربانی می‌گیرند جراحت ۲۵ نفر در تصادف زنجیره‌ای ۳۰ خودرو در آزاده راه کرج - قزوین

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • افزایش تلفات سیل و باران‌های شدید در افغانستان