Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مذهبی گفت: آل سعود با شهادت رساندن شیخ نمر ضرر کرد چرا که با ریخته شدن خون این عالم شیعه، اندیشه اش بیشتر گسترش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، 12 دی ماه سال 94 بود که خبر اعدام و به شهادت رساندن شیخ نمر روحانی شیعی عربستان توسط آل سعود در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت که تاسف همگان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز 2 سال از شهادت شیخ نمر می گذرد ولی در این مدت نه تنها شیخ نمر از یادها نرفته است بلکه اندیشه و تفکر مبارزاتی وی در حال گسترش می باشد.

حجت الاسلام محمد جواد روشن بین کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، در خصوص شخصیت و تفکر مبارزاتی این شیخ شهید، اظهار کرد: شیخ نمر از علمای شیعه عربستان بود که تحصیلات خود را در حوزه های علمیه ایران و سوریه گذراند و از اساتید بزرگواری چون سید محمد تقی مدرسی و سید عباس مدرسی بهره برد.

وی تصریح کرد: بعد از تحصیلات، با توجه به شرایطی که وجود داشت، مبارزات سیاسی خود را آغاز کرد و در کنار آن به تربیت شاگردان نیز اقدام نمود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شیخ نمر در سال 2006 میلادی سفر کوتاهی به بحرین داشت که پس از بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی قرآن کریم، آل سعود وی را بازداشت کرد. بعد از آن نیز چندین بار بازداشت شد که در نهایت و در آخرین بازداشتش محاکمه و در سال 94 به شهادتش منجر شد.

روشن بین، مبارزات شیخ نمر را نشات گرفته از اندیشه های امام خمینی دانست و افزود: این روحانی شیعه آنچه که از مکتب امام فرا گرفته بود و با الگو گیری از امام خامنه ای و سید حسن نصرالله  به مبارزات ادامه داد که شاگردان وی نیز هم اکنون در بحرین مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: آل سعود با به شهادت رساندن شیخ نمر نتوانست اندیشه اش را خاموش کند چرا که شیخ نمر یک شخص نبود بلکه یک اندیشه بود و اندیشه اش را به مردم منتقل کرد و به گوش جهانیان رسیده است و الان بسیاری از اندیشمندان جهان وی را می شناسند.  

این کارشناس مذهبی گفت: آل سعود در تصمیم بر اعدام و به شهادت رساندن شیخ نمر ضرر کرد چون که گمان می کرد با از بین بردن جسم این عالم شیعه، می تواند اندیشه اش را نیز از بین ببرد ولی اندیشه شیخ نمرمنتقل شده بود و از طرفی با به شهادت رسیدن وی آنهایی هم که با شخصیت شیخ نمر آشنا نبودند بر آن شدند تا با وی و اندیشه اش آشنا شوند.

روشن بین خاطر نشان کرد: اندیشه شیخ نمر هیچگاه فراموش نمی شود و توسط شاگردان وی بیشتر ترویج و گسترش پیدا خواهد کرد و شیخ نمرهای دیگری برمی خیزند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • هم قسم در رختکن: لیگ قهرمانان برای رویس!
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد