Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:51:45 GMT

تک‌فرزندی، تنها به معنای داشتن یک فرزند نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۱۴۳۲

تک‌فرزندی، تنها به معنای داشتن یک فرزند نیست

رئیس بیمارستان شهید بهشتی زنجان گفت: تک‌فرزندی تنها به معنای داشتن یک فرزند نیست.

«علیرضا آرمان‌کیا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که یکی از مشکلات جوامع مدرن تک‌فرزند بودن فرزندان است، گفت: در گذشته به دلیل این‌که مادران تنها مسئولیت مدیریت خانه را داشتند از همین‌رو شمار فرزندان زیاد بود اما با آغاز مدرنیته و افزایش مشکلات اقتصادی و عدم تأمین هزینه زندگی، زنان نیز وارد حوزه کار شدند و با شاغل شدن زنان فرصت تربیت فرزندان کاهش یافت و از همین رو افراد کمتر علاقه به فرزندآوری پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌چنین در گذشته به دلیل اینکه فرزندان معمولاً فاصله سنی کمتری داشتند بچه‌های بزرگ‌تر در تربیت فرزندان کوچک‌تر کمک‌رسان مادران بودند و بنابراین مسئولیت‌پذیر بار می‌آمدند و در مدیریت خانه به مادران همواره کمک‌رسان بودند و بخشی از مسئولیت خانه را به عهده می‌گرفتند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی زنجان افزود: با مدرنیته شدن ارتباط و تعامل میان پدر و مادرها و فرزندان کاهش یافت.

آرمان‌کیا با اشاره به این‌که تک‌فرزندی تنها به معنای داشتن یک فرزند نیست، خاطرنشان کرد: فاصله زیاد سنی بین فرزندان نیز موجب می‌شود تا دو فرزند با سیستم تک‌فرزندی در خانواده پرورش یابند، به طوری که فرزند هم‌بازی و همراهی در خانه ندارد و اخلاق و فرهنگ و روحیات دو فرزند از هم جدا است، همین موضوع موجب افزایش معضلات تربیتی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیش فعال شدن کودکان یکی از معضلاتی است که به سبب تک‌فرزندی ایجاد می‌شود، افزود: خانواده‌ها نمی‌توانند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند و چون زبان همدیگر را نمی‌فهمند از هم فاصله می‌گیرند اما با بودن فرزند هم سن و سال این فرزندان که به مراتب نسبت به والدین فاصله سنی کمتری دارند می‌توانند به کودکان مشاوره بدهند و به دلیل اینکه خواهر و برادر هستند و هیچ وقت ضرر هم را نمی‌خواهند و به هم کمک می‌کنند.

آرمان‌کیا با اشاره به آسیب‌های تک‌فرزندی گفت: این فرزندان به مراتب اعتماد به نفس کمتری دارند و استرس بیشتری را تجربه می‌کنند و رفتارهای خودشیفتگی در این فرزندان معمولاً زیاد است و در مدیریت هزینه مشکل پیدا می‌کنند و بلوغ فکری آن‌ها با تأخیر انجام می‌گیرد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی زنجان خاطرنشان کرد: باید بکوشیم فرزندان در خانواده کمتر از 3 تا 5 سال فاصله سنی داشته باشند و اگر تک‌فرزندی داریم باید شرایط را برای داشتن هم بازی‌های هم سن و سال فرزندمان فراهم کنیم که بهترین مورد این موضوع فضای مهد کودک‌ها است که والدین باید تک فرزندان خود را برای یادگیری تعامل بهتر فرزندان در مهد کودک‌ها قرار بدهند.

وی با اشاره به این‌که نصیحت کردن در خصوص فرزندان موثر نیست، یادآور شد: والدین باید برای فرزندان خود وقت بیشتری را بگذارند و تعامل سازنده با فرزندان خود داشته باشند تا فرزندان اعتماد به نفس بیشتری داشته و به پدر و مادر خود تکیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست