Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: ترکیه در راستای تلاش برای توسعه بانکهای اسلامی توانسته است که با سهم خود از بانک اسلامی در صدر کشورهای دریای مدیترانه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اقتصاد، بخش بانکداری اسلامی در کشورهای کنار دریای مدیترانه، در مقایسه با کشورهای دیگر سطح پایینی را از نظر سهم ثبت کردند و ترکیه با سهم بیش از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد رتبه اول در میان این کشورها کسب کرده است و مصر با یک درصد سهم رتبه دوم را از آن خود کرده است.

براساس گزارش های بانک و صندوق نقد بین المللی، حجم بخش صنعت مالی اسلامی در جهان از دو تریلیون دلار در سال 2016 کذشته است.

گزارش های موسسه نظارت بر بانکهای اسلامی در جهان حاکی از آن است که بخش بانکداری اسلامی در ترکیه رشد قابل ملاحظه ای داشته است؛ به طوری که حجم معاملاتش در سال گذشته نزدیک به 52 میلیارد دلار برآورد شده است.

این بخش شاهد رشد قابل ملاحظه ای در عربستان، ترکیه، مصر، امارات، قطر و پاکستان است.

در سال 2015 میلادی، رشد بخش بانک ها در ترکیه 21.5 درصد ثبت شده است.

«فخرالدین یاکشی» مدیرکل بانک اسلامی «برکة ترک»، گفت: بخش بانکداری ترکیه امسال رشد فزاینده ای داشت و بانک های اسلامی در ترکیه رشد کمتری از بانکهای دیگر داشته اند.

یاکشی گفت: نسبت رشد بانک «البرکة ترک» در امسال 40 درصد افزایش یافته است؛ درحالی که استقبال سرمایه گذاران خارجی به خصوص طی سالهای کنونی و گذشته در این بانکها افزایش داشته است.

بانکهای دولت ترکیه در دوره اخیر به بازگشایی شعبه های معاملات اسلامی برای پاسخ به درخواست های فزاینده ترک ها روی آورده است.  

دولت ترکیه تلاش می کند تا این کشور را به مرکز بخش سرمایه گذاری اسلامی در خاورمیانه تبدیل کند و ارزش داریی آن نزدیک به 35 میلیارد دلار رسیده است.

بانک الزراعة، نخستین بانک ترکی است که بخشی از معامله های اسلامی در تاریخ این کشور را افتتاح می کند و این برنامه اولین گام تغییر استانبول به مرکز مالی بین المللی بخش سرمایه گذاری اسلامی است تا این کشور را از مرحله اجرا برنامه گسترش بخش اقتصادی به مرحله مالی وارد کند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل بانک سینا برکنار شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی