Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@13:40:54 GMT

آمل و بابل به راه آهن سراسری می پیوندند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۲۱۸۲

آمل و بابل به راه آهن سراسری می پیوندند

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین نیازآذری رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد و خواستار اتصال شهر‌های بابل و آمل به راه آهن سراسری از طریق خط قائم شهر شده است.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این پیشنهاد را با هدف اضافه کردن به طرح راه‌آهن رودهن، لاریجان، آمل ارائه داد، افزود: براساس این نامه وزارت راه و شهرسازی معتقد است طرح راه‌ آهن رودهن، لاریجان و آمل به دلیل مشکلات فنی و اجرایی متعدد و هزینه‌های بسیار زیاد به عنوان یکی از پیچیده‌ ترین طرح‌ های حمل و نقل کشور نیاز به بازنگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازآذری گفت: مکاتبات، جلسات و پیگیری‌ های متعددی را برای اتصال شهرستان بابل به راه‌ آهن سراسری با دولت و وزارت راه و شهرسازی داشته‌ام و امیدواریم وفق اولویت‌ های قانون برنامه ششم توسعه این مطالبه توسعه گرایانه مردم منطقه مرکزی مازندران اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه وزیرراه و شهرسازی اتصال راه‌ آهن قائم‌شهر، بابل و آمل به‌طول تقریبی ۵۰ کیلومتر که از لحاظ توپوگرافی در دشت قرار دارد، افزود: امکان اتصال به شبکه ریلی کناره ساری - رشت  دارد دارای توجیه فنی و اقتصادی بوده که پیشنهاد طرح قائم‌ شهر ـ بابل و آمل طرحی دارای هزینه‌ایی معقول و قابلیت اجرا در کوتاه‌مدت است.

نیازآذری گفت: عباس آخوندی درپایان این پیشنهاد در صورت اجرای این خط، این شهر‌ها با کمترین طول احداث به خط سراسری تهران ـ فیروزکوه ـ قائم‌شهرـ ساری ـ گرگان به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در حوزه‌های امتحانی آغاز شد.

نماینده سازمان سنجش در مازندران گفت: ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب مازندرانی در نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

عباس نژاد افزود: نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها روز‌های پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۱۷ شهرستان و ۱۹ حوزه امتخانی در استان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی که صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب مازندرانی شرکت دارند در آزمون گروه علوم انسانی هم که صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب مازندرانی شرکت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در مازندران تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در گروه هنر یک هزار و ۷۱۰ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب از مازندران حضور خواهند داشت.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی که صبح جمعه ۷ اردیبهشت در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد ۱۷ هزار و ۴۳۲ داطلب مازندرانی در جلسه آزمون حاضر خواهند شد.

وی افزود: ۶۰ درصد داوطلبان مازندرانی در مرحله اول آزمون سراسری زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

به گفته وی داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • رقابت ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب کنکور در مازندران
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم