Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری همدان با بیان اینکه با اجرای طرح سامانه الکترونیکی ابلاغ دادرس مشکل خیلی از شهروندان در این خصوص حل میشود گفت: هزینه های دریافتی در ابتدای ورودی دادگستری صرفا برای اجرای این طرح و ثبت الکترونیکی مشخصات مراجعه کنندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید گلستانی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به اینکه طرح ابلاغ سامانه الکترونیک برای اطاله دادرسی در محاکم قضایی طراحی شده است گفت: بیشتر تجدید وقت های  دادگستری و محاکم به لحاظ عدم ابلاغ صحیح بود که مشکلاتی برای مردم ایجاد می شد به طوریکه اطلاعات کافی از روند پرونده های خود نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح کاهش 400 میلیاردی هزینه های ابلاغ دادرسی قوه قضاییه را در بر دارد عنوان کرد: برای  کسانی که به دادگستری مراجعه می کنند و آن هایی که می خواهند دادخواست تنظیم کنند در مراکز  پیشخوان خدمات قضایی این اطلاعات ثبت شده اما مشکل برای طرف خوانده بود که به لحاظ عدم مراجعه  ابلاغیه ها به آن ها ابلاغ نمی شد و مشکل پیدا می کردند.

 

گلستانی با بیان اینکه در مراکز ورودی به محاکم قضایی داد سرا، دادگاه و در آینده نزدیک پزشکی قانونی و کلانتری ها دفاتر خدمات پیشخوان قضایی ثبت اطلاعات می کنند گفت: این طرح برای ابلاغ الکترونیک به کسانی است که به دادگستری مراجعه می کنند به گونه ای که اجرای طرح در آینده  نزدیک به شفاف سازی روند قضایی پرونده ها نیز کمک خواهد کرد.

 

*هیچ مبلغی به حساب دادگستری واریز نمی شود

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری با اشاره به اینکه پرداخت مبلغ ده هزار تومان برای اقداماتی است که  دفاتر پیشخوان خدمات قضایی انجام می دهند اظهار کرد: این مبلغ برای ثبت اطلاعات مراجعه کنندگان است و مبلغی به حساب دادگستری واریز نخواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته اجرا شده و تنها به مراجعات خواهان ختم می شد گفت: در این راستا طرح بازتاب زیادی نداشت و مشکلاتی در اطلاع رسانی به وجود می آورد.

 

 گلستانی با بیان اینکه تصمیم بر این است تمام مراجعه کنندگان به دادگستری و سازمان های تابع دادگستری و کلانتری این ثبت الکترونیکی را انجام دهند یاد آور شد: کسانی که در دادگستری پرونده داشته باشند ابلاغیه آن ها بصورت الکترونیکی ابلاغ می شود

 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک برای هر نفر یکبار انجام می شود و از آن پس نیزنام مراجعه کننده در سامانه ثبت می شود افزود:کسانی که ثبت نام کرده اند در سراسر کشور هم می توانند از این طرح استفاده کنند و نیازی به ثبت نام مجدد و مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا کلانتری ها برای دریافت اوراق قضایی نیست.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه 50 درصد اطاله دادرسی به لحاظ عدم ابلاغ صحیح است گفت: اجرای این طرح در اتلاف وقت، هزینه و کاهش اطاله ی دادرسی صرفه جویی و همچنین به کاهش اطاعه دادرسی در آینده ای نزدیک نیز کمک می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده های زندانیان انتخاب می کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد ، از آنان کلاهبرداری می کرد و بین 20 تا 30 میلیون تومان از هر فرد پول می گرفت.
حیدر آسیابی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این  کارچاق کن گفت:  مبارزه با فساد به ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند یکی از برنامه های مستمر  دادگستری استان است  و در همین راستا علاوه بر پایش محیط های بیرونی و فضای داخلی حوزههای قضایی استان ، کارچاق کن ها و کارشناسان متخلفانی که سالهای گذشته دستگیر شده اند نیز،  دوره ای پایش می شوند    تا از جرایم احتمالی دوباره آنها جلوگیری شود .
حیدر آسیابی افزود: کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق  که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود ، شدند و پس از چند ماه رصد،  از  فعالیت های مجرمانه او پرده برداشتند.
وی ادامه داد: این فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت ، فعلا در زندان است .
رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند ،  خسارت مالی هم نبینند.
تلفن گویای 1580  حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند