Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

بالاخره کلیات دستورالعمل واردات خودرو به‌طور رسمی منتشر شد.

در این دستورالعمل که به پیشنهاد وزارت صنعت از سوی هیأت دولت ابلاغ‌شده است آمده:

طبق ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مصوب سال 1388 واردات خودرو منوط به داشتن نمایندگی رسمی از طرف شرکت مادر و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم جهت ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری باارزش بیش از 40 هزار دلار ممنوع است. همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی نیز ممنوع اعلام‌شده است. دولت در این دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا 1500 سی‌سی را 55 درصد، خودروهای سواری با حجم موتور 1501 تا 2000 سی‌سی را 75 درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی را 95 درصد اعلام کرده است.

در تبصره 1 دستورالعمل جدید واردات خودرو آمده است: در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی توسط هیأت وزیران تعیین خواهد شد و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی با تصویب هیأت‌وزیران مشمول حقوق ورودی است.

همچنین در تبصره 2 این دستورالعمل عنوان‌شده که واردات خودرو توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولیدکننده خودرو در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ایرانی، معادل 20 درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه‌گذاری فوق به‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس

امیرمسعود عابدین: این خودرو که بی‌ام‌و M۴ Maloo نام دارد، دارای روکش ضد خش جدید با روکش آینه‌ای است. اما بدون شک جذاب‌ترین ویژگی این خودرو، بدنه ute است که آن را به اولین پیکاپ M۴ در جهان تبدیل کرده است.

این تبدیل توسط DinMann تکمیل شد که مسلماً کار بسیار منظمی را انجام داده و با اقداماتی نظیر برش بخش عقبی سقف، جدا کردن کابین، اضافه کردن قسمت بار و قاب فلزی سفارشی و یک درب عقب کاربردی همراه شده است. کل این فرایند تبدیل شش هفته طول کشیده است.

به گزارش خبرآنلاین، قطعات فیبرکربنی روی سپرها و رکاب‌های جانبی دیده می‌شوند. به‌روزرسانی‌های دیگری مانند روکش موتور جدید و ادوات فیبرکربنی روی داشبورد به کار برده شده‌اند. بخشی از صندلی ردیف عقب هنوز در داخل کابین وجود دارد.

نشان Competition به این معنی است که موتور ۳.۰ لیتری شش‌سیلندر توئین توربو، ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی از طریق یک گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک با کمک سیستم xDrive به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901911

دیگر خبرها

  • نقص فنی مینی‌بوس در چهارمحال و بختیاری 5 مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • لحظه هولناک بلعیده شدن خودروهای سواری در سیل تسوج + ویدئو
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟