Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@19:15:46 GMT

پزشک قلابی اورژانس بروجن دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۹۲۲۷

پزشک قلابی اورژانس بروجن دستگیر شد

پزشک قلابی اورژانس بیمارستان حضرت ولی‎عصر (عج) بروجن که با سوء استفاده و جعل مدرک پزشکی فعالیت می کرده است پس از ۲ ماه طبابت دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلار، جوانی که با جعل مدرک، بیش از ۲ ماه به عنوان پزشک عمومی در اورژانس بیمارستان حضرت ولی‎عصر (عج) بروجن مشغول به فعالیت بود دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک منبع آگاه گفت: این فرد با نام "م ـ ک" نه تنها پزشک نیست بلکه دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا حتی پایین‎تر است که با سوء استفاده و جعل مدرک پزشکی با جان بیماران بازی کرده است.

بر اساس این گزارش دریافت یک تماس تلفنی ناشناس مبنی بر جعلی بودن مدارک طبابت این پزشک قلابی و وجود تشابهات دارویی متعدد در نسخه‌های صادره، منجر به حساسیت مدیریت بیمارستان و بررسی موضوع و نهایتاً حذف شیفت و دستگیری این مجرم شد.

این پزشک قلابی در شهر باغملک استان خوزستان و در حالی که مشغول طبابت بوده، دستگیر و به زندان رامهرمز منتقل شده است و هم اکنون در مرحله تکمیل و ارسال پرونده به مرجع قضایی قرار دارد.

امین احمدی مدیر بیمارستان ولی‎عصر (عج) بروجن گفت: با اخذ کارت نظام پزشکی، پروانه طبابت، گواهی قرارداد و سایر مدارک و دریافت استعلام از هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی وی در اورژانس این مرکز درمانی مشغول به فعالیت گردید؛ نامبرده در چندین مرکز درمانی در کشور مشغول به طبابت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رجالی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص شناسایی و رسیدگی به تخلفات پزشکان اظهار داشت: در ۶ ماه اخیر حدود ۳۰ تخلف در رابطه با اخذ زیرمیزی توسط پزشکان به ما گزارش شد.

وی با بیان اینکه اثبات برخی از موارد اخذ زیرمیزی توسط پزشکان دشوار شده و لازم است افراد مستندات داشته باشند، افزود: علی رغم این شرایط طی ۶ ماه گذشته با ۶ پزشک که زیرمیزی می‌گرفتند برخورد شد؛ با چهار نفر از آنان برخورد اداری شده و قرارداد یکی از آنان لغو و پرونده دیگری به سازمان در تهران ارجاع شده تا درخصوص فعالیت وی تصمیم‌گیری شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه گزارش تخلفات را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌کنیم، تصریح کرد: مسؤول برخورد در این زمینه تعزیرات است و هر پزشکی را که احتمال می‌دهید از بیمار پول دریافت کرده با مستندات به دفتر بازرسی و حراست تأمین اجتماعی یا تعزیرات معرفی کنید.

اثبات زیرمیزی گرفتن دشوار است

رجالی با تاکید بر اینکه اثبات چنین تخلفاتی برای ما سخت شده است، اضافه کرد: با بخش رسیدگی به تخلفات اداری در تهران در تلاش هستیم که با تشکیل کمیته صیانت اداری درصورت نبود مستندات کافی به گونه‌ای دیگری برخورد کنیم و اگر مستندات داشته باشیم قرارداد پزشک لغو شود درحالی که در مواردی نیز پزشک متخلف نسبت به تصمیم سازمان در دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

وی پدیده زیرمیزی گرفتن پزشکان در اصفهان را نوعی بیماری توصیف کرد و افزود: حتی در مواردی علی‌رغم تذکر ما، تخلف ادامه پیدا کرده و این درحالی است که در برخی حوزه‌ها به دلیل کمبود متخصص به سختی می‌توان قرارداد پزشکی را در برخی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی لغو کرد.

کاهش نیروی انسانی در مراکز و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی در بیمارستان‌های ما بد شده است، ابراز داشت: با وجود حدود ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی در کشور، نیروی انسانی و تربیت نیروی انسانی خوبی داشتیم در حالی که از دو سه سال پیش این شرایط افت کرده است به طوری که شمار نیروهای علاقه مند به دوره تخصص کم شده و دوم اینکه نیرو برای همکاری با بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کم شده است.

رجالی علل کم شدن نیروی انسانی را مهاجرت و دلایل سیاسی، اجتماعی و مالی برشمرد و گفت: باید توجه داشت که میانگین افزایش هزینه‌ای که به پزشکان پرداخت می‌شود ۲.۵ برابر شده در حالی که نتوانستیم با توجه به میزان تورم و ارزش پول ملی هزینه‌ها را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هم اینک با ۴۰۰ پزشک متخصص در استان همکاری داریم، افزود: با توجه به شرایط موجود برخی از متخصصان ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عمان مهاجرت کردند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استخدام پرستار نیز مشکلاتی داریم، خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام ۲۵۰ نفر پرستار را داریم درحالی که شمار شرکت کنندگان در آزمون طی سال‌های قبل ۱۰ برابر امسال بود.

نیمی از اتاق‌های زایمان LDR خالی ماند

رجالی در ادامه با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات عمرانی خوبی در حوزه درمان استان اتفاق افتاده است، گفت: در طرح جوانی جمعیت یکی از مواردی که بر عهده سازمان تأمین اجتماعی بود، ساخت اتاق‌های زایمان مجهز (LDR) است که در اصفهان زایشگاه‌های بیمارستان شریعتی و غرضی تکمیل شده است.

وی افزود: زایشگاه بیمارستان شریعتی هشت اتاق زایمان ال. دی. آر و بیمارستان غرضی پنج اتاق زایمان مجهز دارد که برای این امر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده اما ۵۰ درصد مراجعه کننده دارد.

زایمان در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی رایگان است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ارائه خدمات در زایشگاه‌های بیمارستان‌های شریعتی و غرضی ۱۰۰ درصد رایگان است، ابراز داشت: به رغم آنکه پزشک متخصص زایمان به صورت ۲۴ ساعت در بخش ال. دی آر مستقر است اما ظرفیت زایمان این بیمارستان‌ها خالی مانده است.

رجالی افزود: در اتاق‌های ال.دی‌.آر این دو بیمارستان چهار بخش NICU یا مراقبت ویژه نوزادان نیز احداث شده است.

جراحی رایگان قلب و مغز در بیمارستان شریعتی

وی با اشاره به اینکه بخش جراحی قلب در بیمارستان شریعتی اصفهان سال ۱۴۰۱ راه‌انداری شد و تاکنون ۴۰۰ مورد جراحی قلب در این بیمارستان رایگان انجام شده است، گفت: همچنین بخش آنژیوگرافی در بیمارستان شریعتی راه‌اندازی شده که خدمات آن کاملاً رایگان است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جراحی بیماری‌های مغزی از مواردی بود که پیش‌تر بیماران به تهران ارجاع می‌شدند در حالی که جراحی مغز دست‌کم ۱۵۰ میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد اما طی سه سال اخیر بیمارستان شریعتی با هزینه ۲۰ میلیارد تومان به دستگاه نویگیشن جراحی مغز مجهز شده و هفت مورد جراحی موفقیت آمیز داشتیم.

رجالی در ادامه با بیان اینکه صفت برخوردار بودن برای اصفهان سبب شده که بسیاری از امکانات که حق این استان است به آن داده نشود، تصریح کرد: بر اساس شاخص تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی و امکاناتی که به اصفهان داده شده این استان در رده پانزدهم است در حالی که دست‌کم به پنج بیمارستان و ۲۰ درمانگاه جدید نیاز دارد.

ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اصفهان نیازمند ۹ هزار میلیارد اعتبار است

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا چند سال آینده این شاخص را از ۱۵ به ۱۰ برسانیم، افزود: ساخت و تجهیز بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در شهرک شهید کشوری به اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با مجوز و اعتبار آن موافقت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه ساخت این بیمارستان در مرحله طراحی و نقشه‌برداری است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی کشور ساخت این پروژه را به شرکت بزرگ خانه سازی تأمین اجتماعی واگذار کرده است.

رجالی با بیان اینکه امید است تا یکسال آینده مطالعات اولیه پروژه را تمام کنیم، تصریح کرد: برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی آن تلاش می‌کنیم زیرا این پروژه اکنون درگیر مسائل غیرمالی و مطالعاتی شده که کند پیش می‌رود در حالی که با ساخت این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ۵۰ درصد به ظرفیت بستری ما اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان حدود ۲۰ سال به دنبال اخذ مجوز این بیمارستان بود، خاطرنشان کرد: نقشه کامل و جامعی برای ساختمان ۸۴ هزار مترمربعی بیمارستان در حال طراحی است و اگر کلنگ زنی شود فکر نمی‌کنم ساخت آن بیش از چهار سال طول بکشد.

نوسازی درمانگاه‌های اصفهان در دستور کار است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در استان ۲۸ درمانگاه وجود دارد، ادامه داد: نیاز استان حدود ۳۵ تا ۵۰ درمانگاه است که ظرفیت بیماران سرپایی را تکمیل کند که از ۱۴۰۱ ورود کردیم و مجوز ساخت درمانگاه در فولادشهر، پیربکران و هرند اخذ شده است و به دنبال اخذ مجوز برای درمانگاه بهارستان هستیم.

رجالی با بیان اینکه درمانگاه فریدونشهر یک خانه بهداشت بود، اضافه کرد: ساخت درمانگاه در محل کنونی این خانه بهداشت با مساحت ۳۵۰۰ متر با اعتباری ۱۴۰ میلیارد تومانی اردیبهشت یا خرداد امسال شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه قدمت برخی از درمانگاه‌های شهر اصفهان به بالای ۵۰ سال می‌رسد، اظهار داشت: به دنبال نوسازی درمانگاه‌های قدیمی شهر هستیم.

شناسایی ۳۰۰ زن مبتلا به ایدز در اصفهان

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در این استان ۳۰۰ خانم مبتلا به ایدز وجود دارد که به دلیل ارائه خدمات بهداشتی مناسب زایمان ۵۰ درصد آنان سالم بوده است.

رجالی اضافه کرد: تاکنون ۴۰۰ کودک ناشنوا در استان شناسایی شدند که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی برای آنان کاشت حلزون رایگان انجام شده است.

کد خبر 6087337

دیگر خبرها

  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد