Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل روز یکشنبه در این آئین توسعه فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و نهادینه‌ سازی کاشت گیاهان دارویی بومی انحصاری استان را جز برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی دانست و گفت: این نهاد آمادگی دارد با حمایت از کشت و تولید گیاهان دارویی ، استان اردبیل را به قطب تولید محصولات دارویی کشور تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران اوچی اردبیلی همچنین با اشاره به هدف گذاری جهاد دانشگاهی برای ایجاد دهکده گیاهان دارویی اظهار کرد: تلاش داریم با همراهی کشاورزان و با یک رویکرد مناسب و حمایت همه ‌جانبه ، کشت و زرع در این حوزه را از حالت مزرعه‌ ای به شکل دهکده گیاهان دارویی تبدیل کنیم.
وی راه اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی را از خدمات جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این زمینه دانست.
او گفت: در این مرکز با هدف گذاری و برنامه ریزی مناسب امکان شکوفایی ایده های محققان و تجاری سازی تولیدات شرکت های فناور فراهم شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: ر حال حاضر تمام فعالیت های شرکت های مستقر در این مرکز به صورت منسجم انجام می گیرد و برای ارتقای سطح علمی و تجربی فناوران، دوره های مختلف آموزشی و بازدید از مراکز و واحدهای موفق در سطح استان و کشور انجام می گیرد.
اوچی اردبیلی گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با حمایت و شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدهای فناور به دنبال تسهیل فعالیت‌های فناورانه و پژوهشی صاحبان ایده و طرح است و به صورت همه جانبه از آنها حمایت می کند.
وی به رایزنی های انجام گرفته با مدیریت 2 بانک قرض الحسنه مهر ایران و صادرات استان اردبیل برای اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای فناور و پژوهشگران این مرکز اشاره کرد و افزود: با پرداخت وام‌ های قرض‌ الحسنه کم بهره در قالب صندوق شکوفایی و نوآوری نیز درصدد هستیم تا واحدهای فناور بدون وقفه به صورت هدفمند فعالیت‌ های مستمر خود را پیش ببرند.
او گفت: با بهره گیری از دانش فنی و پتانسیل های جهاد دانشگاهی، آزمایشگاه مجهز کشت بافت و اسانس و عصاره گیری گیاهان دارویی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی اردبیل ، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: این نهاد دنبال فناوری ‌های جدید اما هدفمند است و از تمام طرح‌ ها و ایده ‌هایی که منجر به تولید محصولات جدید کیفی شود حمایت می کند.
مهران محمدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از فناوری ‌های جدید حمایت می‌کند و در بعد کیفیت به دنبال تجاری ‌سازی و کیفی ‌سازی محصولات و طرح ‌های ارائه شده است افزود: شرکت ‌های مستقر بازنگری شده و شرکت ‌هایی که هدف مشخصی ندارند کنار گذاشته شده و تنها به شرکت ‌هایی امکان حضور داده می شود که طرح و ایده ‌های ارائه شده از سوی آن قابل اجرا باشد.
محمدی با انتقاد از اینکه نظام گیاهان دارویی در حال حاضر در استان سردرگم است گفت: ضرورت دارد با برنامه‌ ریزی ‌های مناسب مبحث گیاهان دارویی به طور دقیق بررسی شود و این نهاد آمادگی دارد تا گام‌های موثری در حوزه توان‌ افزایی و ساماندهی استان در این حوزه بردارد.
فعالیت مرکز آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از سال 89 آغاز شده و 6 رشته گرافیک ، حسابداری دولتی ، نرم افزار کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و مهندسی تکنولوژی اطلاعات در این مرکز دایر بوده و 314 نفر در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.
برنامه های پژوهشی گیاهان دارویی ، پژوهش در فعالیت مهندسی بافت استخوان و راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از جمله فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به کشت گیاهان داروی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع استان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت انجام می‌شود.


احمدرضا رییس‌زاده افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای سایر صنایع کشاورزی به شمار می‌رود.


وی با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در این استان گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.


به گفته رییس‌زاده حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این خطه فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • آغازنام نویسی در آزمون استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان