Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- عشق به عضله سازی و سیکس پک (اندام 6 تکه) در جوانان و نوجوانان، تجارتی مرگبار را رقم می زند که مافیای آن هدفی جز کسب سود و درآمد، حتی به بهای گرفتن جان انسان ها، ندارد.

به گزارش ایرنا، در دهه اخیر فعالیتهای ورزشی و پهلوانی از گود زورخانه به باشگاه هایی سوق داده شده که پهلوان پنبه های پوشالی و توخالی را پرورش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رغبت جوانان و نوجوانان به داشتن بدن و اندامی عضله ای و به نتیجه رسیدن در مدت زمانی کوتاه، فضا را برای فعالیت سودجویانی باز کرده که با تهیه و توزیع داروها و مکمل های گوناگون، سلامت و جان افراد را نشانه گرفته اند.
کسب درآمدهای نجومی از محل توزیع این داروها که اغلب نیز قاچاق و تقلبی است به قدری اغواگر است که هم اکنون داروها و مکمل هایی که باید توسط پزشک تجویز و از داروخانه ها تهیه شود، به راحتی و با یک تماس در اختیار افراد قرار می گیرد.

*ورزشکاران آماتور طرفداران داروهای بدنسازی
افراد و ورزشکارانی که از این داروها استفاده می کنند اغلب از عوارض آن بر بدن بی اطلاعند و به واسطه تبلیغات فریبنده به سمت مصرف این داروها می روند و با گرفتن نتیجه در مدت کوتاه، رغبتشان به استفاده از آن بیشتر می شود و این در حالی است که نمی دانند با ساختن عضلات پنبه ای و پوشالی، خود را به مرگ نزدیکتر می کنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: رغبت جوانان به مصرف دارو و مکمل های غیرمجاز بیشتر در ورزشکاران آماتور دیده می شود.
دکتر رضا گلدوزیان با بیان اینکه فروش و مصرف داروهای ورزشی در باشگاهها ممنوع و تخلف است، افزود: این داروها باید زیرنظر پزشک مصرف شود اما متاسفانه هم اینک نه تنها این داروها به راحتی در داروخانه ها در دسترس افراد قرار دارد بلکه در سطح جامعه نیز توسط افراد سودجو به آسانی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: یکی از دلایل استفاده از این داروها توسط جوانان، گرفتن نتیجه سریعتر در عضله سازی، بدون آگاهی از عوارض این داروها است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی بیان کرد: مکمل ها و داروهای ورزشی نظیر هورمونهای استروئیدی و آمپول تستسترون ویژه بدنسازی، مضرات زیادی برای سلامت دارند ولی متاسفانه به راحتی در دسترس عموم هستند.
دکتر گلدوزیان با اشاره به توزیع مکمل های ورزشی در برخی باشگاه ها گفت: بازرسی های دوره ای از باشگاه ها صورت می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، باشگاه متخلف پس از گزارش به اداره ورزش و جوانان، با هماهنگی با پلیس اماکن پلمب می شود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیتهای آگاهی بخشی به جوانان و ورزشکاران با جدیت در دست انجام است، ادامه داد: برای اطلاع رسانی به جوانان 2 مرکز پزشکی ورزشی در شهرک شهید رجایی و انتهای بلوار فردوسی به منظور آموزش و راهنمایی ورزشکاران در 10 روز آینده در مشهد به بهره برداری می رسد.
گلدوزیان در خصوص مرگ یک جوان 18 ساله در یکی از باشگاه های ورزشی در قاسم آباد مشهد نیز گفت: تا اعلام قطعی پزشک قانونی نمی توان ادعا کرد که این فرد در پی مصرف داروهای مکمل جان باخته است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت حدود یکهزار و 600 باشگاه ورزشی مجاز در استان ، افزود: با حمایت دادستانی، برخورد با باشگاه های متخلف شکل قانونی تری به خود می گیرد و با این اقدام تخلفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

*پودرهای مکمل نظارت جهانی هم ندارند
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پودرهای مکمل ورزشی چون در قالب دارو نیستند هیچ نظارت جهانی بر آنها وجود ندارد لذا در مصرف آنها باید احتیاط کرد.
دکتر محمد صفریان افزود: مصرف زیاد و خارج از قاعده این مکمل ها بسته به نوعشان با عوارضی نظیر مشکلات کلیوی و کبدی همراه است.
وی ادامه داد: پودرهای کربوهیدرات منجر به ایجاد کبد چرب و اختلال در چربی خون می شود لذا باید این مکمل ها با احتیاط مصرف شوند.
استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین میزان تقلب در پودرها بسیار بالاست لذا در مصرف آنها باید خیلی محتاط بود.
دکتر صفریان تاکید کرد: فروش بدون نسخه پزشک به معنای مصرف مجاز نیست و افراد زیادی هستند که در پی مصرف مکمل ها دچار مشکلات مختلف شده اند به طوریکه چندی پیش یک پسر 18 ساله در مشهد به دلیل مصرف پودرها دچار مشکل جدی کبدی شده و تا چندقدمی مرگ پیش رفت.

*مصرف داروهای نیروزا مرگ آور است
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: استفاده از داروهای نیروزا عوارض زیادی به همراه دارد که اگر این داروها بدون کنترل استفاده شود ممکن است به مرگ فرد نیز منجر شود.
دکتر صفریان افزود: تمام داروها باید زیر نظر پزشک مصرف شوند و به طور کلی استفاده از داروها برای نیروزایی ممنوع و عوارض خطرناکی به همراه دارد.
وی با اشاره به رواج آمپول سوما و انسولین در بین ورزشکاران، خاطرنشان کرد: استفاده از این داروها عوارض خطرناکی نظیر آسیب جدی به غدد فوق کلیوی، نارسایی کلیه و سکته مغزی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه مصرف انسولین برای نیروزایی در چند مورد در این شهر منجر به مرگ شده است، افزود: این دارو باید در موارد خاص مصرف شود و استفاده از آن برای نیروزایی نوعی سوء استفاده از داروهاست.

*برخورد جدی با باشگاه های متخلف
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برخی رفتارهای خلاف قانون در باشگاه‌های بدنسازی از جمله استفاده از داروهای مکمل، موجب ورود دادستانی به این عرصه شده است.
قاضی محمد بخشی محبی افزود: در پی شکایاتی از سوی سازمانهای مردم نهاد ورزشی در مورد غعالیتهای غیرمجاز در برخی باشگاههای ورزشی، موضوع در دستور کار معاونت دادستانی قرار گرفت و در مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مقرر شد باشگاههای متخلف شناسایی و با آنها برخورد شود.
وی ادامه داد: از این رو تشکلهای مردم نهاد نیز از سوی دادستانی ماموریت یافتند نسبت به شناسایی باشگاههای ورزشی متخلف اقدام و از طریق سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) متعلق به دستگاه قضا، موارد را برای برخورد قانونی اعلام کنند.
وی تاکید کرد: در صورت لزوم ، دادستانی و به صورت ویژه شعبه ورزشی از ورزش استاندارد و مطابق با آموزه های حقوق ورزشی حمایت می کند.

*پلمب 23 باشگاه متخلف در مشهد طی سه ماه اخیر
فروش و استفاده از داروهای نیروزا در باشگاه های ورزشی ممنوع و خلاف قانون است، در باشگاه های مجوزدار به دلیل انجام بازرسی های دوره ای تخلفات به حداقل رسیده است اما باشگاه های بدون مجوز پاتوقی برای فروش این مواد هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد در این خصوص نظارت بر باشگاه های ورزشی و جلوگیری از مصرف مکمل در باشگاه ها به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون تعداد باشگاه های دارای مجوز در مشهد یکهزار و 364 مورد است.
احمد صالح نژاد افزود: از مهرماه امسال بازرسی و پلمب باشگاه های متخلف به صورت جدی در سطح شهر مشهد در دستور کار قرار گرفته که تا پایان آذرماه، 10 باشگاه متخلف پلمب و برای 129 باشگاه نیز اخطار صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از داروها و مکمل ها، نداشتن مجوز، شکایت مردم و مزاحمت از عمده ترین دلایل پلمب این باشگاه ها بوده است.
در مجموع ترغیب جوانان به مصرف دارو و مکمل های غیرمجاز برای سودجویی ظلم به خانواده هاست و باید هر چه سریعتر نهادهای مرتبط در این خصوص ورودی جدی تر داشته باشند.
گزارشگر : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند

ماموستا محمد روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع موشکی جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این حمله موشکی پیام‌های بسیار گسترده‌ای در سطح داخلی و خارجی به همراه داشته است و سبب تحقق ذلت و حقارت یهود شد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همواره ادعا داشت که شکست‌ناپذیر بوده و هیچ سلاح و تجهیزات جنگی اعم از موشک و پهپاد نمی‌تواند به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند و علاوه بر آن خود را قدرتی شکست‌ناپذیر می‌دانست اما حمله اخیر موشکی سپاه پاسداران، این مهم را آشکار کرد که همه گفته‌های آنان توخالی و بیهوده بوده و جمهوری اسلامی ایران ذلت آنها را مشاهده کرد و شکست‌پذیری، ضعف و حقارت آنها بر همگان آشکار شد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور گفت: از سوی دیگر از 6 ماه گذشته شاهد هستیم که رژیم کودک‌کش صهیونیستی با فجیع‌ترین حالات، مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را شکنجه و آنها را آواره کرده بود اما این حمله موشکی، معادلات را برهم زد و به گوش و چشم جهانیان رسانید که اقتداری که در ایران‌زمین حاکم است همچنان پابرجا بوده و آن قوت و قدرت موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر همگان ثابت شد که اگر اراده کند می‌تواند ضرباتی مهلک و جبران‌ناپذیر به این رژیم غاصب و منحوس وارد کند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از شکست رژیم غاصب صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این شرایط به برادران شیعه و سنی توصیه می‌شود که رویه خود را برهم نزده و گمان نکنند که این حرکات و دفاع مقتدرانه سبب ضرر رساندن به جمهوری اسلامی می‌شود در حالی که اینچنین نیست.

ماموستا روحانی افزود: بی‌تردید رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی با هیچ پیامی بازنمی‌ایستد مگر پیامی که از جنس پیام خودش باشد چون اسرائیل تجاوزگر است و اگر سرش کوبیده شود از حرکت بازمی‌ایستد و به جنایات خود خاتمه داده و یا آن را کاهش می‌دهد و به همین خاطر جای خرسندی دارد که این حرکت مقتدرانه از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و مهمترین جایگاه‌ها و پایگاه‌های رژیم غاصب را منهدم کردند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران به اسرائیل، درصدد مخفی‌کاری بود تا بگوید 99 درصد موشک‌های ایرانی منهدم شدند در حالی که خودشان اعتراف می‌کنند که موشک‌ها به مناطق مختلف اصابت کرده است.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور در ادامه گفت: امید است تمامی مسلمانان جهان با یکدیگر منسجم و متحد شده و در از بین بردن این رژیم شیطانی و حبابی تلاش کنند تا در اسرع وقت اسرائیل از بین برود و جهان به صلح و آرامش برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • کشف انواع دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق
  • ویزیت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در دانشکده دندانپزشکی مشهد
  • طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)