Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:37:36 GMT

معاون فنی و حرفه ای:مهارت آموزی مانع بیکاری است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۸۴۰۴

معاون فنی و حرفه ای:مهارت آموزی مانع بیکاری است

تهران-ایرنا-معاون پژوهش سنجش و ارزیابی سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: متاسفانه در ایران به جای مهارت پذیری، مهارت گریزی بیشتر است در حالیکه اگر فردی مهارتی بیاموزد، بیکار نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،«حمیدرضا ثابت نژاد» روز یکشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره المپیاد تکنسین های ایران که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: در ایران همه دوست دارند به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند که با افزایش مدرک توقع آنها از شغل هم افزایش می یابد و حاضر به پذیرش هر شغلی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری جوان جانبازی که توانست با آموزش مهارت نه تنها شغلی بیابد بلکه برای هفت تا هشت نفر هم شغل ایجاد کند، گفت:با یک مهارت زندگی این فرد تغییر کرد.
معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به شرکت سامسونگ گفت: امیدواریم شرکت سامسونگ حداقل ( حامی )اسپانسر چهار رشته یاد شده در ایران در مسابقات ملی در ایران شود.
وی توضیح داد: این مسابقات همچون مسابقات ملی مهارت از سطح شهرستان شروع می شود و تا سطح کشوری ارتقا می یابد.
به گفته ثابت نژاد، در چهار رشته تعمیر، تجهیز، نصب و راه اندازی موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاههای تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری در هر رشته ١٠ نفر به سطح ملی رسیدند که از میان هر رشته نفر اول هر گرایش ٣٠ سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر، نفر دوم هر گرایش ٢٠سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر و نفر سوم هر گرایش ١٠سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر اهدا می شود.
وی توضیح داد:المپیاد تکنسین های ایران برای نخستین بار در سال ١٣٩٤ و به عنوان آزمونی برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه فعالیت های فنی برگزار شد .
معاون پژوهشی سازمان اموزش فنی و حرفه ای ادامه داد: المپیاد تکنسین های ایران از سال ٩٤ تاکنون هر ساله با حمایت شرکت سامسونگ و همکاری سازمان اموزش فنی و حرفه ای برگزار شده است.
وی اهداف برگزاری المپیاد را ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای سطح فنی دانش فنی و تخصصی تکنسین ها با رویکرد مشتری مداری، شناسایی از نخبگان و استادکاران مهارتی، قدردانی از برترین تکنسین های ایران دانست.


**گامهای بزرگتر در سالهای آتی
مدیر ارشد بازاریابی این شرکت کره جنوبی با تاکید بر دستاوردهای برگزاری سومین المپیاد تکنسین های ایران گفت :در سال آینده قدم های بزرگتری در زمینه شناسایی استعداد ها و توانمندی جوانان برداشته خواهد شد.
فرهاد هجرت از همکاری های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و زیر مجموعه های آن به ویژه مرکز تربیت مربی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این دوره از مسابقات دستاوردهای مهمی به همراه داشت و امیدواریم در سال آینده قدم های بزرگتری در راستای شناسایی استعدادها و توانمندی جوانان برداریم.
وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این شرکت افزود: این شرکت در بحث مسئولیت اجتماعی به حوزه های کودکان امید (اوتیسم)، راه اندازی 15 کتابخانه گویا برای نابینایان با همکاری انجمن نابینایان با هدف ایجاد انگیزه و امید در نابینایان،راه اندازی مرکزی در جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا با همکاری دانشگاه امیر کبیر ورود کرده است.
هجرت ادامه داد: همچنین در راستای احیای جنگل های هیرکانی 120_130هزار اصله نهال در پروژه ای سه ساله با همکاری سازمان جنگلداری و آبخیزداری کاشته شده است.
مدیر ارشد بازاریابی این شرکت خارجی از احداث آکادمی مهندسی در زمینه مهندسی، تعمیرات و نصب محصولات از سال 93خبر داد و گفت: از سال 94 نیز اقدام به برگزاری مسابقات تکنسین ها با هدف ایجاد فرصتهای کارآموزی و رقابت و همچنین شناسایی و معرفی نخبگان به صنعت کرده ایم.
در این مراسم از برگزیدگان دوره ها تقدیر شد.

اقتصام* ٩١٢٣*9132* 6075
خبرنگار:زهره دریغ گفتار** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند