Web Analytics Made Easy - Statcounter

  رازمیک اوحانیان، رهبر گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران درباره اجرای این گروه گفت: در حالی‌ که تمامی گروه‌های موسیقی کشور و آهنگسازان با تحرک بسیار برای آماده کردن برنامه‌های خود در جشنواره موسیقی فجر در حال تلاش هستند، گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران نیز در حال تمرین مستمر برای حضور موفق در جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوحانیان درباره رپرتوار اجرایی گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران با در نظر گرفتن این‌که در جشنواره موسیقی فجر، خانواده‌ها و اقشار مختلف حضور دارند، برنامه کنسرت خود در جشنواره را در دو قسمت تنظیم کرده است.

وی افزود: قسمت اول، شامل اجرای آهنگ‌های کلاسیک از آهنگسازهای معتبر و معروف دنیا است و در قسمت دوم، با یاد و خاطره روز 22 بهمن، قطعاتی مانند «کجایید ای شهیدان خدایی؟» و همچنین قطعات فولکلور بسیار زیبا از اقصی‌نقاط ایران با تنظیم و ترکیب بسیار جدیدی اجرا خواهد شد که امیدواریم مورد پسند شنونده‌ها قرار گیرد.

رهبر گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به اهمیت جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و اظهار داشت: وجود جشنواره‌ای با این ابعاد فراگیر و بین‌المللی و حضور جوانان و گروه‌های مختلف از تمامی کشور اهمیت زیادی را برای تربیت نسل آینده موسیقایی کشور و همچنین تربیت شنونده خوب را دارد.

رازمیک اوحانیان در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با سعی و تلاش جمعی، جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را به تمام دنیا بشناسانیم و بگوییم که در این جشنواره هم گروه‌های داخلی می‌توانند حضور قوی داشته باشند و هم با حضور گروه‌های خارجی، ارتباطات خوبی ایجاد می‌شود که برای دنیای موسیقایی کشور اهمیت بسیاری خواهد داشت.

گفتنی است؛ گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران روز جمعه 22 دی‌ماه از ساعت 18:30 در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» دوندوبای را با تنظیم متفاوت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» براساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی که شامل دو ویلن، یک ویولا و یک ویلنسل تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافت اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، رقص‌هایی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و رقص‌ها را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه‌صنم و... که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حائز اهمیت بوده است.

او اضافه کرد: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، بر اساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت و... بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

رهبرارکستر MSA استانبول در پایان نیز گفت: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران