Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کانون وکلای دادگستری تهران گفت: در قانون مدنی صراحتا آمده اسنادی که نزد مقامات ذی‌صلاح تنظیم می شود عقود رسمی است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ عضو کانون وکلای دادگستری تهران در خصوص لزوم زدن سند در دفاتر رسمی یا کافی بودن کارت سبزی که توسط راهنمایی و رانندگی صادر می‌شود اظهار داشت:قانون در این خصوص کاملا شفاف و مشخص است و متاسفانه اشتباهی که در ذهن برخی افراد که معتقدند مالکیت خودرو باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انتقال داده شود این است که تعریف درست سند رسمی را نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید مهدی حجتی ادامه داد: قانون مدنی صراحتا در این خصوص گفته است اسنادی که نزد مقامات ذی‌صلاح تنظیم می‌شود عقود رسمی است بنابر این رایی که از دادگاه صادر می‌شود رسمی است و یا اگر خودرویی خرید و فروش می‌شود کارت سبزی که به عنوان سند مالکیت صادر می‌شود، چون توسط مامورین راهنمایی و رانندگی صادر شده و در حدود وظایف آن‌ها است سند رسمی محسوب می‌شود پس ما نمی‌توانیم سند رسمی را محدود به اسنادی کنیم که فقط در این دفاتر صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: پس این تفکر که اگر نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی ثبت نشود، رسمیت ندارد، اشتباه است و نتیجه تفکر غلط بخشی از جامعه است و باعث می‌شود، مردم هزینه اضافی بابت نقل و انتقال خودرو پرداخت کنند.

عضو کانون وکلای دادگستری تهران گفت: در قانون مدنی صراحتا آمده اسنادی که نزد مقامات ذی‌صلاح تنظیم می‌شود عقود رسمی است.   منبع:ایلنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال با موضوع تثبیت اراضی‌کشاورزی، گفت: پارسال هزار و ۲۴۰ سندمالکیت‌زراعی در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۳ هزار و ۷۸ پرونده ثبت و ۲ هزار و ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور هزار و ۲۴۰ سندمالکیت شده است.

ترابی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی‌کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره‌های جهادکشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی با اشاره به رفع موانع سنددارکردن اراضی‌کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سندرسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال‌جو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق‌بیت‌المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق‌بیت‌المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهادکشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیندکاری صدور اسنادکشاورزی را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور