Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@00:06:33 GMT

خاطرات شهدای اصفهانی خواندنی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۸۷۷۳

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛  زهره قندهاری در ارتباط با کتاب«مردان ابراهیم» گفت: این کتاب حاوی خاطرات 26 شهید محله امامزاده نرمی واقع در دولت‌آباد اصفهان است.

به گفته او، پدر، مادر، همرزم، دوستان و بستگان هر شهید چند خاطره از آنها بیان کردند که در مجموع 174 خاطره شد؛ اما پس از بازنویسی، برای هر شهید دو ـ سه خاطره انتخاب و در کتاب منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندهاری ادامه داد: برای هر شهیدی در پایان خاطرات شعری با نام و یا خصوصیات شهید سروده‌ام.

این نویسنده ابراز داشت: این اولین کتابی است که به قلم من منتشر شده؛ اما قبل از انتشار این کتاب، بسیاری از اشعارم در کتاب‌های مختلف منتشر شده است.

قندهاری در تشریح گرفتن خاطرات از خانواده‌های شهدا گفت: بازگویی خاطرات از زبان خانواده‌های شهدا فصلی غمگین از زندگی آنهاست. به عنوان مثال مادر شهیدی بود که علاوه بر فرزند شهیدشان، همسر و دو فرزند دیگرش را بر اثر بیماری سرطان و سانحه تصادف از دست داده بودند و هر بار که سخن می گفت اشک از چشمانشان سرازیر می شد. همین موضوعات باعث شد من هر بار که برای گرفتن خاطرات به خانواده ها مراجعه کنم احساس مسؤولیت بیشتری در قبال شهدا داشته باشم و باید آنگونه قلم و قدم در راه شهدا بردارم که از من راضی باشند. امیدوارم بتوانم همانی باشم که خدا می خواهد.

سید‌الکریم حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) معروف به «امامزاده نرمی» برادر تنی امام رضا(ع) است و مرقد شریفش در زمان آباد شهرستان برخوار واقع شده است. این امامزاده از فرزندان موسی بن جعفر است که در تمام طول سال به ویژه پایان هفته و ایام سوگواری ائمه معصوم پذیرای زائران زیادی از گوشه و کنار شهرستان و استان و به ویژه شهرهایی چون گزبُرخوار،خورزوق و دستگرد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.
روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.
وی گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.
شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان