Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد وزیر بهداشت، اگر خدمات حوزه درمان رایگان شود، مردم تشویق می‌شوند بادندان‌شان هرکاری می‌خواهند انجام دهند. البته ما باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم. در گذشته بخش خصوصی سهم عمده‌ای در ارائه این خدمات داشت، اما لازم است دولت نیز سهمی برای تعادل بخشی داشته باشد.

ایران آنلاین /وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در نشست مسئولین دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا هزینه درمان در دندانپزشکی به صورت کامل پرداخت نمی‌شود،گفت:من موافق درمان رایگان حداقل در حوزه دندانپزشکی و بیماری‌هایی به جز بیماری‌های صعب‌العلاج نیستم؛ چراکه نباید مردم را تشویق کنیم تا از خود مراقبت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سیدحسن هاشمی افزود: شرایط در زمینه عدالت و دسترشی به خدمات دندانپزشکی مناسب نیست. بیمه‌ها به دلایلی همچمون کمبود منابع عمومی نمی‌توانند از این خدمات حمایت داشته باشند.   خود مردم هم بهداشت دندان را رعایت نمی‌کنند. البته با همکاری وزارت آموزش و پرورش، اقدامات خوبی در زمینه درمان پوسیدگی‌های دندانی دانش آموزان انجام شده و طی این مدت بیش از ۴۰ میلیون خدمت برای پیشگیری از پوسیدگی و آسیب‌های دیگر به مقطع سنی کمتر از ۱۴ سال ارائه شده است و به این ترتیب درحال حاضر میزان پوسیدگی از ۲.۱ به ۱.۸ کاهش یافته است. اگر جدی‌تر به حوزه پیشگیری بپردازیم، حتما می‌توانیم موفق شویم و به رقم ایده‌آل یعنی یک دست پیدا کنیم.

هاشمی تصریح کرد: برای پیشگیری باید هزینه شود. اما اگر خدمات حوزه درمان رایگان شود، مردم تشویق می‌شوند بادندان‌شان هرکاری می‌خواهند انجام دهند. البته ما باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم. در گذشته بخش خصوصی سهم عمده‌ای در ارائه این خدمات داشت، اما لازم است دولت نیز سهمی برای تعادل بخشی داشته باشد.

وی افزود: ما در حوزه پیشگیری اقداماتی را آغاز کردیم که نمایشی شده است. اعلام کردیم که در ۱۱۶ بیمارستان، یونیت دندانپزشکی گذاشته‌ایم، اما چقدر با آن کار کرده‌ایم؟ متاسفانه در حال حاضر برخی از آنها تعطیل است. کار نمایشی خوب نیست و برکتی ندارد، مهم اعتماد مردم است. یکی از اشکالات دستگاه‌های دولتی همین است. حرفی نزنیم که به آن عمل نکنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بایداز ظرفیت دندانپزشکان حداکثر استفاده را ببریم، بیان کرد:‌ من موافق درمان رایگان حداقل در حوزه دندانپزشکی و بیماری‌هایی به جز بیماری‌های صعب‌العلاج نیستم. نباید مردم را تشویق کنیم که از خود مراقبت نکنند.  مسئولان دندانپزشکی دانشگاها تعرفه‌ای بین خصوصی و دولتی برای درمان تعریف کنند. هر استانی می‌تواند شرکتی توسط دندانپزشکان داشته باشد تا بتواند این خدمات را ارائه کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه میزان ارایه خدمات دندانپزشکی در بخش روستایی کافی نیست، اظهار کرد: با وجود ارائه خدمات پیشگیری برای ۷ میلیون دانش آموز، اما در بخش درمان دندانپزشکی مناطق روستایی موفق نبوده‌ایم.مسئولین دندانپزشکی کشور به دستور عملی برسند. همچنین تمهداتی برای کسانی که دچار معلولیت، عقب ماندگی ذهنی و یا بیماری صعب علاج هستند، بیاندشیند؛ چرا که نمی‌توان کار آنها را در مطب راه انداخت. علاوه بر آن آموزش را برای رفع مشکلات مردم انجام داد و آموزش نباید جدای از بهداشت و درمان باشد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شاید بتوان بیمه‌های ویژه دندانپزشکی تعریف کرد. این بیمه‌ها بسیار ضروری هستند و می‌توان آنها را در سطح استانی ایجاد کرد.

هاشمی گفت: قرار بود ۸۰ یونیت برای کار خیر نیمی از سال فعال باشند. مسئولین باید آن را به بخشی بدهند که می‌توانند آنها را فعال کنند. شاید مشابه آن برای خدمت رسانی در حاشیه شهر ها و مدارس نیاز باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد گشایش‌هایی در طرح نیروی انسانی دندان پزشکی تصریح کرد:‌ باید نیروهای طرحی این حوزه را به این سمت سوق داد. البته پرداختی به این نیروها وضعیت نامناسبی دارد و باید سعی کنیم از این نیروها به صورت هدایت شده در زمان بعدازظهر در بیمارستان و مراکز تجمیع دندانپزشکی استفاد کنیم./ایران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود