Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@05:50:57 GMT

۲۲ فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۹۹۵۱

۲۲ فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد

ابراهیم داروغه‌زاده اسامی ۲۲ فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسامی 22 فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر امروز یکشنبه (10 دی ماه) توسط ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سینمای در بخش سودای سیمرغ اعلام شد. 

دبیر جشنواره فیلم فجر در ابتدا گفت: از میان 67 فیلم آماده و ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ، 22 فیلم سینمایی داستانی به بخش مسابقه راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو فیلم مستند براساس آئین نامه  هم به بخش سودای سیمرغ راه یافتند.با توجه به تصمیم سازمان سینمایی برای حمایت از آثار  انیمیشن، یک فیلم انیمیشن هیات انتخاب معرفی کردند، که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. 

اسامی فیلم‌ها به ترتیب حروف الفبا اعلام شد

اتاق تاریک (سید روح الله حجازی ) امپراطور جهنم (پرویز شیخ طادی)، امیر (نیما اقلیما)، بمب (پیمان معادی)، به وقت شام (ابراهیم حاتمی کیا)، تنگه ابوغریب (بهرام توکلی) ، جاده قدیم (منیژه حکمت)، جشن دلتنگی (پوریا آذربایجانی)، چهارراه استانبول (مصطفی کیایی)، خجالت نکش (رضا مقصودی)، دارکوب (بهروز شعیبی)، سرو زیر آب (محمدعلی باشه آهنگر)، سوء تفاهم (احمدرضا معتمدی)، شعله ور (حمید نعمت الله)، عرق سرد (سهیل بیرقی)، فیلشاه (هادی محمدیان)، کار کثیف (خسرو معصومی)، کامیون (کامبوزیا پرتوی)، لاتاری (محمدحسین مهدویان)، ماهورا (حمید زرگر نژاد)، مصادره (مهران احمدی)، مغزهای کوچک زنگ زده (هومن سیدی)، هایلایت (اصغر نعیمی)، دو فیلم مستند بانو قدس ایران (مصطفی رزاق کریمی)، زنانی با گوشواره های باروتی (رضا فرهمند) به بخش مسابقه راه یافت. 

بنابراین گزارش، محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی اعضای هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر را تشکیل دادند.

منبع:فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد فخرالدینی با «منظومه سیمرغ» باز می‌گردد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد فخرالدینی ‎موزیسین سرشناس و نامدار ایرانی از اتمام نگارش آخرین اثر خود تحت عنوان «منظومه سیمرغ» همزمان با روز ۲۵ فروردین که در تقویم ایران روز ملی عطار است، خبر داد.
 
‎فخرالدینی با اعلام اتمام نگارش مجموعه جدید خود، گفت: «اوایل سال ۱۴۰۰ نگارش این مجموعه را با توجه به اینکه من همواره با دیرینه‌ی خود یک همبستگی و همفکری‌ای داشته و دارم و همیشه نسبت به ادبیات کهن، ارادت ویژه‌ای در خود میبینم آغاز کردم. عطار نیشابوری در ادبیات ما چهره‌ای شناخته شده و شاعری بسیار شیرین سخن و دلنشینی ست و منطق الطیر بی شک بهترین اثر عطار است. تصمیم گرفتیم که در یک روند زمانبر، چکیده‌ای از اشعار را انتخاب و کار نگارش موسیقی را آغاز کنیم.»
 
‎وی درباره ایامی که به دور از هیاهو، تصمیمی برای فعالیت هنری جدید نداشت نیز توضیح داد: «با وجود اینکه آزرده خاطر بودم و شخصا تصمیم به کناره گیری از فعالیت‌های هنری گرفته بودم، این انگیزه  بار دیگر من را به وجد آورد و احساس کردم میتوانم اثری قابل توجه را به موسیقی وطنم ارائه  کنم. من همیشه مشغول کار بوده ام و همواره از مطالعه دور نبودم. خلاصه اشعار و گزینش را بر عهده دوست هنرمندم آقای آرش امینی گذاشتم و ایشان هم با نهایت دقت و وسواس، گلچینی از اشعار عطار را آماده کرد. حقیقتا انتخاب‌های درستی هستند و من گزیده‌ای از ابیاتی که ایشان انتخاب کردند را استفاده کردم. به شرطی که انسجام داستان به هم نریزد. این مجموعه را «منظومه سیمرغ» نامگذاری کردم و در پنج مومان طراحی شده است.»
 
‎این هنرمند خاطر نشان کرد: «همه توان من و دوستانم در تیم اجرایی بر این است که بتوانیم به زودی این مجموعه را به شکلی متفاوت و به بهترین شکل به  روی صحنه ببریم و دوست دارم تا زمانی که هستم، در حضور مخاطبان موسیقی آنرا اجرا کنیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکبر عبدی بازیگر با گریمی متفاوت در کنار نوه‌اش (عکس)
  • دستور ابراهیم رئیسی برای ادامه تولید یک مدل خاص خودرو | فیلم
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • تولید مجموعه ای از نمایش های تلویزیونی در مرکز سیمرغ رسانه ملی
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • تله تئاتر‌های جدید در مرکز سیمرغ
  • فرهاد فخرالدینی با «منظومه سیمرغ» بازمی‌گردد
  • استاد فخرالدینی از نگارش موسیقایی «منظومه سیمرغ» خبر داد
  • فرهاد فخرالدینی با «منظومه سیمرغ» باز می‌گردد
  • پلمب یک واحد تولیدی کود مایع غیرمجاز در سیمرغ