Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@16:28:13 GMT

استاد الازهر: دفاع از مقدسات مسیحیان، واجب است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۶۹۸۷

استاد الازهر: دفاع از مقدسات مسیحیان، واجب است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الفجر؛ عبدالمنعم فؤاد، استاد دانشگاه الازهر در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «المحور» مصر، به  دیدار شیخ الازهر با پاپ تواضروس دوم، رهبر قبطیان ارتودوکس مصر با هدف تأکید بر حفظ وحدت ملی اشاره کرد و گفت: مسلمانان و مسیحیان مصر دو بال جامعه مصر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه دفاع از کلیسا و اماکن مقدس مسیحیان را واجب شرعی دانست و گفت:  این مسئله بزرگی است که مورد تأکید شریعت اسلام است. 

فؤاد تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) به همسر خود، ماریه قبطیه که فردی مسیحی بود، برای مسلمان شدن اصراری نکرد بلکه او با پذیرش قلبی مسلمان شد و حتی نام خود را نیز تغییر نداد، بنابراین چگونه ممکن است تا عقائد و اماکن مقدس مسیحیان محترم شمرده نشده و تبریک میلاد مسیح(ع)، کاری نادرست باشد.

وی گفت: همبستگی و یکپارچگی میان مسلمانان و مسیحیان واجب شرعی است، زیرا تروریسم هیچ تفاوتی میان خون مسلمانان و مسیحیان نیست و پددیه تروریسم در همه ادیان جایگاهی ندارد/.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

استاندار جدید مازندران با تاکید بر ایجاد اقتصاد دریاپایه باید در مازندران از اجرای برنامه‌های این استان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به بهره‌مندی این از استان از نعمات و مواهب الهی اظهار کرد: با وجود بهره‌مندی از مواهب طبیعی باید از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از ظرفیت‌های آن استفاده برد.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مردم دیار علویان که فرمودند «من این مردم را دوست دارم و به آنان ارادت دارم.» باید از این استان به خوبی یاد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است، عنوان کرد: این استان سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد، علاوه بر نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز مازندرانی‌ها حضور پررنگی داشتند.

نوری با اشاره به جایگاه بالای این استان در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید برنامه داشته باشیم، افزود: باید به طور یکپارچه از گلوگاه تا رامسر مورد توجه ما باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: اقتصاد دریاپایه باید در این استان به شکل جدی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه تلاش می‌کنم تا برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنیم و در مسیر شکوفایی مازندران گام برداریم.

کد خبر 747289

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه واجب است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه لازم و واجب است
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام