Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:اگر اولویت جشنواره «تئاتر شهر» پرداختن به موضوعاتی مرتبط با فرهنگ شهری و حقوق شهروندی است پس چرا نسبت به پذیرش برخی آثار ارزشی و دفاع مقدسی نیز اقدام می‌کند که در نهایت حضور و اجرای نمایش«۲۳» با وجود قابلیت‌ها،نادیده گرفته می شود.

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان،نمایش دفاع مقدسی «۲۳» به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی مسلم رضایی پس از حضور در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» خود را برای اجرای عموم در «تماشاخانه سرو» آماده می‌کند و قرار است اجرای افتتاحیه این نمایش عصر امروز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه در این تماشاخانه که پس از انتقال به مجموعه فرهنگی و دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی) و تجهیز امکانات فعالیت خود را برای حمایت از اجرای عمومی آثار ارزشی و دفاع مقدسی از سر گرفته است، منعقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسلم رضایی، کارگردان نمایش «۲۳» در گفت‌و‌گو با ایکنا در مورد داستان این نمایش گفت: این نمایش داستان رزمنده‌ای است که در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است با این وجود همسر شهید همچنان شهادت او را باور ندارد، به نوعی در ذهن خود سال‌ها با همسر شهید خود زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: در حقیقت همسر این شهید دفاع مقدس به لحاظ عقلی پذیرفته که شوهرش در جنگ به شهادت رسیده است، اما به لحاظ حسی و دلی همچنان شهادت او را باور ندارد و لذا سالیان سال است که حضور او را در کنار خود احساس می‌کند.

رضایی تصریح کرد: متأسفانه با وجود حضور موفق و تأثیرگذاری که این نمایش در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره سراسری تئاتر شهر داشت، اما در مرحله ارزیابی و داوری این جشنواره، ویژگی و قابلیت‌های این نمایش آنگونه که باید و شاید و انتظار می‌رفت دیده نشد که به نظر من همه این وقایع و کم‌لطفی که نسبت به «۲۳» از سوی هیئت داوران جشنواره صورت گرفت ناشی از اعمال سلیقه در مرحله داوری بود و تصور می‌کنم این نمایش ارزش آن را داشت که بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: دوست داشتم شرایطی فراهم می‌شد تا همه علاقه‌مندان و حضار جشنواره «تئاتر شهر» فرصت تماشای این نمایش را داشتند و خود قضاوت می‌کردند که این نمایش آیا قابلیت آن را داشت که مورد توجه و اعتنا قرار گرفته و در برخی از گزینه‌ها حداقل کاندیدای دریافت جایزه شود.

وی در پاسخ به این پرسش ایکنا که آیا تصور نمی‌کنید عدم توجه درخور به این نمایش در جشنواره «تئاتر شهر» به آن دلیل باشد که اولویت موضوعی این جشنواره چیز دیگری و مثلاً پرداختن به موضوعات شهری و شهروندی است گفت: اگر اینگونه است باز ایراد را باید به جشنواره «تئاتر شهر» و دبیرخانه آن وارد دانست که اگر این نمایش و یا حتی موارد مشابه هیچ ارتباطی به لحاظ موضوعی و مضمونی با اهداف جشنواره ندارند پس چرا در مرحله بازخوانی و بازبینی برای حضور در مرحله نهایی جشنواره پذیرفته شده‌اند؟

رضایی تأکید کرد: پس حتماً در این دو مرحله ارزیابی، ویژگی و قابلیت‌هایی در نمایش وجود داشته که مورد توجه قرار گرفته است که نمایش توانسته در جشنواره حضور یابد و اگر ملاک اصلی بحث محتوا و موضوع جشنواره است و این نمایش ارتباطی به ماهیت آن ندارد از همان ابتدا می‌توانستیم آن را برای جشنواره‌هایی همچون «تئاتر بسیج» و «تئاتر مقاومت» مهیا کنیم.

وی در پایان گفت: این نمایش به عنوان دومین نمایش پس از بازگشایی «تماشاخانه سرو» و انتقال به مجموعه فرهنگی و دانشجویی «۱۳ آبان» (لانه جاسوسی) مورد حمایت از سوی گروه هنر‌های نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح قرار گرفته و قرار است همراه اجرای نمایش «فیش‌آباد» به کارگردانی سیروس همتی در این تماشاخانه اجرای عمومی شود؛ اجرای این نمایش از امروز یکشنبه ۱۰ دی آغاز و هر روز ساعت ۱۷ به روی صحنه خواهد رفت و ساعت ۱۹:۳۰ نیز نمایش «فیش‌آباد» برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

پایان پیام/538

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

بر اساس اعلام بانک مرکزی،‌ چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۶,۹۲۵ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۹.۲ درصد و از نظر مبلغ، ۱۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد؛ استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است؛ از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است؛ این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

منبع: فارس

کد خبر 749879

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد