Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@20:50:04 GMT

مغز کودکان با این خوراکی دوپینگ می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۲۳۳۳

مغز کودکان با این خوراکی دوپینگ می‌کند

نتایج این تحقیق، تحقیقات پیشین را در مورد مزایای اسیدهای چرب امگا 3 که در بسیاری از انواع ماهی یافت می‌شود، تایید می‌کند.

ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا 3 برای کمک به افزایش طول عمر بیمارانی که دچار حمله قلبی شده‌اند، کاهش خطر ابتلا به آسم در کودکان و معکوس کردن اثر ژن مغزی که به خاطر فروکتوز موجب بیماری می‌شود، مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعه جدیدی از دانشگاه پنسیلوانیا، مصرف ماهی بیشتر باعث بهبود ادراک و خواب در میان کودکان می‌شود. محققان با جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه‌های خود به این نتیجه رسیدند.

آنها میزان مصرف ماهی افراد مورد مطالعه شامل 541 پسر و دختر در چین با سن 9 تا 11 ساله را کنترل و بررسی کردند. سپس محققان از والدین در مورد الگوهای خوابیدن افراد شامل مدت زمان، پریدن از خواب در شب و خواب آلودگی در طول روز پرسیدند.

هنگامی که افراد به سن 12 سالگی رسیدند، رشد مغز آنها از طریق آزمون‌های IQ اندازه گیری شد.

محققان پس از در نظر گرفتن عوامل مختلف در مطالعه خود دریافتند کودکانی که حداقل یک بار در هفته ماهی می‌خورند، دارای نمراتی هستند که به طور متوسط 4.8 امتیاز بیشتری از کودکانی است که به ندرت یا هرگز ماهی نمی‌خورند.

در همین حال بچه‌هایی که تنها گاهی اوقات، مثلا ماهانه دو یا سه بار ماهی می‌خورند، به طور متوسط 3.3 امتیاز بالاتری داشتند.

علاوه بر این، محققان دریافتند که مصرف ماهی بیشتر با اختلالات خواب کمتری همراه است، چرا که کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

محققان تاثیرات اسیدهای چرب امگا 3 را نه به عنوان مکمل، بلکه به عنوان جزء اصلی مواد غذایی مورد بررسی قرار دادند. این باعث می‌شود که مطالعه ارزشمندتر باشد، زیرا والدین به راحتی می‌توانند مصرف ماهی و میزان مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را به وعده‌های غذایی روزانه بیاورند و تنها به مکمل‌ها تکیه نکنند.

یافته‌های این مطالعه بسیار واضح است، اما به گفته "جیانگ‌هونگ لیو" نویسنده اصلی مطالعه و مدرس دانشگاه پنسیلوانیا، تحقیق در مورد این موضوع هنوز به خوبی توسعه نیافته است. با این حال وی توصیه می‌کند که والدین ماهی را در میز شام قرار داده و به بچه‌ها کمک کنند تا از لحاظ تحصیلی عملکرد بهتری داشته باشند و شب‌ها بهتر بخوابند.

"آدرین راین" استاد دانش‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا که بخشی از این مطالعه است، گفت: کسری خواب با رفتار ضد اجتماعی همراه است. ادراک ضعیف با رفتارهای ضد اجتماعی همراه است.

وی سپس افزود که اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش رفتارهای ضد اجتماعی مفید شناخته شده است، بنابراین نتایج افزایش مصرف ماهی غافلگیر کننده نیست.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟