Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@03:47:17 GMT

کدام دولت بیکاران دهه شصتی را ساماندهی می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۴۹۵۲۸

خرداد:دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: برای آن‌که شغل پایدار در کشور ایجاد کنیم قبل از هر چیز باید از رواج و انعقاد قراردادهای موقت و کوتاه‌مدت جلوگیری کنیم. او معتقد است، اگر دولت‌های قبل بیکاران دهه شصتی را ساماندهی می‌کردند،‌ امروز عامل محسوس نبودن اشتغال‌زایی شناخته نمی‌شدند.
به گزارش خرداد ،هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: دور از انصاف است که بگوییم در طول دولت یازدهم و دوازدهم هیچ شغلی ایجاد نشده است اما نکته قابل تامل این است که مشاغلی که ایجاد شده عمدتا پایدار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اگر دولت درصدد ایجاد مشاغل پایدار است باید قبل از هرچیز بساط قراردادهای موقت و کوتاه مدت را جمع کند. کارگرانی که قرارداد شش ماهه و یکساله می‌بندند، ۶۰ درصدشان مجددا در صف بیکاران قرار می‌گیرند چون امیدی به آینده ندارند و شغلشان از ثبات برخوردار نیست به همین دلیل جزو جویندگان کار به شمار می‌روند.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در عین حال بر ضرورت حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از ریزش نیروهای کار تاکید کرد و گفت: حفظ اشتغال موجود مهمتر و واجب‌تر از ایجاد شغل است چون اگر شغل قبلی را نگهداریم، خود به خود اشتغال بعدی را هم به دنبال دارد لذا نباید با دستورالعمل‌های متعدد اشتغال موجود را سست کنیم تا عده‌ای دوباره بیکار شوند.
ابوی با اشاره به بیکاری دهه شصتی‌ها، گفت: اگر امروز از انباشت بیکاران سخن گفته می‌شود و بیکاران دهه شصتی عامل حس نکردن اشتغالزایی به شمار می‌روند، به این دلیل است که در سالهای گذشته دولتها برای ساماندهی و اشتغالزایی آنها چاره اندیشی نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که در حال حاضر نیز برنامه موثر و راهگشایی برای آن وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت باید مشوق‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران و کارفرمایان در نظر بگیرد تا نیروهای کار در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها حفظ شوند.تولید با وام بانکی همخوانی ندارد و سود بانکی به قدری بالاست که تولیدکننده نمی‌تواند هزینه‌های سر بار خودش را جبران کند. از طرفی مرزها باز است و کالای مشابه داخلی وارد می‌شود و تولیدکننده قادر به رقابت نیست در نتیجه تعداد زیادی کارگر همیشه پشت درکارخانه بیکار می‌مانند و ریزش نیروهای کار را رقم می‌زنند. برچسب ها: بیکاران دهه شصتی ، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ، شغل پایدار

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته

زردپوشان وستفالن با کسب یک پیروزی حداقلی مقابل میهمان فرانسوی‌شان به صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا امیدوار ماندند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین و آخرین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران، در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، تیم فوتبال بوروسیا دورتموند پذیرای پاری‌سن‌ژرمن بود که این بازی با برتری یک بر صفر دورتموندی‌ها همراه بود.

با وجود بازی سراسر هجومی دو تیم و موقعیت‌های گلزنی پرتعدادی که هر کدام از آنها روی دروازه دیگری ایجاد کردند، تنها یک بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که این اتفاق در دقیقه 36 توسط نیکلاس فولکروگ با پاسی هوشمندانه از سوی نیکو اشلوتربک رقم خورد.

رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت

 

اگرچه هر دو تیم موقعیت‌‌های خطرناک متعددی برای اضافه کردن به تعداد گل‌های بازی داشتند، اما این پاری‌سن‌ژرمن بود که موقعیت‌‌های خطرناک‌تری ایجاد کرد و در یکی از آنها در عرض چند ثانیه دو بار پیاپی هر کدام از تیرهای عمودی دروازه حریف را به لرزه درآورد.

در نهایت اما این دورتموند بود که بازی را برد تا با اندوخته‌‌ای امیدوارکننده آماده سفر به فرانسه و برگزاری بازی برگشت در پاریس شود، دیداری که از ساعت 22:30 (به وقت تهران) روز سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه پارک دو پرنس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود