Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:41:43 GMT

اشتباهات رايج هنگام رنگ‎آميزي ديوار

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۸۸۹۹

اشتباهات رايج هنگام رنگ‎آميزي ديوار

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از پلاد ناصري: اگر تصميم به رنگ آميزي ديوارهاي خانه گرفته ايد و سپس زمان بسيار زيادي را با اعضاي خانواده تان صرف بحث و تبادل نظر پيرامون انتخاب رنگ مناسب براي اتاق ها کرده ايد، پس کاملا با مشکل گزينش رنگ ديوارها و انجام رنگ آميزي منزل آشنا هستيد. معمولا چنين بحث هايي در مورد جزئيات بسيار ساده و تفاوت هاي موجود در يک طيف رنگي خاص، شکل مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا شايد اختلاف نظرها در حد تفاوت ميان رنگ شيري و نخودي باشد! به هر حال بايد گفت چنين تصميماتي که در مورد رنگ آميزي ديوارها گرفته مي شود، چندان ساده و آسان نيستند.
به خصوص اگر بدانيد که اندکي تيرگي و روشني رنگ ديوارها مي تواند به کلي روي فضاي اتاق و روحيه اعضاي خانه تاثيرگذار باشد. در ادامه به اشتباهاتي که در انجام فرايند رنگ آميزي ديوارها ممکن است دچارشان شويم، اشاره مي کنيم، تا با آگاهي بيشتري بتوانيم از آنها اجتناب نماييم.

1. رنگ آميزي سقف به رنگ سفيد يکدست
بزرگ ترين و وسيع ترين ديوار خانه، هميشه ديواري است که اغلب از آن غافل مي شويم، و عبارت است از سقف منزل شما. سعي کنيد هيچ گاه سقف خانه را به صورت يکپارچه به رنگ سفيد نقاشي نکنيد. زيرا هر رنگي از طيف سفيد مي تواند شامل اندکي خاکستري در ترکيب خود باشد. در نتيجه همين امر باعث مي شود که سقف اتاق ها کوتاه و با ارتفاع کم به نظر برسند. بهترين پيشنهادي که مي توان ارائه داد اين است که از طيف رنگي کرمي براي رنگ آميزي سقف استفاده کنيد. البته اگر مي خواهيد انتخاب شما حرفه اي تر و اصولي تر باشد، با توجه به دکوراسيون اتاق، رنگ آميزي ديوارها را نيز با کمک گرفتن از گروه هاي حرفه اي طراحي دکوراسيون انجام دهيد.
2. استفاده بيش از حد از رنگ هاي متنوع
شايد استفاده از طرح هاي رنگي و نقش و نگارهاي متنوع براي ديوارهاي اتاق، تا حدي وسوسه کننده باشد. اما بايد توجه داشته باشيد که ديوارها با پارچه هاي رنگي تفاوت زيادي دارند و مطمئنا استفاده بيش از حد از رنگ هاي متنوع مي تواند ترکيب رنگي دکوراسيون را دچار ناهماهنگي کند. براي جلوگيري از اين اتفاق، رنگ اصلي دکوراسيون را با توجه به پارچه مبلمان و ديگر وسايل اتاق انتخاب کنيد و ديوارها را با همان طيف رنگ آميزي نماييد. اگر به طور کلي مي خواهيد دکوراسيون ساده اي داشته باشيد، سعي کنيد رنگ هاي طيف خاکستري را به عنوان رنگ اصلي انتخاب کنيد.
3. کنار گذاشتن رنگ هاي خنثي
اگر به رنگ خاصي در دکوراسيون اتاقتان علاقه داشته باشيد، شايد به راحتي ساير رنگ ها را فراموش کنيد. بزرگترين اشتباهي که در چنين مواردي ممکن است مرتکب شويد، اين است که به ايجاد تعادل رنگي در فضاي اتاق توجه نکنيد و از رنگ هاي خنثي غافل شويد. در محيطي که با رنگ هاي مختلف پر شده است و شلوغي و تجمع رنگي بسياري به چشم مي خورد، استفاده از رنگ هاي خنثي ماننده سفيد و خاکستري مي تواند به شما آرامش دهد و تعادل خوبي در محيط برقرار نمايد.
4. سادگي بيش از حد
ممکن است اتفاق کاملا متفاوتي نيز رخ دهد. اگر بيش از حد به رنگ هاي خنثي و ساده توجه کنيد، ممکن است فضايي سرد و بي روح بسازيد. بنابراين در کنار سادگي و آرامشي که رنگ هاي خنثي ايجاد مي کنند، از چند رنگ بارز و خاص هم در دکوراسيون اتاق بهره گيريد. اشتباهي که معمولا افراد با آن مواجه مي شوند، عدم استفاده از اصل کنتراست در دکوراسيون اتاق است. در کنار ديوارهايي با رنگ خنثي، به کارگيري يک تابلوي ديواري با رنگ هاي بارز و متضاد، مي تواند ترکيب بسيار مناسبي ايجاد کند و چرخش رنگي ايده آلي در فضا به وجود آورد. بهترين روش براي فرار از محيط هاي بي روح و کسالت بار، استفاده از رنگ هاي مورد علاقه و شخصي خودتان است.
5. به کارگيري رنگ هاي مختلف در اتاق ها
عليرغم اينکه دکوراسيون هر يک از اتاق هاي خانه مي تواند کاملا مستقل از يکديگر انجام گيرد، اما بهتر است هماهنگي نسبي ميان رنگ هاي به کار رفته در دکوراسيون تمام اتاق ها برقرار باشد. مطئنا اگر از محيط آرامش بخش اتاق نشيمن با رنگ هاي خنثي، به يک باره وارد اتاق خوابي رنگارنگ و شلوغ شويد، نمي توانيد زيبايي هر دو محيط را به يک اندازه درک کنيد. لازم نيست براي ايجاد هماهنگي در دکوراسيون اتاق ها، از رنگ هاي يکسان در آنها استفاده کنيد. تنها ايجاد ارتباطي نزديک ميان رنگ ديوارها و دکوراسيون بخش هاي مختلف خانه کفايت مي کند. بهتر است فضاي کلي خانه بيانگر يک نوع حس خاص و واحد باشند.
6. استفاده از رنگ يکسان براي تمام اتاق ها
به همان ميزان که عدم وجود هماهنگي و ارتباط ميان دکوراسيون اتاق هاي مختلف خانه، مي تواند ناخوشايند باشد؛ استفاده از رنگي واحد و يکدست نيز کسل کننده و نامناسب خواهد بود. بهتر است از رنگ هاي هم خانواده و داراي طيف نزديک به هم استفاده کنيد و يا حدالمقدور ترکيب دو رنگ يکسان را در فضاهاي مختلف خانه به کار گيريد تا ضمن برقراري ارتباطي موثر ميان دکوراسيون بخش هاي مختلف خانه، از يکنواختي و سادگي بيش از اندازه نيز جلوگيري کرده باشيد.
7. عدم توجه به ظاهر نهايي ديوارها
گاهي اوقات انتخاب يک رنگ مشخص مي تواند شما را کاملا اقناع کند، اما ممکن است پس از رنگ آميزي ديوار، نتيجه نهايي کاملا دور از انتظارتان باشد. براي اينکه دچار چنين اشتباهي نشويد، بايد هنگام انتخاب رنگ به پهنه وسيعي از ديوار که قرار است با آن رنگ پوشيده شود توجه کنيد و تمام جوانب، از جمله ميزان نور و روشنايي اتاق را هم بسنجيد. به اين ترتيب معيار دقيقي از ميزان تيشرگي و روشنايي رنگي که انتخاب کرده ايد، به دست مي آوريد.
8. استفاده از طيف هاي تک بعدي
يکي ديگر از اشتباهات رايجي که معمولا هنگام انتخاب رنگ ديوارها دچارش مي شويم، به کارگيري رنگ هايي است که عمق خوبي ندارند و اغلب تک بعدي هستند. طيف هاي تک بعدي معمولا بيننده را پس مي زنند و به اين ترتيب نمي توانيد عميقا جذب زيبايي آن ها شويد. سعي کنيد از رنگ هايي براي نقاشي ديوارها استفاده کنيد که بتوانيد از طريق آنها حسي عميق را درک کنيد.
9. انتخاب يک رنگ به عنوان رنگ هميشگي ديوارهاي اتاق
درست است که انتخاب رنگ مناسب و مورد علاقه براي ديوارهاي اتاق پروسه اي مهم و تاثيرگذار در دکوراسيون منزلتان است، اما رنگي که انتخاب مي کنيد، قرار نيست هميشگي و تغييرناپذير باشد. اتاق و دکوراسيون منزلتان مي تواند با توجه به تغيير روحيه و نگرش شما دستخوش تغيير شود. پس از انتخاب رنگ هاي مورد علاقه تان هيچ ترسي نداشته باشيد. مطمئنا هر زمان که اراده کنيد مي توانيد رنگ ديوارها را تغيير دهيد و حال و هواي تازه اي به دکوراسيون خانه خود بدهيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم
  • وحید شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را تکرار کنیم
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟