Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@12:01:56 GMT

ونزوئلا دست به دامان ارزهای رمزنگاری شده

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۴۵۰۳


رویترز گزارش داد، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کشور ونزوئلا که مدتهاست با مشکلات حاد و تحریم و فشارهای اقتصادی از داخل و خارج از کشور دست و پنجه نرم می کند، حالا تصمیم گرفته است که به منظور کاهش نرخ تورم بی سابقه ای که ایجاد شده است، به سراغ ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین برود. البته نیکولاس مادورو- رئیس جمهور کنونی ونزوئلا - در ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که دولت این کشور می خواهد یک ارز رمزنگاری شده تحت عنوان پترو را با پشتیبانی معادن نفت خام، گاز، طلا و الماس این کشور عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالیست که بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی در استفاده و مبادلات پولی و مالی با ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین دچار شک و تردید شده‌اند و مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادلات این چنینی همواره برحذر داشته اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه، ونزوئلا قصد دارد ارز رمزنگاری شده «پترو» را با پشتوانه ۵.۳ میلیارد بشکه نفت یعنی به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار در اختیار عموم مردم قرار دهد. ونزوئلا یکی از اعضای سازمان اوپک است.

خورخه رودریگوئز- وزیر ارتباطات ونزوئلا - در تشریح این موضوع اعلام کرده است که نخستین ارز رمزنگاری شده ونزوئلا، پترو، در روزهای آینده عرضه خواهد شد.

وی در ادامه افزوده است که پشتوانه این ارز رمزنگاری شده، فاز اول میدان نفتی آیاکوچو تعیین شده است.

دولت ونزوئلا امیدوار است که انتشار این ارز رمزنگاری شده پترو بتواند تا حد زیادی از فشارهای حاصل از کاهش ۹۷ درصدی ارزش پول خود در برابر دلار آمریکا بکاهد تا بدین وسیله همچنین اقتصاد خود را از وابستگی به دلار آمریکا و سیاست های تحریم گرایانه واشنگتن برهاند.

از سویی دیگر ، استفاده از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده به ونزوئلای تحریم شده این امکان را خواهد داد تا بتواند باری دیگر به بازار معاملات و مبادلات تجاری وارد شود چراکه تاکنون تحت تاثیر تحریم های بین المللی و ضعف ارز ملی کشورش نمی توانست بدهی های خود را بپردازد.

مردم کشور ونزوئلا در چهار سال اخیر تحت تاثیر سیاست‌های مالی و اقتصادی این کشور و تحریم های آمریکا فشارهای اقتصادی شدیدی را متحمل شده اند. افزایش محبوبیت و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین در سال های گذشته و بخصوص سال جاری میلادی، موجب شده بود که بسیاری از مردم و سرمایه گذاران برای جلوگیری از هدر رفتن ثروت ها و اموالشان، از بیت کوین استفاده کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (شنبه 8اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 198 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 268 تومان معامله می‌شود.

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 232 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 101 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 34 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 237 تومان است.

بروز رسانی: ‌شنبه 8  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 198  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 268

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 232

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 101

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 34

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 237

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)