Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه البرز شرقی برای انتقال زغال‌سنگ به اصفهان، گفت: ظرفیت انتقال ۱۰هزار تن ‌زغال‌سنگ در هر ماه وجود دارد.

فرشاد زادخور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دیدار صبح یکشنبه خود با مدیران البرز شرقی، ضمن بیان اینکه طی تفاهم‌نامه‌ای ازاین‌پس تولیدات البرز شرقی با قطار و توسط راه‌آهن شمال شرق(۱) منتقل می‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر بارگیری و حمل ماهیانه ۱۰هزار تن ‌زغال‌سنگ تولیدی البرز شرقی از طریق ریل ‌امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های ‌لازم، حمل این میزان بار توسط دو رام قطار برنامه‌ای بااستعداد ۴۰ واگن در هفته از ایستگاه راه‌آهن زرین به مقصد ‌ذوب‌آهن اصفهان انجام شود. ‌

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با اشاره به امکان‌سنجی راه‌اندازی قطار برنامه‌ای حمل زغال‌سنگ، تأکید کرد: در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و جذب حداکثری بار و همچنین  ارائه ‌خدمت‌رسانی به صاحبان کالا و خدمات، طی نشستی نحوه افزایش ‌تعامل و تشکیل قطار برنامه‌ای برای حمل زغال‌سنگ از ایستگاه ‌زرین به مقصد ذوب‌آهن اصفهان بررسی‌شده است.

زادخور تأکید کرد: امیدواریم با شناسایی چشمه‌های بار و تعامل ‌بیشتر با مشتریان و صاحبان کالا بتوانیم گام‌های بلندی را در حوزه کمک به توسعه اقتصادی شهرستان شاهرود و استان سمنان باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی ظرفیت تولید ‌ماهیانه ۱۲ هزار تن زغال‌سنگ را دارد و از ابتدای سال جاری ‌تاکنون بالغ‌بر ۶۷ هزار تن زغال‌سنگ تولیدی این شرکت در ‌ایستگاه زرین بارگیری و از طریق شبکه ریلی به مقصد ذوب‌آهن  ‌اصفهان حمل شده است. ‌

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان