Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفری رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله در نشست خبری مدیریت بحران که امروز در ساختمان فرمانداری تهران برگزار شد،گفت:هیچ امداد رسانی بهتر از خود مردم نیست. بعد از ورود نیروهای اعزامی، امداد مردمی  به هم کمک می کردند و برای گرفتن حق بیشتر تبدیل به رقیب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:باید نهادهای مردمی را تقویت کرد بطوریکه هر محله مسائل خود را رفع کنند.

وی تأکید کرد: آنچه ساختمان احساس می‌کند شدت زلزله است و قدرت زلزله تحت تاثیر فاصله وقوع تا ساختمان کاهش می یابد.

جعفری با بیان اینکه باید در حوزه مدیریت شریان حیاتی به مدیریت یکپارچه برسیم، بیان کرد: وقتی صحبت از قدرت زلزله یا همان ریشتر می شود باید دانست اختلاف آنها در یک یا دو عدد نیست بلکه ۳۰ تا ۱۰۰ برابر اختلاف انرژی دارند.

وی تصریح کرد: زلزله های اخیر هیچ تاثیری در رژیم لرزه خیزی تهران نداشتند اما این عامل باعث نمی‌شود که مسئولان نگران وقوع زلزله نباشند و همواره باید هوشیار بود.

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله افزود: در مواقع زلزله امنیت هم دچار تغییراتی می شود و باید فکری به حال آن کرد تا آسیب پذیری های اجتماعی به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده زلزله نیستیم و در نگاه کلان باید نگاه ریز محور در مسیر حرکت داشته باشیم.

جعفری با تاکید بر اینکه مشکل ما فقط مناطق فرسوده نیست بلکه در مناطقی از شهر که نوساز هستند نیز فقدان تفکر مهندسی را شاهد هستیم، گفت: عرض معابر کم و ارتفاع زیاد ساختمانها مانع امداد رسانی به این مناطق می شود.

غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در ادامه گفت: زیرساخت‌ها تا حدود قابل توجهی آمادگی برخورد با زلزله را دارند. دستگاه‌های متولی وظایف خود را انجام می دهند و باید روی بحث های اجتماعی دقت بیشتری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان کمیته امداد، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و حسین انواری نماینده خیر نیکوکار، به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه ۵۴ کلاس درسی در مناطق محروم پنج استان کشور شامل آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، کرمان و هرمزگان احداث و تکمیل خواهد شد.

ساخت ۱۲ کلاس درس در هنرستان مهندس علاقبندان استان آذربایجان غربی، ۶ کلاس درس در هنرستان دخترانه سردار شهید سلیمانی اصفهان، ۱۲ کلاس درس در هنرستان شبانه‌روزی امیرکبیر خوزستان ،۱۲ کلاس درس در هنرستان شهید مغفوری کرمان و ۱۲ کلاس درس در هنرستان شبانه‌روزی تخت در استان هرمزگان در قالب این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

مبلغ در نظر گرفته شده برای احداث این پروژه‌های آموزشی ۳۵۵ هزار میلیون ریال است که نیمی از این مبلغ از سوی کمیته امداد توسط فرد خیر تامین می‌شود.

کد خبر 6092486

دیگر خبرها

  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس