Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:16:52 GMT

پیکر زنده یاد «علی رامز» آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۸۸۷۲

پیکر زنده یاد «علی رامز» آرام گرفت

به گزارش  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم تشییع مرحوم «علی رامز»، پیشکسوت بازیگری تئاتر و تلویزیون صبح امروز در فضای باز تالار وحدت با حضور هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم سید مجتبی حسینی معاون هنری، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی مرزبان، سهراب سلیمی، شکرخدا گودرزی، قاسم‌خانی زارع،بهزاد فراهانی، مسعود فروتن و پیمان شریعتی از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی مرزبان که به مدت چهل سال با مرحوم رامز همکاری تئاتری داشته است، گفت: شرایط برای همگی در سخن گفتن سخت است. من از تسلیت‌ها فهمیدم چه یاری را از دست داده‌ام. او راهنمای زندگی و خانوادگی من بود. در هیچ کاری و زمانی و مراوده‌ای ندیدم آخرین نفر به فکر خود باشد.

سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی کوتاه بیان کرد: این‌ دریغا گویی‌ کار سختی است. برای استاد رامز علو درجات را آرزومندم و امیدوارم ما همه، ادامه دهندگان راه‌ راستین هنرمندان باشیم.

هم‌چنین ایرج راد به عنوان نماینده خانه تئاتر و دوست قدیمی این هنرمند گفت: علی رامز یک انسان والا و یک بهشت بود. او همدرد همه بود و هیچگاه احساس درد نمی‌کرد. کسی با او خصومت و دشمنی نداشت.

وی رامز را با افرادی قیاس کرد که اندکی از هنر رامز نداشته؛ اما هیاهو و صدایشان بسیار است؛ لذا رامز بدون هیاهو هنرنمایی کرده است.

مسعود فروتن که با مرحوم رامز تجربه تله‌تئاتر داشته، درباره وی گفت: «مزار رامز در سینه مردمی است که او را به یاد دارند. من شیفته آرامش او بودم. او کوه صبر و استقامت بود.»

 گلناز فرمانی نوه این هنرمند با اشاره به اینکه پدربزرگش زیاد شعر می‌سرود، قطعه‌ای از شعر او را برای حاضران خواند.

بهمن مفید هم‌ در سخنانی گفت: برای همه ما پیش می آید که مثل الان جسم مان اینجا باشد ولی همه بگویند بود. ما با هم علاوه بر همکاری، نسبت خانوادگی هم داشتیم و از آنجا که عاشق تئاتر بودم و هستم هرگاه فرصتی پیش می‌آمد از سینما هم کنار می‌رفتم تا در کنار دوستان باشم.‌

بهزاد فراهانی نیز به عنوان آخرین هنرمند خاطره‌ای از همکاری با این بازیگر تازه در گذشته را از سریالی توقیفی که فراهانی آن را کارگردانی می‌کرد تعریف کرد و گفت: نمی‌شود از علی رامز اسم برد و به یاد اکبر رادی نیفتاد. هر دو متین و متعهد و اخلاق مدار بودند و خوب است که ما هنرپیشگان تئاتر از او یاد گرفته باشیم. همچنین امیدوارم وحدت ما خدشه‌دار نشود.

در این برنامه همچنین اعلام شد مراسم ختم این هنرمند روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد

راضیه نسبی هنرمند عکاس که نمایشگاه «نیست‌وَش» او عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان افتتاح شد، درباره عنوان این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: «نیست‌وَش» تعبیری است که مولانا برای «خیال» در دفتر اول مثنوی به کار گرفته، در واقع خیال نتیجه‌ حضور هر پدیده در اندیشه‌ ما و عدم حضور آن در دنیایِ واقع است، بنابراین تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد، هستِ نیست نما است و چون کارهای من بر مبنای خیال آمیز بودن استوار هست، این عنوان را در نظر گرفتم.

وی درباره آثارش توضیح داد: از آنجایی که برای من پردازش نگاه و دید خلاقانه، بر وسیله ثبت نگاه ارجحیت داشته است از همان ابتدا کارم را با موبایل شروع کردم. همیشه می‌خواستم واقعه یا لحظه‌ای ثبت شود که عناصرِ تصویر در واقعیت نتوانند با هم در یک صحنه جمع بشوند و سعی بر این داشتم که از نمادها و نشانه‌ها در کارهایم یا به عنوان تکرار مفاهیم گذشته‌ آنها یا در جهت ساخت تعابیر جدید استفاده کنم، ضمن اینکه می‌خواستم نورپردازی‌ها و تاریکی‌هایی را خودم برای کارهایم در نظر بگیرم که در لحظه ثبت عکس وجود نداشته اند.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: برای من عکس‌ها یا نقاشی‌های سیاه و سفید، مفاهیمِ عمیقی را القا می‌کنند، یعنی ضمن این‌که ذهن محدود به سیاه و سفید می‌شود، آزادی ذهنی هم به همراه دارد که مخاطب، خیال‌پردازانه‌تر به اثر نگاه کند و پارادوکسِ نگاه و بی‌رنگیِ تصویر را کشف کند.

نمایشگاه «نیست‌وَش» تا ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برقرار است.

کد خبر 6089629

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت