Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: 19 باب از این خانه های عالم در بندرعباس، 20 باب میناب، 21 باب رودان، 6 باب حاجی آباد، و یک باب نیز در شهرستان سیریک باید ساخته شود.
وی بیان داشت: هم اکنون 175 باب خانه عالم در روستاهای هرمزگان در دست ساخت است که ساخت و ساز این تعداد خانه ی عالم و تجهیز آن به نسبت جمعیت روستایی استان ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: 300 باب خانه عالم روستایی نیز با مشارکت این اداره کل و همکاری دیگر نهادها در روستاهای هرمزگان در حال فعالیت است.
انصاری راد اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 100 روحانی مستقر نیز در روستاهای هرمزگان فعالیت تبلیغی و فرهنگی دارند که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.
وی گفت: روستاهای پر جمعیت برای ساخت خانه عالم و تکمیل خانه های عالم نیمه تمام باید در اولویت باشد و سطح مشارکت مردم نیز در ساخت و تکمیل خانه های عالم در روستاها بیش از پیش افزایش یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: هدف اصلی ساخت خانه های عالم، استقرار روحانی در روستاها در دراز مدت، برگزاری نمازهای جماعت و پاسخ به شبهه های فکری و اعتقادی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.
انصاری راد اضافه کرد: خانه‌ های عالم به ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی منجر می‌ شود و امروز ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از بزرگ ‌ترین رسالت‌ های مسئولان فرهنگی و اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه امروز مبلغان وظیفه سنگینی را بر دوش دارند، گفت: روحانیان باید علاوه بر آموزش احکام دین اسلام به مردم، آنان را از جنگ نرم دشمن آگاه سازند و در زمان فتنه و آشوب به قرآن و اهل بیت پناه ببرند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: از میان پنج آسیب اجتماعی مدنظر رهبر معظم انقلاب، اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی از مواردی است که روحانیان مستقر می‌ توانند در کاهش و رفع این آسیب‌ ها خوب عمل کنند.
وی در پایان ابراز داشت: همچنین روحانیان مستقر باید با مردم روستاها تعامل سازنده داشته باشند و مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها نیز باید نگاه ویژه ای به روحانی مستقر و فعالیت تبلیغی وی داشته باشند.
استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های جنوبی کشور دارای جزایر 14 گانه و یک هزار و 842 روستا دارای سکنه است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار