Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری ساری گفت: ساختمان نیروگاه زباله سوز ساری 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات این نیروگاه با 53 تریلر در محل اجرای پروژه نگهداری می‌شود. به گزارش بلاغ، مهدی عبوری در جلسه شورای شهر ساری، در پاسخ به سوال اعضای شورای شهر در ارتباط با کارخانه زباله‌سوز مرکز مازندران، اظهار کرد: تعداد پروژهای شهرداری ساری با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزایش پیدا کرد و از این نظر دغدغه‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ارتباط با وضعیت بودجه شهرداری در سال 97، افزود: لایحه بودجه در تاریخ مشخص شده در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و در همین ارتباط جلساتی با اعضای شورا برگزار کردیم و همه دغدغه اعضا شورا را در بودجه‌نویسی رعایت می‌کنیم.

شهرداری ساری در ارتباط با وضعیت نیروگاه زباله‌سوز ساری، گفت: نیروگاه زباله‌سوز در سال 90 توسط دولت وقت با حضور رئیس سازمان محیط زیست و مسئول سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های کشور کلنگ‌زنی شده و بر اساس برنامه قرار بود 15 دستگاه زباله‌سوز برای شهرها و استان‌های شمالی کشور خریداری و نصب شود.

عبوری بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بنا بود 40 ردصد هزینه را مبتکر و مجری طرح پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال 91 این پروژه از طریق مناقصه به شرکت سرمایه‌گذار واگذار شده است.

شهردار ساری اضافه کرد: پروژه اجرای این طرح 33 میلیون دلار اعلام شده بود و بر اساس برنامه باید 450 هزار تن در روز سوخته شود و در همین راستا پروژه دیگری در نوشهر با اعتبار 11 میلیون دلار منعقد شده است.

این مسئول یکی از دلائل تاخیر در ساخت نیروگاه ساری را تاخیر محیط زیست در صدور مجوزهای اعلام کرد و افزود: پس از تغییر دولت، نظر محیط زیست در ارتباط با ساخت کارخانه محیط زیست تغییر کرد و پس از پیگیری انجام شده طرح از سرگیری ساخت نیروگاه در برنامه کاری قرار گرفت.

عبوری با اعلام اینکه دلایل تاخیر در احداث زباله‌سوز مدیریت شهری در ساری نیست، تصریح کرد: دولت در اجرای این پروژه تعهداتی داشت ولی همه اقدامات توسط مدیریت شهری انجام شد.

وی ادامه داد: تا به امروز بابت احداث ساختمان حدود 56 میلیارد تومان پرداخت شد که 42 میلیارد تومان برای تجهیزات و 14 میلیارد تومان برای ساختمان، 80 درصد تجهیزات توسط کشتی وارد گمرک بندرعباس شد که توسط 53 تریلر بار حمل شده است و در حال حاضر در ساری نگهداری می‌شود.

شهردار ساری اظهار کرد: ساختمان محل احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رقم تعهد دولت هم بر اساس برنامه با نظر مثبت دولت از طریق اسناد خزانه اسلامی آماده پرداخت است و در صورت دریافت این رقم تا انتهای اجرای پروژه با مشکل مواجه نمی‌شویم.

عبوری در ادامه از برنامه‌ریزی برای ساخت پارک بانوان در استان خبر داد و گفت: این پروژه در شمال کشور بی‌نظیر است.

وی با اعلام اینکه به زودی شاهد افتتاح پروژه بوستان ولایت هستیم، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده زمان بهره‌برداری این پروژه را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنم.

شهردار ساری با اعلام اینکه فاز دوم پارک ملل هم در حال اجرا است، بیان کرد: این پروژه نزدیک 330 هکتار است و 6.5 کیلومتر طول دارد که در حال حاضر بستر 2 هزار و 650 متری کنار رودخانه آماده‌سازی شده است.

این مسئول در ارتباط با پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی این شهر، گفت: زمانی که ساری را تحویل گرفتیم در سال 91 جلوی چشم ما در عمارت آب می‌گرفت ولی در حال حاضر مشکلات بسیاری از مناطق حل و فصل شده است و بنا داریم تا پایان سال پروژه جمع‌آوری آب‌های شهری را به اتمام برسانیم.

عبوری از برنامه‌ریزی برای تهیه طرح جامع ترافیکی در مرکز استان مازندران و احداث زیرگذری در میدان هلال احمر ساری در مدت کوتاه خبر داد.

چرا فرماندار ساری نسبت به انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مخالفتی ندارد؟

عضو شورای شهر ساری با انتقاد از مخالفت فرماندار با احداث مجموعه نگهداری معلولان ساری در میاندورود، گفت: چرا فرماندار ساری با انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مخالفتی ندارد؟

علی‌اکبر ذلیکانی با انتقاد از مخالفت فرماندار ساری برای احداث مجموعه نگهداری معلولان که در میاندورود در حال احداث است، اظهار کرد: فرماندار گفت چون این مجموعه در میاندورود ساخته می‌شود مشکل قانونی ندارد، بنده به فرماندار ساری می‌گویم چرا زباله‌های ساری باید با هزینه سنگین به منطقه چهاردانگه حمل شود؟

وی تصریح کرد: مجموعه نگهداری معلولان که در میاندورود در حال احداث است برای افراد نیازمند ساوری است، اگر هزینه‌کرد ما برای احداث مجموعه معلولان خلاف است پس هزینه‌کرد ما برای انتقال زباله هم خلاف قانون دارد.

عضو شورای شهر ساری اضافه کرد: به استناد کدام قانون شهرداری و شورا باید برای ساخت کارخانه زباله‌سوز هزینه کنند؟

ذلیکانی ادامه داد: سوال برای ما پیش آمد، شهرداری ساری چرا باید تا جاده دریا و حتی منطقه چهاردانگه و دودانگه خدمات آتش‌نشانی ارائه دهد؟

وی خاطرنشان کرد: چطور این مسائل ایراد ندارد وقتی پای کمک به معلولان در میان است، فرماندار مخالفت می‌کند؟

عضو شورای شهر ساری خطاب به فرماندار افزود: نگاه دوگانه به مسائل نداشته باشید، ما می‌خواهیم به مجموعه معولان کمک کنیم ولی شما می‌گویید نه، ولی کمک انجام می‌شود.

آب منطقه‌ای مختصات دقیقی از اموال خودش ندارد

رئیس شورای شهر ساری گفت: آب منطقه‌ای مازندران مختصات دقیقی از اموال خودش در اختیار ندارد، به همین دلیل برای اجرای فاز دوم پروژه پارک ملل دچار مشکل شدیم.

سیدمسعود مدینه با اشاره به مشکلاتی که برای احداث پارک ملل ساری به وجود آمد، اظهار کرد: آب منطقه‌ای مختصات دقیق اموال خویش را مشخص کند.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز دوم پارک ملل ساری خواسته همه مردم این شهر است، بیان کرد: به دلیل مشخص نبودن اموال این مجموعه، برای اجرای پروژه با مشکل مواجه هستیم.

رئیس شورای شهر ساری اضافه کرد: به دلیل نداشتن مختصات درست از مجموعه اموال آب منطقه‌ای مازندران، بسیاری از املاک این مجموعه در اختیار مردم قرار گرفت.

مدینه ادامه داد: آب منطقه‌ای مازندران مختصات درستی از حریم خویش ندارد و آنها در حال حاضر به عکس‌های گوگل مپ و عکس‌های هوایی موجود استناد کردند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص پروژه خانه شهر مطرح کرد: همان‌طور که از اسم پروژه خانه شهر پیداست، این پروژه بیانگر سابقه و تاریخچه شهر تهران است. 

وی با بیان اینکه پروژه خانه شهر تاریخچه و گذشته تهران به تصویر می‌کشد، افزود: سعی کردیم با اجرای این طرح علاوه برتداعی گذشته شهر، آنچه برای آینده آن متصور هستیم را نیز در این ساختمان به تصویر بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه به کارکردهای پیرامونی و جنبی این پروژه توجه ویژه شده است، عنوان کرد: تمامی مراجعه کنندگان از شهروندان گرفته تا اعضای کلانشهرها پس از اتمام پروژه به محض اینکه وارد این ساختمان شوند سیر تاریخی که در این بنا به تصویر کشیده شده است را درک خواهند کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به تمامی بخش‌های این پروژه توجه ویژه و خاصی شده است و از مواد با کیفیت و مدرن مورد استفاده قرارگرفته است.

حق بین ادامه داد: به عنوان مثال سقف این پروژه اکسپوز است که به عنوان سقف‌های باز یا پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شوند. در این نوع سقف تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان که از زیر سقف عبور کرده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند. در واقع این سقف‌ها نوعی سقف باز قلمداد شده و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌‎اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پوشش پروژه کاملا منطبق با ساختمان دوره قاجاریه و زمان قدیم در نظر گرفته شده است. داخل پروژه نیز کاملا مدرن است و با کارکرد امروز خدمات خواهیم داد.

حق‌بین همچنین در خصوص زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته این پروژه تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی در ابنیه شهر تهران است، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که بافت میدان امام‌خمینی با احداث این پروژه احیا خواهد شد.

گفتنی است پروژه «خانه شهر» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است و با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.این پروژه دقیقا در محل ساختمان قدیم بلدیه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی