Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:56:56 GMT

پیکر علی رامز در قطعه هنرمندان آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۵۱۴۳

پیکر علی رامز در قطعه هنرمندان آرام گرفت

تهران - ایرنا - پیکر علی رامز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز یکشنبه از تالار وحدت تشییع و برای خاکسپای به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم تشییع مرحوم رامز، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر و نیز جمعی از هنرمندان از جمله مسعود فروتن، بهمن مفید، شکرخدا گودرزی، بهزاد فراهانی، فخرالدین صدیق شریف و آتش تقی پور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ هنر ایران و خاندان تئاتر تصریح کرد: برای هنرمندان و علاقه مندان هنرهای نمایشی آرزوی صبر دارم.
سید مجتبی حسینی با بیان اینکه دریغا گویی کار سختی است، افزود: قدردانی هنرمندان هنرهای نمایشی از بزرگان و پیشکسوتان خود مایه تکریم است و این موضوع نشان دهنده این است که همه در موقعیت های مختلف در کنار هم و پشتیبان یکدیگر هستند.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان پاک دل و پاک نهاد از دریای غفران الهی بهره مند هستند و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه هنرمندان راستین باشیم.

** رامز راهنمای بزرگی برای زندگی بود
هادی مرزبان نیز در این مراسم گفت: عده بسیاری به من نیز تسلیت گفتند و برای من اشک ریختند که نشان می دهد فرد بزرگی را در عرصه هنر از دست داده ایم.
کارگردان نمایش «دزدآب» با بیان اینکه 40 سال در کنار علی رامز همراه بودیم، اظهار کرد: این هنرمند نه تنها بازیگر، یار و معلم من بود بلکه راهنمای زندگی نیز برای من محسوب می شد و در هر لحظه ای که نیاز داشتم با علی رامز به عنوان اولین فرد مشورت می کردم.
وی افزود: در هر زمان و کاری آخرین نفر به فکر خودش بود و به دلیل اخلاق و منش خوبش بعد از این جایگزینی نخواهد داشت.

** علی رامز شریف ترین هنرمند بود
کارگردان نمایش «بهرام چوبین» نیز با بیان اینکه علی رامز از منضبط ترین و شریف ترین هنرمندان بود، تصریح کرد: در کنار این هنرمند، از نظم و مهربانی تا چهره خندان و آرامش درس آموختم.
به گفته شکرخدا گودرزی، درگذشت علی رامز ضایعه بزرگی برای جامعه هنری محسوب می شود.

** علی رامز هنرمندی بی حاشیه بود
مدیرعامل سابق خانه تئاتر نیز در این مراسم با بیان اینکه علی رامز انسان والایی بود، تصریح کرد: در کنار این هنرمند احساس آرامش می کردیم زیرا غمخوار همه اطرفیان بود اما هرگز ابراز درد و ناراحتی نمی کرد.
ایرج راد افزود: علی رامز هنرمندی بی حاشیه بود و چنان رفتار می کرد که هیچ فردی خصومت یا دشمنی با وی نداشت و همواره در زمینه های اجتماعی و خانوادگی در جامعه فعالیت داشت.
وی تاکید کرد: هنرمندانی هستند که هرگز جایگاه علی رامز را ندارند اما برای هر موضوعی چنان سرو صدا به راه می اندازند تا به دید عموم بیایند اما وی همیشه در سایه ماند و برای همین حتی گاهی دیده هم نشد.

** مزار علی رامز در سینه مردم دانا است
مسعود فروتن نیز با بیان اینکه مزار علی رامز در سینه مردم دانا است که برخی از آنان در این جمع حضور ندارند تصریح کرد: شیفته صبوری وی بودم که در اوج ناراحتی و عصبانیت حتی با نگاهش افراد را به آرامش دعوت می کرد.
وی افزود: یاد رامز تمام نمی شود و در یاد و قلب آنهایی که وی را می شناختند باقی خواهد ماند.

** رامز هرگز نمی میرد
بازیگر پیشکسوت سینما نیز با اشاره به پیکر علی رامز که در محوطه قرار داشت، تاکید کرد: علی رامز هنوز اینجا است اما از فعل بود برای یاد کردن از وی استفاده می کنیم و این جایگاه برای همه ما روزی پیش خواهد آمد که هستیم اما نیستیم.
بهمن مفید افزود: امیدوارم وقتی در این جایگاه قرار گرفتیم همه افراد این چنین که از علی رامز یاد کردند از ما نیز تعریف کنند.
وی با بیان اینکه زمانی که علی رامز در کانون پرورش فکری بود من هنرپیشه سینما بودم، گفت: در همان زمان هر وقت پیشنهادی از سوی تئاتر برای من وجود داشت، از هر دستمزدی می گذشتم و کار را قبول می کردم زیرا من عاشق تئاتر هستم.
وی ادامه داد: این تنها به دلیل علاقه‌ من به تئاتر نبود بلکه به خاطر شما و تماشاگرهایی بود که وقتی نفسم به نفس آنها می خورد زنده می شدم.
به گفته مفید، علی رامز هرگز نمی میرد و آرزو می کنم همه برای همیشه زنده باشند.

** نسل جوان هنر یاد علی رامز را گرامی بدارد
بازیگر سریال «سایه بان» نیز با بیان اینکه علی رامز مرد اخلاق در هنر ایران بود، گفت: کاش هنرمندان این اخلاقیات را از وی یاد گرفته باشد و نسل جوان که عرصه هنر ازان آنهاست نیز یادش را گرامی بدارد.
بهزاد فراهانی افزود: در این صورت است که خدشه ای به وحدت هنری وارد نمی شود و می توانیم یکدیگر را دوست داشته باشیم.
علی رامز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون هفتم دی ماه در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.
مرحوم رامز در سال 1306 در تهران متولد شد. پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و بواسطه آشنایی با افرادی چون عزت الله انتظامی و زنده یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد. در سال 1327 دوره کلاس تئاتر زنده یاد عبدالحسین نوشین را گذراند که پس از 8 ماه تعطیل شد.
وی وارد مدرسه پست و تلگراف و تلفن شد و در سال 1347 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت. در سال 1351 با درجه شاگرد اولی تحصیلات را به پایان رساند و در همان سال موفق به اخذ بورس تحصیلی از کشور بلژیک گردید.
رامز در سال 1360 بازنشسته شد و از آن پس به صورت دلخواه به کار هنری ادامه داد و موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر و سریال های متعدد تلویزیونی از جمله «امیر کبیر»، «وزیر مختار»، «مرغ حق»، «یکی از این روزها»، «پاییز بلند»، «شمارش معکوس»، «محاکمه»، «عبور از خط سرخ» و «قضیه اوپنهایمر» شد.
وی در نمایش های هادی مرزبان ایفای نقش کرد 3 دهه با گروه تئاتر «حرکت» همکاری کرد.
فراهنگ ** 7561 ** خبرنگار: سارا کریمیان * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • جوی آرام در لرستان
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • جوی آرام و پایدار در لرستان