Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:50:19 GMT

فیلم/ خالی شدن ماهی بادکنکی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۲۳۴۰

‍‍‍‍‍‍

این نوع ماهی که ماهی «کروی» یا «بادکنکی» نام گرفته، وقتی احساس خطر می کند، با بلعیدن مقدار زیادی آب خود را باد می کند.

دریافت 1 MB فیلم/ خالی شدن ماهی بادکنکی ارسال به تلگرام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو روی سکه بلاگری؛ جای خالی آموزش

در مدت یک دهه گذشته رسانه‌های اجتماعی رشد سریع و اهمیت ویژه‌ای را در زندگی مردم پیدا کردند. افزایش تعداد کاربران در این رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش محتوای تولیدی در زمینه‌های مختلف و ظهور افراد فعال در این شبکه‌ها به نام «بلاگر» شده است.

بلاگر کیست؟

بر اساس آخرین آمار، تعداد پیش‌بینی شده کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان در سال ۲۰۲۳، ۴.۸۹ میلیارد نفر بود که نشان‌دهنده افزایش ۶.۵ درصدی در مقایسه با سال قبل است. به ناچار این افراد به دلایل مختلف اعم از سرگرمی، دنبال کردن اخبار، سبک زندگی و .... اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی نگاه می‌کنند.

اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار) در رسانه‌های اجتماعی افرادی هستند که به دلیل آگاهی و تخصص خود در یک موضوع خاص شهرت پیدا می‌کنند. آنها به طور منظم در مورد آن موضوع در صفحات مجازی خود پست می‌گذارند و دنبال کنندگان زیادی آنها را دنبال می‌کنند. اینفلوئنسر اینستاگرام با تعریف ساده یک کاربر اینستاگرام با تعداد فالوور(دنبال کننده) زیاد، اعتبار ثابت و نرخ تعامل بالاست.

تا پیش از ظهور پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و در دوران اوج وبلاگ‌نویسی، «بلاگرها» افرادی بودند که در وبلاگ‌ها در مورد موضوعات مختلف حرف می‌زدند. اما این عنوان با ظهور اینستاگرام معنای دیگری پیدا کرد. در حال حاضر در ایران بلاگر به افرادی گفته می‌شود که در حساب‌های اینستاگرامی خود فعالیت‌های منظمی در زمینه‌های مختلف دارند.

بیشتر این کاربرها شهرت خود را از طریق تولید محتوای منظم یا به صورت اتفاقی(از طریق وایرال شدن) به دست آوردند. این شهرت به آنها اعتبار و قدرت تاثیرگذاری می‌دهد. برندها در سراسر دنیا از این تاثیرگذاری استفاده کرده و از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود کمک می‌گیرند.

اینفلوئنسرها؛ یار کمکی دولت‌ها

در طول تاریخ دولت‌ها از ابزارهای مختلفی از جمله از طریق رسانه‌ها برای انتقال پیام خود به مردم استفاده کرده‌اند. با ظهور رسانه‌های اجتماعی، دولت‌ها راه‌های جدیدی برای گسترش تبلیغات خود و تاثیرگذاری بر افکار عمومی پیدا کرده‌اند. یکی از این راه‌ها استفاده از تاثیرگذاران (اینفلوئنسرها) رسانه‌های اجتماعی است.

تاثیرگذاری اینفلوئنسرها به ویژه بلاگرها بر مخاطبان تا حدی اهمیت پیدا کرده است که دولت‌ها نیز برای مقاصد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز از آنها کمک می‌خواهند.

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا دولت فنلاند برای اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری و تشویق مردم به ماندن در قرنطینه، از اینفلوئنسرها کمک گرفت. دولت فنلاند متوجه شد که بسیاری از جوانان اخبار را بیشتر از طریق رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند تا سایر رسانه‌ها. بنابراین دولت شروع به همکاری با یک آژانس تاثیرگذار رسانه‌های اجتماعی به نام «PING هلسینکی» کرد.

آژانس هلسینکی پیام‌های دولت در مورد ویروس کرونا را ویرایش، در قالب‌های مناسب رسانه‌های اجتماعی تولید می‌کرد و توسط ۱۵۰۰ اینفلوئنسر در صفحات شبکه‌های اجتماعی به اشتراک ‌گذاشته می‌شد. در طول این همکاری اینفلوئنسرها موظف بودند تا اطلاعات موثق را به اشتراک بگذارند و از انتشار اخبار نادرست جلوگیری کنند.

نتایج نشان می‌دهد که اینفلوئنسرها سعی کردند پیام‌ها را با سبک خودشان تطبیق دهند و به جای تعهد به عبارات کمپین، دستورالعمل‌های کلی را به اشتراک گذاشتند و با مثال خودشان نحوه رفتار در طول همه‌گیری را نشان دادند. مشارکت ‌آنها در کمپین به تاثیرگذاری بر هنجارهای اجتماعی در طول زمان بحران که در مورد ارتباطات بهداشت عمومی یک هدف اساسی بود، کمک کرد.

رد پای اینفلوئنسرها در کمپین‌های سیاسی

شبکه‌های هماهنگ اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی به ویژه اینفلوئنسرهای در مقیاس کوچک با کمتر از ۱۰ هزار دنبال کننده، دارایی قدرتمندی برای کمپین‌های سیاسی هستند. سازمان‌های حزبی از این حساب‌های معتبر برای تحت تاثیر قرار دادن مردم، شکل‌گیری گفتمان سیاسی و تصمیم‌گیری در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده استفاده کردند.

محتوای اینفلوئنسرهای آمریکا به دلیل مقاومت در برابر اقدامات مراقبتی در مقابل ویروس کرونا و اعتراضات پس از قتل جورج فلوید، سیاسی شده بود. ارزش تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی از دید کسانی که به دنبال شکل دادن به گفتمان سیاسی و تحت تاثیر قرار دادن رای دهندگان بودند، غافل نمانده بود.

در جریان انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده هر دو کمپین تبلیغاتی بایدن و ترامپ از استراتژی‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کردند. در حالی که ترامپ در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود فعالیت چشمگیر و اثرگذاری داشت، بایدن اغلب افراد مشهور و مهمان‌های تاثیرگذار برای تبلیغ کمک می‌گرفت.

بایدن که تیمش با شرکت اینفلوئنسر Village Marketing همکاری می‌کرد با تعدادی از اینفلوئنسرهای سبک زندگی و فرزندپروری، وبلاگ‌نویسان و افراد مشهور مصاحبه کرده بود. دولت هند نیز از یک سیاست رسانه‌ای دولتی خسته کننده به سیاستی که در آن تلاش‌ برای گفتگو با جوانان امروزی انجام می‌شود، تغییر رویه داد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از اینفلوئنسرها این است که آنها طرفداران زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند. این به آن معنی است که آنها می‌توانند مخاطبان بیشتری نسبت به منابع خبری سنتی داشته باشند.

به عنوان مثال #BeerBiceps بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. این به او بستری می‌دهد تا پیام دولت را به تعداد زیادی از مردم برساند. همچنین به این معنی‌ست که دولت محرک‌های اطلاعاتی کلیدی مردم خود را بهتر می‌شناسد.

بلاگری در ایران

مفهوم بلاگری در رسانه‌های اجتماعی در ایران اندکی با تعاریف جهانی تفاوت دارد. اینستاگرام فارسی به ویژه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیر بلاگری بوده است. کاربرانی که اغلب به واسطه ویدئوهای صرفا سرگرم‌کننده و محتوای غیرتخصصی که از آنها در صفحات اینستاگرام وایرال(ویروسی) می‌شود، یک شبه به شهرت می‌رسند و به سرعت بر تعداد دنبال‌کنندگانشان افزوده می‌شود.

افراد فعال در رسانه‌های اجتماعی بنابر میزان تاثیرگذاری خود بر مخاطبین و محبوبیت در بین آنها، فارغ از محتوایی که تولید می‌کنند ظرفیت عظیمی برای کمک به دولت دارند. بلاگرها می‌توانند در مواقع بحران در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و .... به کمک دولت و نهادهای مختلف بیایند.

اگرچه حضور چهره‌های فعال اینستاگرامی تا حد زیادی می‌تواند اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف و مشارکت مردم در امور گوناگون کشور را تقویت کند اما این فعالیت‌ها بدون آموزش و چهارچوب‌گذاری می‌تواند آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته باشد.

در حادثه سیل سیستان و بلوچستان در اسفند ۱۴۰۲ حضور این افراد فعال در شبکه ‌های اجتماعی، در بین مردم مناطق سیل‌زده با پوشش سازمان هلال احمر، با حواشی همراه بود. دو نفر از بلاگرهای اینستاگرامی که با لباس سازمان هلال احمر برای اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت مردم در مناطق سیل‌زده حضور داشتند در ویدئویی با رنگ پوست کودکان منطقه شوخی کرده و رسالت اصلی خود را فراموش کردند. این نوع برخورد و نمایش چهره کودکان در ویدئو بدون کسب اجازه از آنها واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

عده‌ای معتقد بودند که بلاگرها به دلیل نداشتن تخصص و دانش حق حضور در مناطق بحران زده را ندارند. اما نکته مهم و قابل توجه این است که افرادی مانند بلاگرها که در بین مردم هوادارانی دارند، با آموزش و آگاهی در مورد نحوه تعامل با اهالی مناطق بحران زده و اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌توانند روند امدادرسانی را آسان‌تر کنند.

منبع:  ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • اشتباه بزرگ مهاجم تیم ملی آرژانتین و از دست دادن موقعیت صد در صد گلزنی مقابل دروازه خالی کاستاریکا / فیلم
  • طارمی جای خالی سردار را پر کرد!
  • په‌په علیه جای خالی اوسمار در پرسپوليس
  • فیلم/ فرصت سوزی قایدی مقابل دروازه خالی ترکمنستان
  • دروازه خالی عجیبی که مهدی قایدی بیرون زد! +ویدئو
  • موقعیت دروازه خالی برای ایران که مهدی قائدی به طرز عجیبی آن را از دست داد / فیلم
  • آورد یک میلیارد مترمکعبی سدهای کرمانشاه
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • دو روی سکه بلاگری؛ جای خالی آموزش