Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمایت از بخش خصوصی، تقسیم بندی بازار جهانی بین موسسات تخصصی و رقابتی تر شدن قیمت ها را هدف عمده برای توسعه صادرات صنایع دستی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، بهمن نامور مطلق روز یکشنبه در نشست بررسی دستاوردهای حضور صنایع دستی ایران در بیست ودومین نمایشگاه جهانی میلان افزود: تجربه این نمایشگاه برای ما یک اندوخته تازه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: برداشت ما از صنایع دستی با برداشت اروپایی ها متفاوت است، آنها علاوه بر صنایع دستی متعارف مثل ما صنایع غذایی نمایش و برخی چیزهای دیگر را جز صنایع خلاق محسوب می کنند.
نامور مطلق ادامه داد: 30 درصد غرفه های ایتالیایی ها که نیمی از نمایشگاه را در اختیار داشتند به صنایع غذایی اختصاص داشت، حتی ترکیه هم بخش قابل توجهی نیز از نمایشگاه صنایع دستی خود را به محصولات غذایی اختصاص داده بود که این نشان می دهد باید برداشت های خود را از صنایع دستی توسعه داده و بروز کنیم.
وی تاکید کرد: ایران اولین مهمان افتخاری نمایشگاه میلان پس از دو دهه بود و تلاش ما این بود تا بتوانیم بیشترین دستاورد را از این امکان حاصل کنیم.
نامور مطلق درباره اهداف و دستاوردهای سه گانه نمایشگاه میلان تصریح کرد: تولید در کارگاه های کوچک و متوسط و تجارت در فروشگاه های بزرگ شعار اصلی ما است و باید به سمت تخصصی کردن موسسات برویم یعنی هر کدام از موسسات ما روی یک یا دو نمایشگاه جهانی متمرکز شوند و با بازارهای آنها ارتباط برقرار کنند.
معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات مهم است تا بتوانیم با کشورهایی مانند هند که این روتختی قلم کار را فقط 10 یورو عرضه می کنند بتوانیم رقابت کنیم.
نامور مطلق ابراز امیدواری کرد تا سال آینده مساحت غرفه ها در این نمایشگاه دو برابر شده و حمایت بیشتری از طرف ایرانیان خارج از کشور برای صنایع دستی در این نمایشگاه ها تامین شود.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 3079 ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بزرگترین رویداد سالانه سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه فرانچایز کشور، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، زارع، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران و سایر فعالان حوزه کسب‌وکار در مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال افتتاح شد.

حدود ۳۰ برند معتبر داخلی و خارجی از جمله مجریان و مراکز آموزش فرانچایزینگ، برندهای پوشاک، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی و مولتی برندها در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تاکید بر اهمیت موضوع فرانچایز گفت: نشان‌سپاری تجاری از حیث به اشتراک‌گذاری روش و تجربه و کاهش هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار مناسب است و سطح نوینی از مدیریت کسب‌وکار را ارائه می‌دهد.

برادران در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه نمایشگاهی ایران‌مال، ابراز امیدواری کرد که صنعت و تجارت کشور از ظرفیت‌های این مجموعه بهره بیشتری ببرند.

محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس و مجری نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: صنعت فرانچایز در سطح جهانی صنعتی پویا است که در ایران در نقطه آغاز خود قرار دارد. این صنعت می‌تواند حدود یک درصد سرانه ناخالص ملی را از آن خود کند و اقتصادی پایدار را رقم بزند. وی افزود: ششمین دوره نمایشگاه فرانچایز به عنوان یک نمایشگاه فوق تخصصی با تمرکز بر شعبه‌پذیری و شعبه‌فروشی در حال برگزاری است.

اسدی مجموعه ایران‌مال را آینده صنعت نمایشگاهی کشور توصیف کرد و گفت: با توجه به تجربه برگزاری نمایشگاه‌های عام، تخصصی و فوق تخصصی در اکثر مراکز معتبر کشور، مرکز نمایشگاهی ایران‌مال در مقایسه با سایرین از زیرساخت و امکانات بسیار خوبی برخوردار و است و حضور در ایران‌مال باعث افتخار ما است.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌هایی با موضوع صنعت فرانچایز برگزار می‌شود.

سرمایه‌گذاران و عموم علاقه‌مندان به حوزه فرانچایز و کسب‌وکار می‌توانند تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ الی ۲۱ از این نمایشگاه در طبقه E۰ مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال بازدید نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6094040

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود