Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی صراط: محمد محمدی، عضو هئیت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: گرانی‌ها نارضایتی عمومی را به همراه داشته است و مدیران نمی‌توانند بر قیمت‌ها کنترل و نظارتی داشته باشند.

محمدی عنوان کرد: زمانی که گرانی می‌شود تازه مدیران به فکر چاره اندیشی می‌افتند و اقدام به واردات می‌کنند، حال در این میان دلالان و واسطه‌ها سود می‌برند و هر زمانی این واسطه‌ها اراده کنند، مردم ضرر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه به معیشت مردم توجهی نمی‌شود یا اگر هم توجه شود کم است و همین امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

عضو هئیت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیان کرد: سوال این است که چرا مسئولان قبل از گرانی به فکر نیستند و کنترل و نظارتی بر قیمت‌ها ندارند؟، چرا آنفولانزا، گرمای هوا، سرمای هوا و غیره را که روی قیمت کالاها تاثیر می‌گذارند را پیش بینی نمی‌کنند؟، عملکرد مدیران ما حکایت نوش دارو پس از مرک سهراب است.

وی گفت: گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان بود و به راحتی قیمت آن را به ۴۰ و سپس به ۵۰ هزار تومان رساندند و در این میان با واردات گوشت قیمت ها را به ۴۰ هزار تومان رساندند و حال ادعا می‌کنند که قیمت گوشت کاهش یافته است،  این در حالی است که ارزان نشده و قیمت اصلی ۳۰ هزار تومان است. انگار زرنگی کردند که قیمت کالایی را ۹۰ درصد گران کنند و حال با ۲۰ درصد کاهش ادعای ارزانی می‌کنند.

محمدی با اشاره به فقدان نظارت بر واردات کالاها گفت: در حالی که باید یک درصد مشخصی وارد کننده از واردات کالا سود ببرند، اما می‌بینیم که کالایی به ارزش ۱۶ میلیون تومان وارد می‌شود و در بازار ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و حال از این سود‌ بردن‌ها قانع نیستند و با نوسانات ارزی باز هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر مدیران نمی‌توانند جلوی گرانی‌ها را بگیرند و بر قیمت‌ها کنترل و نظارت داشته باشند، جا را برای مدیران توانمند خالی کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند