Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی ازجمله مسائل نگران کننده در بخش خانواده را افزایش آمار تصاعدی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: سیاست های گذشته و موجود در این حوزه بیانگر آن است که در این موضوع موفق نبوده ایم و حتی هنوز آمار درستی از تعداد زنان سرپرست خانوار نیازمند نداریم و این خلاء بزرگی است که باید بدان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پروانه مافی در نشست تخصصی کارگروه مطالعاتی فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی به اهمیت موضوع خانواده اشاره کرد و افزود: آسیب هایی که در حوزه خانواده وجود دارد نگران کننده است و رویکرد این فراکسیون آن است که با احصاء خلاء های موجود و چالش ها به طرح و مصوباتی جهت قانونگذاری درست در این حوزه بپردازیم.
وی تاکید کرد: انجام کار مطالعاتی و پژوهشگری درست می تواند معیار دقیقی برای قانون گذاری بر مبنای شناخت درست از جامعه و تحولات پیرامونی باشد و لذا ما در فراکسیون خانواده مجلس پیش از هر موضوعی مطالعات را اساس کار قرار داده ایم و از تعجیل در کار بدون مطالعه درست پرهیز می کنیم.
رییس فراکسیون خانواده مجلس با تشریح موضوعات با اولویت در حوزه خانواده گفت: وقتی می خواهیم به برنامه ریزی و سیاست گذاری درستی بپردازیم قطعا باید ساختار اثربخشی وجود داشته باشد، این در حالی است که با گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیتی که از سوی مسئولان به موضوعات زنان و خانواده داده شده است هنوز در این حوزه با خلاءهایی مواجه ایم و ساختار این حوزه دارای اثربخشی برای حل مشکلات نبوده است.
مافی با بیان این که این با رویکرد مسئولان در تناقض بوده و اگر چنین نبود اکنون با چنین آمارهایی مواجه نمی شدیم،تصریح کرد: از جمله مسائل نگران کننده افزایش آمار تصاعدی زنان سرپرست خانوار است . سیاست های قبلی و موجود در این حوزه بیانگر آن است که در این موضوع موفق نبوده ایم و حتی هنوز آمار درستی از تعداد زنان سرپرست خانوار نیازمند نداریم و این خودش خلاء بزرگی است که باید بدان توجه شود .
وی ادامه داد: قطعا این مهم به عنوان یکی از چالش های پیش رو در جامعه مدرن در دستور کار فراکسیون خانواده قرار می گیرد که با رفع خلاء های قانونی بتوانیم دستگاه های مسئول را موظف به تسهیل گری برای رفع مسائل این بخشی از جمعیت کشور کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مسئله سیاست گذاری در حوزه اشتغال زنان را دارای ابهام دانست و گفت:در سال های اخیر با سیاست گذاری درستی در حوزه اشتغال زنان رو به رو نبوده ایم چرا که از سویی قصد داریم تا به تقویت نقش زنان در خانواده بپردازیم و از سویی برای افزایش اشتغال زنان با معیارهای نادرست تلاش می کنیم و لذا بنظر می رسد که آسیب شناسی ساختارهای موجود اشتغال زنان می تواند یکی از موضوعات مهم برای حل دو گانگی ها در جامعه باشد.
مافی تاکید کرد: سیاست گذاری درست در حوزه تحکیم خانواده با توجه به ابعاد اجتماعی آن در ایجاد تحول رو به توسعه در جامعه و کاهش آسیب ها و رشد اجتماعی یکی از موضوعاتی است که می تواند منجر به شناسایی خلاء های قانونی در این حوزه شود ، که اگر جدی به این موضوع نگاه نکنیم در آینده ای نزدیک با بازخوانی دیگری از خانواده در جامعه رو به رو خواهیم شد که آسیب های آن هویت اجتماع را دستخوش تغییرات جدی خواهد کرد .
سیام**9314**1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار