Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:18:17 GMT

تاثیرات زیانبار طلاق در جامعه

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۱۸۹۰

تاثیرات زیانبار طلاق در جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهرداد هوشمند یک پژوهشگر اجتماعی در نهاوند با بیان اینکه افزایش طلاق در سطح جامعه تأثیرات و پیامدهای نامطلوبی برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند از این‌رو باید پیشگیری و کاهش این آسیب مهم اجتماعی در اولویت و دستور کار سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و بر اثر کاهش آن و موفقیت در برنامه‌ها همکاری و هماهنگی و هم‌افزایی همه نهادها و سازمان‌های مرتبط لازم و ضروری است و هر گونه کوتاهی و سهل‌انگاری در این زمینه ضایعات جبران‌ناپذیری در بنیان خانواده و تربیت فرزندان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: وضعیت طلاق در شهرستان نهاوند نیز مطلوب نیست و نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها و جامعه ایجاد کرده به طوریکه طبق آمار اعلام شده از سوی اداره ثبت احوال در 9 ماهه سال گذشته حدود 296 مورد طلاق در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده در حالیکه این آمار مدت مشابه امسال به 352 مورد افزایش یافته است.

یک پژوهشگر اجتماعی در نهاوند اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد وضعیت طلاق در سالجاری نسبت به سال گذشته افزایش 16 درصدی داشته که جای نگرانی دارد و نشانگر آن است که برنامه‌ها و اقدامات در حوزه پیشگیری و کاهش طلاق در شهرستان موفقیت و کارآیی لازم را نداشته بنابراین لازم و ضروری است که در این زمینه راهکارها و برنامه‌های اساسی توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت کاهش و پیشگیری طلاق ارائه شود و حساسیت مسئولان، خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی افزایش بیشتری داشته باشد.

هوشمند اظهار کرد: بررسی علل و زمینه‌های وقوع طلاق و تحلیل پیامدها و نتایج آن در جامعه و تأثیرات زیان‌بار آن برای فرزندان خانواده‌ها و جامعه باید در جلسات و نشست‌های علمی و تخصصی مطرح شود و اگر در این راستا اقدامات و برنامه‌های موثری نداشته باشیم به طور قطع شاهد افزایش بیشتر نرخ طلاق در جامعه خواهیم بود و این امر زمینه را برای بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی فراهم خواهد کرد و تهدیدی جدی برای نهاد تربیتی و زیربنای خانواده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب

افزایش 16 درصدی طلاق در نهاوند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر

آفتاب‌‌نیوز :

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، پیش از ظهر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور افتتاح شد. این نخستین دانشکده علوم خانواده در ایران است.

منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی استاد شهید دانشگاه تهران که با دستور رییس این دانشگاه به عنوان مشاور دانشکده علوم خانواده فعالیت می‌کند، در آیین بهره‌برداری از اولین ساختمان این دانشکده که همزمان با روز معلم و استاد برگزار شد، حضور داشت و این دانشکده را افتتاح کرد.

روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در واکنش نسبت به برخی حاشیه‌سازی‌ها درباره بهره‌مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی مرتبط با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این دانشکده توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیح روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به این شرح است: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار در خصوص انتصابات صورت گرفته در دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به استحضار عموم دانشگاهیان می‌رساند که دانشکده علوم خانواده با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و طراحی رشته‌های مرتبط به منظور کاهش چالش‌های این حوزه و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی، منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت مردمی شکل گرفته است. برای تحقق اهداف مذکور، شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده تشکیل گردیده است که برخی از کارکردهای مورد انتظار این شورا عبارتند از:

سیاست گذاری و نیازسنجی برای جذب هیات علمی دانشکده بر اساس سیاست‌ها و استانداردهای دانشگاه تهران؛

تعیین راهبردها برای متمرکزسازی و ایجاد پایگاه علمی، پژوهشی، تخصصی و همچنین اجرایی در راستای بهبود نقش‌پذیری خانواده در نظام اجتماعی در قالب نگرش خانواده به مثابه بنیان اجتماع.

تجمیع میان رشتگی‌های موجود در حوزه مطالعات خانواده و رشته‌های مشابه

زیست بوم‌سازی و توسعه چندبعدی فعالیت‌های مرتبط با خانواده، زنان و جمعیت

توسعه مطالعات میان رشتگی با هدف قرار دادن محور سلامت خانواده از منظرهای سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، روحی، معنوی و فکری

طراحی الگوهای علمی و نهادهای پژوهشی برای توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی بر پایه و محوریت خانواده

تقویت مشارکت اجتماعی خانواده محور و زنان در مواردی همچون نوآوری، کارآفرینی، اقتصاد خانواده محور و کارآفرینی مبتنی بر مشارکت خانواده

طراحی سازوکارها و برنامه‌ها به‌منظور مشارکت فعال و پویا در حوزه مسائل و چالش‌های مرتبط با خانواده

طراحی سازوکارهای عملیاتی به‌منظور پرورش و ارتقای شایستگی‌های پژوهشگران کوشا در حوزه خانواده

شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده متشکل از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی)، دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور)، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری)، مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان).

علاوه بر شخصیت‌های حقوقی مذکور، برخی شخصیت‌های علمی و دانشگاهی فعال در حوزه زنان و خانواده از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های ایران و جهان نیز عضو حقیقی شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده هستند که توسط رییس دانشگاه تهران منصوب شده و یا می شوند

همچنین دانشکده علوم خانواده به منظور تحقق مطالبه رییس دانشگاه تهران جهت ایفای نقش محوری در زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و حل مسایل حوزه زنان و خانواده در کشور، علاوه بر جذب اعضای هیات علمی جوان، از ظرفیت استادان پیشکسوت و برجسته دانشگاه‌های مختلف که دارای تخصص‌های مرتبط با رشته‌ها و گروه‌های آموزشی این دانشکده هستند، به صورت استاد وابسته بهره خواهد برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند