Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امروز صنعت بازي هاي ويديويي مانند رسانه هاي محبوبي همچون سينما و موسيقي درآمدزايي مي کند. اين صنعت چند ميليارد دلاري، در سال 1983 تقريباً در حال نابودي بود؛ شرکت هايي مثل آتاري، اينتليويژن و کولکوويژن سياست هاي اشتباهي را اتخاذ کردند. کامپيوترهاي خانگي، در حال اوج گيري بودند و همه مردم مي خواستند که يکي از آن ها را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارتريج هاي بازي هاي ويديويي يا با قيمت چند سنت در حراجي ها گذاشته مي شد (و فروش نمي رفت) يا حجم اعظمي از آن ها را در زير صحراي نيومکزيکو دفن مي کردند تا از شرش راحت شوند. اوضاع اصلاً خوب نبود. خوشبختانه، کنسول NES يا Nintendo Entertaiment System همه چيز را تغيير داد. در اواسط دهه هشتاد ميلادي، کنسول ها معروف ترين محصول بازار بودند و صنعت بازي هاي ويديويي خانگي دوباره جان گرفت.
نسل عظيمي از بازيکن ها به لطف بازي هايي همچون سوپر ماريو براز، داک هانت و افسانه زلدا ايجاد شد تا ميراث خود را به نسل بعد منتقل کنند. متاسفانه، زماني که اين کنسول وارد آمريکا شد شرايط به نفع آن ها نبود. امکان آن که مردم آمريکا، با وجود تجربه بدي که از کنسول آتاري داشتند، دوباره 200 دلار خرج يک کنسول کنند به صفر مي رسيد.
جو کسادا از افرادي بود که موجب شد تا بسياري از مردم آمريکا دوباره کنسول گيمينگ بخرند. درست است؛ يکي از مديران ارشد کمپاني معروف مارول (که تهيه کنندگي اجراهاي تلويزيوني مارول، در کنار بسياري از کارها را به عهده دارد) زماني يکي از کارمندان شرکت اسباب بازي FAO Shwarz يا فائو شوارتس در شهر منهتن بود.

حداقل مي توانيم خوشحال باشيم که اين فاجعه هيچ وقت در صنعت بازي هاي ويديويي رخ نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی باران جهانبخش در آتش و دود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار فینال جام حذفی فوتبال هلند امشب (یکشنبه) میان تیم‌های فاینورد و نایمخن برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر و قهرمانی فاینورد به پایان رسید.

بنابر روایت تسنیم، ایگور پایکسائو در دقیقه ۵۹ گل قهرمانی فاینورد را وارد دروازه نایمخن کرد. فاینورد از دقیقه ۷۲ این مسابقه با اخراج یکی از بازیکنانش ۱۰ نفره شد. همچنین دقایقی از این بازی به دلیل آتش‌سوزی و به راه افتادن دود در ورزشگاه متوقف شد.

علیرضا جهانبخش ملی‌پوش ایرانی فاینورد از دقیقه ۸۷ بازی برابر نایمخن وارد میدان شد و تیمش را همراهی کرد.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898072

دیگر خبرها

  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • ویدیوی جنجالی درباره لوندی با حجاب
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون.خ» شد/ کولبری در قسمت های بعدی سریال
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • قهرمانی باران جهانبخش در آتش و دود
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا