Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ، افزایش برق تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان از لحاظ ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه صنعتی استان اردبیل دارای اهمیت است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو برابر مصرف ، برق در داخل استان تولید می شود افزود: با راه اندازی سه واحد بخار جدید در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ، برای توسعه صنعت استان تا 20 سال آینده هیچ مشکلی از بابت تامین انرژی برق وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روند توسعه نیروگاه
نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل در کیلومتر 30 جاده اردبیل به مشگین شهر تأسیس شده است و نخستین نیروگاه گازی کشور است که به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل شده است و بخش بخار آن نیز در حال اجرا است.
این نیروگاه یکی از نیروگاه های مدرن تولید برق در ایران است که با سوخت گاز کار می کند. عملیات احداث این نیروگاه از 29 آذر 1384 شروع شد و در سال 1387 فاز اول این نیروگاه در زمینی به مساحت 80 هکتار افتتاح شد.

در سال 89  با افزوده شدن دو واحد جدید گازی، در مجموع تعداد واحدهای گازی تولید برق این نیروگاه به شش واحد گازی رسید که قادر به تولید روزرانه 950 مگا وات برق بوده اند.
عملیات احداث سه واحد بخار جدید در این نیروگاه از سال 93 شروع شد و قرار است هر سه واحد در بهار سال 97 به بهره برداری برسند.
مسئول پیگیری طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان گفت: با تخصیص 350 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی، فاز جدید این نیروگاه شامل 3 واحد بخار با توان تولید 480 مگاوات درحال نصب و راه اندازی است که با تکمیل این طرح توان اسمی تولید برق این نیروگاه تا پایان سال 97 به 1440 مگاوات ساعت خواهد رسید.
یاسر عبداللهی افزود: بهره برداری از سه واحد بخار در حال احداث باعث خواهد شد بدون افزایش میزان مصرف سوخت، راندمان تولید برق این نیروگاه تا دو برابر میزان تولید فعلی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: واحدهای بخار این نیروگاه بدون مصرف سوخت اضافی از بخار شش واحد قبلی برق تولید خواهند کرد یعنی افزایش ظرفیت تولید با کمترین هزینه انجام می شود که بسیار مقرون به صرفه است.
حمایت های دولت
استاندار اردبیل با یادآوری اهمیت افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان برای کمک به توسعه صنعتی استان گفت: افزایش ظرفیت برق تولیدی این نیروگاه دلگرمی مهمی برای تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت استان است.
اکبر بهنام جو افزود :  در طی سه سالی که از آغاز اجرای این فاز می گذرد  دولت کمک خوبی برای پیشرفت آن نموده است و ما نیز تلاش می کنیم اوایل سال آینده ، طرح توسعه ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد : این طرح با مشکل تامین آب مواجه است که برای حل آن ، مقرر شد آب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل پس از تصفیه کامل به سایت نیروگاه انتقال داده شود و برای تکمیل این پروژه اعتبار لازم اختصاص یافته است.
 با وجود فراهم بودن زمينه‌هاي رشد صنعت در اردبيل، بي‌استفاه ماندن ظرفیت های اين حوزه باعث شده تاکنون اين استان سهم در خور توجهی در صنعت کشور نداشته باشد. اجرای طرح های زیربنایی نظیر توسعه ظرفیت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان نیاز حیاتی توسعه بخش صنعت به انرژی برق را تامین خواهد کرد.

* نویسنده : یاشار پورمجید کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم